''FC Twente zal daar niet met al te veel trots naar kijken''

12
''FC Twente zal daar niet met al te veel trots naar kijken''

In Nederland staat FC Twente op de vijfde plaats als het gaat om het bedrag dat de club in de historie heeft betaald aan transfers. 

Het Algemeen Dagblad maakte een berekening en stelt dat de Enschedeërs meer dan tachtig miljoen euro hebben gespendeerd aan nieuwkomers. ''FC Twente staat vijfde op de lijst, maar zal daar niet met al te veel trots naar kijken. De landskampioen van 2010 pompte in de gloriejaren miljoenen in het versterken van de selectie, maar kreeg jaren later een flinke financiële dreun op de neus.''

Het lijkt veel geld wat de club uit Twente heeft betaald, maar er is altijd baas boven baas. Liefst zes clubs gaven tot op heden meer dan twee miljard euro uit. FC Barcelona spendeerde volgens de cijfers het meeste: 2,42 miljard euro. Real Madrid en Chelsea volgen met respectievelijk 2,38 en 2,27 miljard euro.

Ranglijst Nederland:
1. Ajax - 471,27 miljoen euro
2. PSV - 374,87 miljoen euro
3. Feyenoord - 182,46 miljoen euro
4. AZ - 117,56 miljoen euro
5. FC Twente - 82,11 miljoen euro

12 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 31 Jul 2020 om 11:23
    • Quote van 31 Jul 2020 om 09:30
      Ikzeg. Kw. Ben het helemaal met u eens. +100
    Beetje raar om het eens te zijn met iemand die overduidelijk het artikel niet heeft gelezen. Volgens mij heb jij dat dan zelf ook niet gedaan.
  • 31 Jul 2020 om 10:22
    • Quote van 31 Jul 2020 om 10:18
      Er staat niet bij hoeveel transfergeld er binnen is gekomen. Dus het artikel is half.

      FC Twente is failliet gegaan aan de slechte resultaten. Als je niet structureel presteert op hoog nivo en alleen maar trainers vervangen moet, dakdrama, een stadion te snel wil aflossen, spelers koopt die veel en veel te duur zijn en niet structureel de inkomsten hebt van CL gaat je vanzelf kopje onder.
    dus verkeerd beleid...tuurlijk dan gaat ook de wet van Murphy spelen dan alles tegelijk...
  • 31 Jul 2020 om 10:20
    Kijk er met trots op terug dat we wel hele mooie jaren hebben gehad met de titel als klapstuk en de uitbreiding van ons mooie stadion. Daar ben ik Munsterman nog altijd wel dankbaar voor.
  • 31 Jul 2020 om 10:18
    • Quote van 31 Jul 2020 om 09:57
      Slecht artikel weer kijk naar de top 6 dan zie je dat meedoen in de top hogere investeringen vraagt,bedoel az met hun vele jeugd talenten en dan toch nog zoveel geld spenderen???? En heb het al vaker gezegt bij dit soort artikels en kampioenschap team was niet met geld gekocht,maar degelijk club beleid! Het seizoen erna ging het pas mis met Leroy Fer van Feyenoord. Dat jaar kijk ik dan ook anders op terug want pas daar ging het mis.
    Er staat niet bij hoeveel transfergeld er binnen is gekomen. Dus het artikel is half.

    FC Twente is failliet gegaan aan de slechte resultaten. Als je niet structureel presteert op hoog nivo en alleen maar trainers vervangen moet, dakdrama, een stadion te snel wil aflossen, spelers koopt die veel en veel te duur zijn en niet structureel de inkomsten hebt van CL gaat je vanzelf kopje onder.
  • 31 Jul 2020 om 09:57
    Slecht artikel weer kijk naar de top 6 dan zie je dat meedoen in de top hogere investeringen vraagt,bedoel az met hun vele jeugd talenten en dan toch nog zoveel geld spenderen???? En heb het al vaker gezegt bij dit soort artikels en kampioenschap team was niet met geld gekocht,maar degelijk club beleid! Het seizoen erna ging het pas mis met Leroy Fer van Feyenoord. Dat jaar kijk ik dan ook anders op terug want pas daar ging het mis.
  • 31 Jul 2020 om 09:30
    • Quote van 31 Jul 2020 om 08:17
      Ken het hele artikel niet, maar hebben ze het ook over Ajax onder Harmsen. AZ onder Scheringa. PSV onder de verkochte gebakken lucht aan de gemeente Eindhoven, etc.etc?
    Ikzeg. Kw. Ben het helemaal met u eens. +100
  • 31 Jul 2020 om 08:17
    Ken het hele artikel niet, maar hebben ze het ook over Ajax onder Harmsen. AZ onder Scheringa. PSV onder de verkochte gebakken lucht aan de gemeente Eindhoven, etc.etc?
  • 31 Jul 2020 om 08:14
    Verzopen dubbeltjes.Als je geen resultaten behaald worden en je niet structureel in de CL kunt spelen.
    80% van de clubs doen mee voor spek en bonen.
  • 31 Jul 2020 om 07:46
    Wat een zeldzaam dom gelul
  • 31 Jul 2020 om 01:06
    • Quote van 31 Jul 2020 om 00:19
      Alsof het in het tijdperk Munsterman mis ging door de transfer uitgaven. Die waren een fractie van de opbrengsten. De problemen lagen in de salarissen, de spelers en makelaars die meedeelden in de transfers, de financiering van kapitaal en de creatieve boekhouding om dit alles onder de pet te houden.
    En niet te vergeten daarna nog alle ontslagen en afkoopsommen en ook nog veel te hoge salarissen.
  • 31 Jul 2020 om 00:19
    Alsof het in het tijdperk Munsterman mis ging door de transfer uitgaven. Die waren een fractie van de opbrengsten. De problemen lagen in de salarissen, de spelers en makelaars die meedeelden in de transfers, de financiering van kapitaal en de creatieve boekhouding om dit alles onder de pet te houden.
  • 30 Jul 2020 om 23:43
    Hoezo niet trots. FCTWENTE is de 4de club van Nederland volgens vele statistieken, dus als je dan 5de bent met spenderen, die je het beter dan AZ. AZijnzeikers.
zaterdag 12 september 2020
21:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›