''Ik zou hem als FC Twente zijnde makkelijk durven te halen''

10
''Ik zou hem als FC Twente zijnde makkelijk durven te halen''

ADO Den Haag-speler Shaquille Pinas kan deze zomer zomaar eens een transfer gaan maken. Met nog een éénjarig contract en vermeende interesse van onder meer AZ en FC Utrecht, lijkt de kans groot dat de 22-jarige centrumverdediger gaat vertrekken.

Bij Voetbalpraat op FOX Sports zijn ze erover verbaasd dat Pinas nog steeds bij ADO speelt. "Die heeft nog een eenjarig contract en zullen ze moeten verkopen, want dat is de enige met waarde die ze op het veld hebben staan", begint voetbalcommentator Vincent Schildkamp. "De rest van de selectie is vrij oud. Er zijn wel spelers gehaald maar allemaal transfervrij omdat er geen geld is om iets te doen."

"Misschien zou dat veranderen als je een klapper maakt met Shaquille Pinas, alleen zal dat ook geen tien miljoen euro zijn, schat ik zo..." Presentator Fresia Cousiño Arias denkt dat FC Twente ook wel iets voor Pinas kan zijn: "Ik zou hem als Heerenveen of Twente zijnde makkelijk durven te halen." Schildkamp is het met haar eens: "Die zou naar het linkerrijtje Eredivisie moeten."

Pinas heeft tot nu toe 48 Eredivisieduels achter zijn naam staan en speelde eerder ook voor FC Dordrecht en in de jeugd van Feyenoord. De kans dat hij daadwerkelijk komt, lijkt overigens klein. FC Twente en Jan Streuer hebben al meermaals aangegeven dat er (hoogstwaarschijnlijk) geen transfersommen worden betaald voor spelers die nog een doorlopend contract hebben bij hun werkgever. 

10 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 10 Jul 2020 om 13:49
    • Quote van 10 Jul 2020 om 11:33
      daar zie ik meer dan in Pinas ...
    Niet realistisch maar niet geschoten is altijd mis
  • 10 Jul 2020 om 12:31
    Pinas heeft een transferwaarde van 1 miljoen, daar hoeven we niet over te dagdromen. Doorschakelen naar de volgende.
  • 10 Jul 2020 om 12:05
    Verlaat kan ook. Die is transfervrij.
  • 10 Jul 2020 om 11:33
    • Quote van 10 Jul 2020 om 11:05
      Is er niet iets van een constructie te regelen voor Dario Dumic bij Utrecht? Heeft daar nog een 1-jarig contract en vorig seizoen alles gespeeld op huurbasis bij Darmstadt. Kwam bij Utrecht het jaar ervoor er niet aan te pas. Was bij NEC erg goed voor hij naar Utrecht ging.
    daar zie ik meer dan in Pinas ...
  • 10 Jul 2020 om 11:06
    • Quote van 10 Jul 2020 om 11:05
      Is er niet iets van een constructie te regelen voor Dario Dumic bij Utrecht? Heeft daar nog een 1-jarig contract en vorig seizoen alles gespeeld op huurbasis bij Darmstadt. Kwam bij Utrecht het jaar ervoor er niet aan te pas. Was bij NEC erg goed voor hij naar Utrecht ging.
    Eens, vind ik ook een goeie! Echte krachtpatser!
  • 10 Jul 2020 om 11:06
    • Quote van
      Deze quote is verwijderd.
    'tromgeroffel' .... is het Ola..?! Elia..?! Of een van die andere 3 spitsen die genoemd zijn. Spannend!
  • 10 Jul 2020 om 11:05
    Is er niet iets van een constructie te regelen voor Dario Dumic bij Utrecht? Heeft daar nog een 1-jarig contract en vorig seizoen alles gespeeld op huurbasis bij Darmstadt. Kwam bij Utrecht het jaar ervoor er niet aan te pas. Was bij NEC erg goed voor hij naar Utrecht ging.
  • 10 Jul 2020 om 10:57
    Ikzeg. Wat er ook gaande is binnen jullie organisatie van fox. Een ding weet ik wel. Niemand weet nog van jullie. Hoe ons fctwente er uit komt. Het is zo ,gun je ons fctwente niets dan krijg je net als Tom eerder aangaf een verhaal over 2005. Ik heb verhalen genoeg van af 1965. Maar dan met respect. Ook u moet het woord respect is gebruiken, ook naar ons fctwente toe.
  • 10 Jul 2020 om 10:46
    Ach die bij Fox, zijn bijna allemaal tegen FCTWENTE. Dus ze stoken de boel alleen op en willen juist dat andere clubs geïnformeerd worden
  • 10 Jul 2020 om 10:22
    We kunnen geen bedragen uitgeven zei Streuer eerder al! Maar ja bij Fox weten ze dat natuurlijk niet.
zaterdag 12 september 2020
21:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›