FC Twente-transfers afgeraden: ''Ontstaat een romantische gedachte''

41
FC Twente-transfers afgeraden: ''Ontstaat een romantische gedachte''

Jan van Halst is niet altijd enthousiast als spelers in verband worden gebracht met een terugkeer naar hun oude werkgevers. FC Twente wordt onder meer genoemd in combinatie met Eljero Elia en Karim El Ahmadi.

"Er ontstaat een soort romantische gedachte dat alle spelers die gestopt zijn of op hun laatste benen lopen teruggehaald moeten worden", zo begint Van Halst bij Paniekvoetbal van Ziggo Sport.

Volgens de oud-voetballer is die 'romantische gedachte' niet altijd een garantie tot succes. "Je moet uitkijken dat je niet te veel van zulke spelers haalt", zo besluit hij.

41 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 4 Jul 2020 om 14:34
    Als er één iemand is naar wie je niet hoeft te luisteren als het gaat om het halen van spelers dan is het Jan van Halst wel.
  • 4 Jul 2020 om 14:16
    • Quote van 4 Jul 2020 om 13:58
      En toch ga het die kant op, dat je straks daar ook geen vrije keuze meer in hebt.
      Ga jij dan maar lekker op je fiets en neem je vrouw achterop. Goed voor het milieu!
    Ik heb en houd altijd keuzes Scorpio. Jij kiest er misschien voor om geen vrije keuze meer te hebben, maar dat is dan jouw keuze.
  • 4 Jul 2020 om 13:58
    • Quote van 4 Jul 2020 om 13:51
      Zo hey.....een Tesla.....echt waar?


      Patsertje zeker in de hoop een beetje aandacht te krijgen? Een Tesla is niet eens bijzonder meer, daar rijden er al veel teveel van.

      Een Dodge Charger, Ford Mustang of Chevrolet Camaro....dat blijven blikvangers....en die blijven dus aandacht trekken....ook van de vrouwen. Wat denk je zelf wat 'interessanter' overkomt. Het diepe geronk van een V6 of 8.....of een geruisloze stekkerauto?
    En toch ga het die kant op, dat je straks daar ook geen vrije keuze meer in hebt.
    Ga jij dan maar lekker op je fiets en neem je vrouw achterop. Goed voor het milieu!
  • 4 Jul 2020 om 13:51
    • Quote van 4 Jul 2020 om 13:18
      Gelukkig een verdomd goed salaris(niet voor het harken). Nog altijd beter dan een uitkering krijgen! Groetjes uit enske met een tesla :) dus goed kijken!
    Zo hey.....een Tesla.....echt waar?


    Patsertje zeker in de hoop een beetje aandacht te krijgen? Een Tesla is niet eens bijzonder meer, daar rijden er al veel teveel van.

    Een Dodge Charger, Ford Mustang of Chevrolet Camaro....dat blijven blikvangers....en die blijven dus aandacht trekken....ook van de vrouwen. Wat denk je zelf wat 'interessanter' overkomt. Het diepe geronk van een V6 of 8.....of een geruisloze stekkerauto?
  • 4 Jul 2020 om 13:18
    • Quote van 4 Jul 2020 om 12:09
      Goh je bent blijkbaar al vergeten wat je hier voor onzin in het verleden hebt gepost. Je zult erve asito wel aan harken .
    Gelukkig een verdomd goed salaris(niet voor het harken). Nog altijd beter dan een uitkering krijgen! Groetjes uit enske met een tesla :) dus goed kijken!
  • 4 Jul 2020 om 13:01
    • Quote van 4 Jul 2020 om 09:16
      Niet betaalbaar dus. Je kunt niet 18 mensen ontslaan en daarna doodleuk 3 ton aftikken voor een transfersom.
    Idd. Aftikken kan pas weer als corona voorbij is, het stadion vol zit, de club minimaal break-even draait (voor transfers) en er ergens wat geld op de plank komt te liggen.
  • 4 Jul 2020 om 12:57
    • Quote van 4 Jul 2020 om 12:10
      Ik snap ook niet dat Twente niet voor Vitalie Damascan gaat (dit jaar Fortuna Sittard) gehuurd van Torino. Heeft in 20+ wedstrijden toch 10 goals gemaakt in de Eredivisie. 21 jaar jong. Fortuna heeft de optie tot koop, laten varen. Huur met optie. Komt voor Italie nog te kort. Dit zijn soort spelers, die verder kunnen groeien in de Eredivisie. Damascan 1e spits en Necid 2e erachter of andersom.
    Lijkt me een prima optie.
  • 4 Jul 2020 om 12:17
    • Quote van 4 Jul 2020 om 06:32
      Leeg jij de spaarpot even want het is kennelijk nog steeds niet doorgedrongen dat we geen geld hebben.
    Wel begrijpend lezen he, ik gaf aan dat zijn waarde €300.000 is, en dat natuurlijk niet haalbaar is voor ons !
  • 4 Jul 2020 om 12:13
    • Quote van 4 Jul 2020 om 09:16
      Niet betaalbaar dus. Je kunt niet 18 mensen ontslaan en daarna doodleuk 3 ton aftikken voor een transfersom.
    Precies !
  • 4 Jul 2020 om 12:10
    Ik snap ook niet dat Twente niet voor Vitalie Damascan gaat (dit jaar Fortuna Sittard) gehuurd van Torino. Heeft in 20+ wedstrijden toch 10 goals gemaakt in de Eredivisie. 21 jaar jong. Fortuna heeft de optie tot koop, laten varen. Huur met optie. Komt voor Italie nog te kort. Dit zijn soort spelers, die verder kunnen groeien in de Eredivisie. Damascan 1e spits en Necid 2e erachter of andersom.
  • 4 Jul 2020 om 12:09
    • Quote van 4 Jul 2020 om 11:07
      Werk in Almelo dus dan denk je meteen dat ik voor heracles ben.. dan ben je niet goed bij je hoofd.
    Goh je bent blijkbaar al vergeten wat je hier voor onzin in het verleden hebt gepost. Je zult erve asito wel aan harken .
  • 4 Jul 2020 om 12:02
    • Quote van 4 Jul 2020 om 11:27
      We zullen zien, wees blij dat er mensen van Twente.net meedenken en een scoutingslijst afgeven!!!! Er zijn mensen binnen Twente die wel willen investeren in een speler, mits er een goede organisatie en visie is en ze toekomst zien in de speler. En er komt straks ook nog geld binnen uit de transfer van Jesus Corona. Als we jullie beleid uit gaan voeren dan voetballen we de komende 5 jaren nog om degradatie. Er moeten talenten komen die wat op gaan leveren zonder dat we daar echt torenhoge bedragen voor neerleggen. En dit is echt iemand met een hoge potentie voor weinig. 1 financiële klapper en we hebben lucht en dan kunnen we verder gaan bouwen.
    Streuer heeft een hele lijst met talenten. Ze willen blijkbaar eerst hun eigen lijst afgaan.
  • 4 Jul 2020 om 11:27
    • Quote van 4 Jul 2020 om 06:32
      Leeg jij de spaarpot even want het is kennelijk nog steeds niet doorgedrongen dat we geen geld hebben.
    We zullen zien, wees blij dat er mensen van Twente.net meedenken en een scoutingslijst afgeven!!!! Er zijn mensen binnen Twente die wel willen investeren in een speler, mits er een goede organisatie en visie is en ze toekomst zien in de speler. En er komt straks ook nog geld binnen uit de transfer van Jesus Corona. Als we jullie beleid uit gaan voeren dan voetballen we de komende 5 jaren nog om degradatie. Er moeten talenten komen die wat op gaan leveren zonder dat we daar echt torenhoge bedragen voor neerleggen. En dit is echt iemand met een hoge potentie voor weinig. 1 financiële klapper en we hebben lucht en dan kunnen we verder gaan bouwen.
  • 4 Jul 2020 om 11:23
    • Quote van 3 Jul 2020 om 23:23
      Dat deze kale vieze rat nog iemand, of de club durft te bekritiseren wat een plaat heb je voor je kop vieze kale rot rat.
    De gladde glipper moet zich ook weer even laten horen en een open deurtje intrappen.


    Je weet toch 'bro'? ;)
  • 4 Jul 2020 om 11:22
    • Quote van 3 Jul 2020 om 23:12
      De aanstelling van Ron Jans en alle assistenten is top als je het mij vraagt. Die bombarie waar jij het over hebt vind ik nog wel meevallen. Er is veel openheid van zaken vanuit de directie en Streuer geeft zelf steeds aan dat ie aan het werk ik, wat ie zoekt en hoe hij dat doet. Ik denk dat de club gebaat is bij geduld en vertrouwen op dit moment. En heel eerlijk, ik irriteer me aan de negativiteit en de haast. Die spelers komen er wel. En ook al zijn ze geen topspelers, onze staf is zeer bekwaam en ervaren en kan hier echt wel wat mee. Dus begin niet op voorhand directieleden, staf en spelers al te bashen. Vertrouw het proces van bekwame en ervaren mensen die in tegenstelling tot ons wél uit de voetbalwereld komen en er dus gewoon simpelweg meer kijk op hebben.
    Mooi gesproken kerel.

    +100
  • 4 Jul 2020 om 11:09
    • Quote van 4 Jul 2020 om 09:51
      Die naam is ook doorgegeven en moet ook bij ze bekend zijn.
    Zou mooi zijn!!! Ben benieuwd of ze er echt iets mee gaan doen.
  • 4 Jul 2020 om 11:07
    • Quote van 4 Jul 2020 om 10:54
      Met de zinnen die jij hier neerkalkt kun je moeilijk de schuld bij een ander leggen. Zal wel komen door je Heracles accent.
    Werk in Almelo dus dan denk je meteen dat ik voor heracles ben.. dan ben je niet goed bij je hoofd.
  • 4 Jul 2020 om 10:54
    • Quote van 4 Jul 2020 om 10:00
      Die Ja die is nog dommer dan een downie. Begeijpend lezen is moeilijk blijkt wel weer.
    Met de zinnen die jij hier neerkalkt kun je moeilijk de schuld bij een ander leggen. Zal wel komen door je Heracles accent.
  • 4 Jul 2020 om 10:00
    • Quote van 3 Jul 2020 om 23:50
      Hij bekritiseerd hier de club helemaal niet.
    Die Ja die is nog dommer dan een downie. Begeijpend lezen is moeilijk blijkt wel weer.
  • 4 Jul 2020 om 09:51
    • Quote van 3 Jul 2020 om 23:35
      Op Twente.net wordt David Strelec geopperd voor de spitspositie. Ik moet zeggen dat dit geen verkeerde speler is en hij is nog betaalbaar.
    Die naam is ook doorgegeven en moet ook bij ze bekend zijn.
  • 4 Jul 2020 om 09:16
    • Quote van 3 Jul 2020 om 23:46
      €300.000 !
    Niet betaalbaar dus. Je kunt niet 18 mensen ontslaan en daarna doodleuk 3 ton aftikken voor een transfersom.
  • 4 Jul 2020 om 08:09
    Je kan er tijd mee winnen om weer te bouwen wat jaren lang verwaarloosd is. Ongelooflijk dat dit gebeurd is. Zonder jeugd geen toekomst.
  • 4 Jul 2020 om 06:37
    • Quote van 4 Jul 2020 om 00:19
      Tja weer een hoop onzin van meneer Van Halst. Twente heeft geen selectie, en als je een selectie bouwt, dan maak je ook een uitgebalanceerde selectie. Wat inhoudt dat er plaats gemaakt wordt voor ervaren spelers die jongere spelers aansturen en helpen waar nodig, want ervaring is de beste leermeester. Ik denk dat Streuer en Jans echt een fundering aan het bouwen zijn in dit team waar we de komende jaren op vooruit kunnen. Elia, El Ahmadi, Brama en Ruiz. Als al deze spelers of 1 van deze spelers deel uitmaakt van je selectie dan is dat toch altijd een toegevoegde waarde. Als je zulke spelers tekent als club moet je ook duidelijk zijn tegenover de supporters wat ze kunnen verwachten. Als er supporters zijn die denken dat we ons met deze spelers voorronde champions league gaat spelen dan hebben ze echt een therapie groep nodig.
    Als je Brama haalt heb je El Ahmadi niet nodig. 1 ervaren speler per linie is genoeg. Bovendien heeft Karim 2 jaar op een zeer laag niveau gespeeld. Nooit meer aan beginnen. Elia vind ik prima omdat die nog op een hoog niveau speelt. Ruiz is een legende en laat hij dat a.u.b. blijven. Nooit meer aan beginnien want het gaat alleen maar tegenvallen. Ben ook niet kapot van Necid maar ik vrees dat dit de categorie is waar we het mee moeten doen. Ervaring is goed maar dan wel ervaring doe echt iets toevoegd en dus geen 36 jarige ver vergane glorie.
  • 4 Jul 2020 om 06:32
    • Quote van 3 Jul 2020 om 23:46
      €300.000 !
    Leeg jij de spaarpot even want het is kennelijk nog steeds niet doorgedrongen dat we geen geld hebben.
  • 4 Jul 2020 om 06:31
    • Quote van 3 Jul 2020 om 23:12
      De aanstelling van Ron Jans en alle assistenten is top als je het mij vraagt. Die bombarie waar jij het over hebt vind ik nog wel meevallen. Er is veel openheid van zaken vanuit de directie en Streuer geeft zelf steeds aan dat ie aan het werk ik, wat ie zoekt en hoe hij dat doet. Ik denk dat de club gebaat is bij geduld en vertrouwen op dit moment. En heel eerlijk, ik irriteer me aan de negativiteit en de haast. Die spelers komen er wel. En ook al zijn ze geen topspelers, onze staf is zeer bekwaam en ervaren en kan hier echt wel wat mee. Dus begin niet op voorhand directieleden, staf en spelers al te bashen. Vertrouw het proces van bekwame en ervaren mensen die in tegenstelling tot ons wél uit de voetbalwereld komen en er dus gewoon simpelweg meer kijk op hebben.
    Helemaal met je eens. Sommigen denken echt dat Twente de enigste club op aarde is en dat iedereen smachtend op Twente zit te wachten. En al doe "professionals" die lopen te janken hebben zelf nog nooit onder deze omstandigheden een selectie moeten samenstellen. Die denken nog steeds dat de bomen tot in de hemel groeien bij onze club.
  • 4 Jul 2020 om 05:25
    Tja het is kom kommer tijd en dan worden er dergelijke figuren bijgehaald
  • 4 Jul 2020 om 02:30
    • Quote van 4 Jul 2020 om 00:19
      Tja weer een hoop onzin van meneer Van Halst. Twente heeft geen selectie, en als je een selectie bouwt, dan maak je ook een uitgebalanceerde selectie. Wat inhoudt dat er plaats gemaakt wordt voor ervaren spelers die jongere spelers aansturen en helpen waar nodig, want ervaring is de beste leermeester. Ik denk dat Streuer en Jans echt een fundering aan het bouwen zijn in dit team waar we de komende jaren op vooruit kunnen. Elia, El Ahmadi, Brama en Ruiz. Als al deze spelers of 1 van deze spelers deel uitmaakt van je selectie dan is dat toch altijd een toegevoegde waarde. Als je zulke spelers tekent als club moet je ook duidelijk zijn tegenover de supporters wat ze kunnen verwachten. Als er supporters zijn die denken dat we ons met deze spelers voorronde champions league gaat spelen dan hebben ze echt een therapie groep nodig.
    Successen uit het verleden.......... Maar grotendeels vergane glorie.
  • 4 Jul 2020 om 00:19
    Tja weer een hoop onzin van meneer Van Halst. Twente heeft geen selectie, en als je een selectie bouwt, dan maak je ook een uitgebalanceerde selectie. Wat inhoudt dat er plaats gemaakt wordt voor ervaren spelers die jongere spelers aansturen en helpen waar nodig, want ervaring is de beste leermeester. Ik denk dat Streuer en Jans echt een fundering aan het bouwen zijn in dit team waar we de komende jaren op vooruit kunnen. Elia, El Ahmadi, Brama en Ruiz. Als al deze spelers of 1 van deze spelers deel uitmaakt van je selectie dan is dat toch altijd een toegevoegde waarde. Als je zulke spelers tekent als club moet je ook duidelijk zijn tegenover de supporters wat ze kunnen verwachten. Als er supporters zijn die denken dat we ons met deze spelers voorronde champions league gaat spelen dan hebben ze echt een therapie groep nodig.
  • 4 Jul 2020 om 00:00
    Dit is toch ongelooflijk
  • 3 Jul 2020 om 23:50
    • Quote van 3 Jul 2020 om 23:23
      Dat deze kale vieze rat nog iemand, of de club durft te bekritiseren wat een plaat heb je voor je kop vieze kale rot rat.
    Hij bekritiseerd hier de club helemaal niet.
  • 3 Jul 2020 om 23:46
    • Quote van 3 Jul 2020 om 23:44
      Contract tot 2024...
    €300.000 !
  • 3 Jul 2020 om 23:44
    • Quote van 3 Jul 2020 om 23:35
      Op Twente.net wordt David Strelec geopperd voor de spitspositie. Ik moet zeggen dat dit geen verkeerde speler is en hij is nog betaalbaar.
    Contract tot 2024...
  • 3 Jul 2020 om 23:35
    Op Twente.net wordt David Strelec geopperd voor de spitspositie. Ik moet zeggen dat dit geen verkeerde speler is en hij is nog betaalbaar.
  • 3 Jul 2020 om 23:23
    Dat deze kale vieze rat nog iemand, of de club durft te bekritiseren wat een plaat heb je voor je kop vieze kale rot rat.
  • 3 Jul 2020 om 23:16
    • Quote van 3 Jul 2020 om 23:12
      De aanstelling van Ron Jans en alle assistenten is top als je het mij vraagt. Die bombarie waar jij het over hebt vind ik nog wel meevallen. Er is veel openheid van zaken vanuit de directie en Streuer geeft zelf steeds aan dat ie aan het werk ik, wat ie zoekt en hoe hij dat doet. Ik denk dat de club gebaat is bij geduld en vertrouwen op dit moment. En heel eerlijk, ik irriteer me aan de negativiteit en de haast. Die spelers komen er wel. En ook al zijn ze geen topspelers, onze staf is zeer bekwaam en ervaren en kan hier echt wel wat mee. Dus begin niet op voorhand directieleden, staf en spelers al te bashen. Vertrouw het proces van bekwame en ervaren mensen die in tegenstelling tot ons wél uit de voetbalwereld komen en er dus gewoon simpelweg meer kijk op hebben.
    +1000
  • 3 Jul 2020 om 23:12
    • Quote van 3 Jul 2020 om 22:57
      Elia komt niet, Karim komt niet, alleen de trage b-garnituur Necid wil hier nog wel komen ballen....een wisselspeler bij de degradant Ado. Nee het pappen en nathouden beleid gaat gewoon gestaagd verder. Hopelijk vergis ik mij in de destreuer maar tot nu toe is het een hoop bombarie en weinig daden.
    De aanstelling van Ron Jans en alle assistenten is top als je het mij vraagt. Die bombarie waar jij het over hebt vind ik nog wel meevallen. Er is veel openheid van zaken vanuit de directie en Streuer geeft zelf steeds aan dat ie aan het werk ik, wat ie zoekt en hoe hij dat doet. Ik denk dat de club gebaat is bij geduld en vertrouwen op dit moment. En heel eerlijk, ik irriteer me aan de negativiteit en de haast. Die spelers komen er wel. En ook al zijn ze geen topspelers, onze staf is zeer bekwaam en ervaren en kan hier echt wel wat mee. Dus begin niet op voorhand directieleden, staf en spelers al te bashen. Vertrouw het proces van bekwame en ervaren mensen die in tegenstelling tot ons wél uit de voetbalwereld komen en er dus gewoon simpelweg meer kijk op hebben.
  • 3 Jul 2020 om 23:07
    Nee jan scheelt dat jij het zo goed gedaan hebt
  • 3 Jul 2020 om 22:57
    Elia komt niet, Karim komt niet, alleen de trage b-garnituur Necid wil hier nog wel komen ballen....een wisselspeler bij de degradant Ado. Nee het pappen en nathouden beleid gaat gewoon gestaagd verder. Hopelijk vergis ik mij in de destreuer maar tot nu toe is het een hoop bombarie en weinig daden.
  • 3 Jul 2020 om 22:45
    Ben je bang dat ze jou terughalen van Halst? Forget it!
  • 3 Jul 2020 om 22:39
    Dus juist doen wat van halst zegt dat niet goed is. Dan weet je dat je op de goede weg zit.
  • 3 Jul 2020 om 22:37
    Aub geen items meer van die kale !
zaterdag 12 september 2020
21:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›