Wieffer vindt nieuwe club: ''Mooie tijd bij FC Twente geweest''

16
Wieffer vindt nieuwe club: ''Mooie tijd bij FC Twente geweest''

Mats Wieffer is komend seizoen in het shirt van Excelsior te bewonderen. De twintigjarige middenvelder kon transfervrij vertrekken bij FC Twente, waar zijn contract afliep. Hij tekende voor drie seizoenen in Rotterdam, dat meldt de club op de officiële website.

Na tien jaar kwam er deze zomer een einde aan zijn tijd bij FC Twente. "Ik heb met een aantal clubs gesproken en de mogelijkheden die ik had tegen elkaar afgewogen. Ik wil echter spelen en die kans is bij Excelsior groter. Bovendien had de club een goed beeld van mij en lieten ze weten mij echt graag te willen hebben. Dat alles bij elkaar gaf mij een goed gevoel om te kiezen voor Excelsior."

De middenvelder uit Borne heeft ambities bij Excelsior. "Bij Excelsior denk ik aan de Eredivisie en de club heeft ook de ambitie om op dat niveau terug te keren", geeft Wieffer aan. "De Keuken Kampioen Divisie is een sterke competitie, maar Excelsior kan en wil komend seizoen wel bovenin gaan meedraaien. Het is in deze fase nog lastig zeggen, omdat veel nog onzeker is, maar normaal gesproken ga je met Excelsior spelen om promotie."

Wieffer was afgelopen seizoen actief bij Jong FC Twente. "Bij Jong FC Twente had ik afgelopen seizoen veel goals en assists. Ik ben een multifunctionele speler, die op verschillende posities uit de voeten kan", aldus de middenvelder, die twee officiële duels in het eerste elftal van FC Twente speelde. "Het is een mooie tijd geweest, maar ik ben nu toe aan een nieuwe uitdaging en heb veel zin om bij Excelsior te beginnen."

16 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 30 Jun 2020 om 21:11
    • Quote van 30 Jun 2020 om 18:13
      De lange moet je verlengen inderdaad. Prima keeper moet de concurrentie aan gaan op den duur met van de gouw.
    LtV melde laatst dat de Lange ook dit seizoen nog bij ons speelt
  • 30 Jun 2020 om 20:16
    • Quote van 30 Jun 2020 om 19:41
      Jammer. Eerst was iedereen heel positief over hem en nu maakt die een transfer en nu is het een matige speler????
    Afgelopen seizoen veel in actie gezien bij jong twente.
  • 30 Jun 2020 om 19:51
    Ikzeg. Wiefer jammer dat u bij ons fctwente weg bent gegaan. Natuurlijk snap ik uw situatie en ik hoop dat u toch nog een goede keuze heeft gemaakt. Ik wens u natuurlijk heel veel sterkte en succes toe bij uw nieuwe werkgever.
  • 30 Jun 2020 om 19:41
    Jammer. Eerst was iedereen heel positief over hem en nu maakt die een transfer en nu is het een matige speler????
  • 30 Jun 2020 om 19:25
    • Quote van 30 Jun 2020 om 19:15
      Aan de ene kant jammer , maar heeft wel een beetje met zijn instelling te maken . Laat wel heel gauw zijn kop hangen. Ik heb hem vorige seizoen tijdens het Fletcher toernooi in Rijssen gezien en hij eigenlijk verwacht had dat hij bij de selectie voor de 1e competitiewedstrijd tegen FC Groningen zou zitten en dat hij er niet bij zat straalde hij ook wel uit en was één van de mindere spelers van Jong Twente.
    Precies was er ook in Rijssen. Hij is afgelopen seizoen meer achteruit als vooruit gegaan.
  • 30 Jun 2020 om 19:18
    • Quote van 30 Jun 2020 om 19:07
      Ongeduldig, ajuuuuuuuuuuuu !
    waar slaat dit op Henk,graag even onderbouwen
  • 30 Jun 2020 om 19:17
    Mooi voor zo'n jongen dat hij dan straks toch bij een club als excelsior aan de bak kan komen. Een club die toch altijd weer een aardig elftal op de been weet te brengen met beperkte middelen.
  • 30 Jun 2020 om 19:15
    Aan de ene kant jammer , maar heeft wel een beetje met zijn instelling te maken . Laat wel heel gauw zijn kop hangen. Ik heb hem vorige seizoen tijdens het Fletcher toernooi in Rijssen gezien en hij eigenlijk verwacht had dat hij bij de selectie voor de 1e competitiewedstrijd tegen FC Groningen zou zitten en dat hij er niet bij zat straalde hij ook wel uit en was één van de mindere spelers van Jong Twente.
  • 30 Jun 2020 om 19:07
    Ongeduldig, ajuuuuuuuuuuuu !
  • 30 Jun 2020 om 18:13
    • Quote van 30 Jun 2020 om 17:52
      Het is gewoon jammer dat er op zijn plek betere jeugd spelers rond lopen. Al had ik wieffer gewoon verlengd. Prima speler. Hoop ook nog dat ze de lange nog verlengen. Is volgensmij nog steeds niet gedaan.
    De lange moet je verlengen inderdaad. Prima keeper moet de concurrentie aan gaan op den duur met van de gouw.
  • 30 Jun 2020 om 18:11
    Excelsior heeft ambitie om terug te keren naar de eredivisie...... Als het goed is dan zijn er wel meer clubs in de KKD met die ambitie..
  • 30 Jun 2020 om 18:02
    • Quote van 30 Jun 2020 om 17:41
      Onverwachts voor mij. Dit was iemand van wie ik verwachte dat ie mocht blijven
    Voor mij niet onverwacht. Is blijven steken in ontwikkeling. Gaan we niet missen.
  • 30 Jun 2020 om 17:52
    • Quote van 30 Jun 2020 om 17:50
      Ik heb hetzelfde gevoel.
    Het is gewoon jammer dat er op zijn plek betere jeugd spelers rond lopen. Al had ik wieffer gewoon verlengd. Prima speler. Hoop ook nog dat ze de lange nog verlengen. Is volgensmij nog steeds niet gedaan.
  • 30 Jun 2020 om 17:50
    • Quote van 30 Jun 2020 om 17:41
      Onverwachts voor mij. Dit was iemand van wie ik verwachte dat ie mocht blijven
    Ik heb hetzelfde gevoel.
  • 30 Jun 2020 om 17:43
    Te houterig