FC Twente zoekt targetman: ''Parzyszek en Polter passen bij de club''

29
FC Twente zoekt targetman: ''Parzyszek en Polter passen bij de club''

FC Twente wil nog twee centrumspitsen presenteren. Ajax-aanvaller Danilo Pereira is een van hen, maar technisch directeur Jan Streuer zoekt ook nog een lange spits.

Presentator Bert van Losser van RTV Oost heeft wel twee goede opties. "Piotr Parzyszek, die bij PEC Zwolle heeft gespeeld", opent de presentator bij De Oosttribune. "Ik weet niet of dat haalbaar is, maar die zou wel bij FC Twente passen."

Van Losser heeft nog een naam op zijn lijstje staan. "Sebastian Polter, die ook in de belangstelling staat van Fortuna Sittard", aldus de presentator, die een programma gebruikt om spelers op te speuren. "Je drukt twee keer een knop in: spelers die passen bij FC Twente. En dan rol het hele lijstje eruit. Ik denk dat Jan Streuer op dezelfde knop drukt."

"Het gaat meer op de type spelers en dan zijn dit namen die op zo'n lijst voorkomen Dat is vrij logisch", meent voormalig FC Twente-trainer Jan van Staa, die niet op bijval van clubwatcher Tijmen van Wissing kan rekenen.

"Jan kijkt weleens naar dit programma en Paul van der Kraan ook. Die stoort zich zo mateloos aan jullie twee, die zo opportunistisch op namen ingaan", meent Van Wissing, die zelf ook een nieuwtje heeft. "Ik houd het het liefst bij de feiten en die feiten zijn dat Ferdy Druijf in ieder geval niet gaat komen. Dat is niet haalbaar. Die werd wel genoemd, maar die kunnen de supporters afstrepen."

Parzyszek (1,90 meter) heeft nog een eenjarig contract bij het Poolse Piast Gliwice. Polter (1,92 meter) speelde de afgelopen seizoen bij Union Berlin, maar is transfervrij vertrokken uit de Duitse hoofdstad. De 29-jarige spits was eerder actief bij onder meer Queens Park Rangers en 1. FC Mainz 05.

29 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 2 Aug 2020 om 14:14
    Polter is qua niveau beter en is 2e Bundesliga gewend en Arweiler heb ik afgelopen jaar in de Eerste Divisie zien spelen en vond ik ook goed is dus het Nederlandse voetbal gewend.
  • 2 Aug 2020 om 08:31
    • Quote van 1 Aug 2020 om 12:25
      Ik hoop op Polter of misschien Arweiler
    Waar is die hoop op gevestigd? Op basis waarvan zouden zij in dit elftal passen?
  • 2 Aug 2020 om 08:27
    • Quote van 1 Aug 2020 om 00:36
      Genoeg teams die renderen zonder aanspeelpunt.
    Kick en rush voetbal dus....ben ik geen voorstander van. Een aanspeelpunt in de punt opdat anderen aan kunnen sluiten is vele malen beter omdat je je anders de benen uit het lijf moet lopen van aanval naar verdedigen en andersom.


    Dit gebeurde nog nooit door elke speler en dus moet je gewoon voor een aanspeelpunt in de spits kiezen....
  • 2 Aug 2020 om 08:22
    • Quote van 1 Aug 2020 om 23:37
      Ik hoop op Makienok. Een boomlange spits, heeft veel pech gehad bij Utrecht. Zou bij Twente goed passen en is transfervrij.
    Heeft niets laten zien bij Utrecht. Is gezien zijn blessuregevoeligheid een veel te grote gok.....
  • 2 Aug 2020 om 03:32
    • Quote van 1 Aug 2020 om 18:07
      komt er nog een creatieve middenvelder die een mannetje kan uitspelen en voortdurend diep gaat? nu komt er weer een rechtsback bij lees ik net.
    Zeker
  • 2 Aug 2020 om 01:44
    • Quote van 1 Aug 2020 om 23:37
      Ik hoop op Makienok. Een boomlange spits, heeft veel pech gehad bij Utrecht. Zou bij Twente goed passen en is transfervrij.
    Makienok is wel blessuregevoelig en vrij duur in salaris.
  • 1 Aug 2020 om 23:37
    • Quote van 1 Aug 2020 om 12:25
      Ik hoop op Polter of misschien Arweiler
    Ik hoop op Makienok. Een boomlange spits, heeft veel pech gehad bij Utrecht. Zou bij Twente goed passen en is transfervrij.
  • 1 Aug 2020 om 18:07
    komt er nog een creatieve middenvelder die een mannetje kan uitspelen en voortdurend diep gaat? nu komt er weer een rechtsback bij lees ik net.
  • 1 Aug 2020 om 12:25
    Ik hoop op Polter of misschien Arweiler
  • 1 Aug 2020 om 04:29
    • Quote van 1 Aug 2020 om 00:36
      Genoeg teams die renderen zonder aanspeelpunt.
    En bij Twente ??
  • 1 Aug 2020 om 00:36
    • Quote van 31 Jul 2020 om 23:19
      Het is voor het hele team veel makkelijker voetballen als je een spits hebt die een bal vast kan houden. Als je er een hebt die dat niet kan dan moet de rest wel verdomd goed kunnen voetballen om dat te kunnen compenseren.
    Genoeg teams die renderen zonder aanspeelpunt.
  • 31 Jul 2020 om 23:49
    Zegers bij mvv is ook een leuke speler voor fc twente
  • 31 Jul 2020 om 23:19
    • Quote van 31 Jul 2020 om 19:30
      Waarom willen ze bij Twente elk jaar weer een grote/sterke spits. De afgelopen jaren presteren die gewoon niet bij ons. Neem liever een keer een spits die wat beter is met de bal aan zijn voeten of eentje die de diepte kan zoeken.
    Het is voor het hele team veel makkelijker voetballen als je een spits hebt die een bal vast kan houden. Als je er een hebt die dat niet kan dan moet de rest wel verdomd goed kunnen voetballen om dat te kunnen compenseren.
  • 31 Jul 2020 om 23:14
    • Quote van 31 Jul 2020 om 19:30
      Waarom willen ze bij Twente elk jaar weer een grote/sterke spits. De afgelopen jaren presteren die gewoon niet bij ons. Neem liever een keer een spits die wat beter is met de bal aan zijn voeten of eentje die de diepte kan zoeken.
    Sterk en kunnen een bal vast houden, Billy , keur , vennegoor , blase , de jong , unal , Arnautovic. Deze kunnen dat niet Castainos , Boere , janco , Oosterwijk , Vuckic
  • 31 Jul 2020 om 22:39
    • Quote van 31 Jul 2020 om 19:30
      Waarom willen ze bij Twente elk jaar weer een grote/sterke spits. De afgelopen jaren presteren die gewoon niet bij ons. Neem liever een keer een spits die wat beter is met de bal aan zijn voeten of eentje die de diepte kan zoeken.
    +10000 gewoon nog een bewegelijke spits erbij halen
  • 31 Jul 2020 om 21:47
    • Quote van 31 Jul 2020 om 19:30
      Waarom willen ze bij Twente elk jaar weer een grote/sterke spits. De afgelopen jaren presteren die gewoon niet bij ons. Neem liever een keer een spits die wat beter is met de bal aan zijn voeten of eentje die de diepte kan zoeken.
    Man je ziet toch dat nu een heel ander slag wordt gehaald zonder deuken en krassen en als Danilo komt heb je beweging zat !!!
  • 31 Jul 2020 om 19:30
    Waarom willen ze bij Twente elk jaar weer een grote/sterke spits. De afgelopen jaren presteren die gewoon niet bij ons. Neem liever een keer een spits die wat beter is met de bal aan zijn voeten of eentje die de diepte kan zoeken.
  • 31 Jul 2020 om 18:50
    • Quote van 31 Jul 2020 om 16:05
      Of Dario Tadic, heeft dit jaar 17 keer gescoord in 30 wedstrijden in de Oostenrijkse Bundesliga bij TSV Hartberg. Heeft nu 5 jaar bij Hartberg gespeeld en daarin in 107 wedstrijden 53 keer gescoord en 24 assist gegeven. Is transfervrij.
    Dat klinkt goed, zou een hele goede zijn!
  • 31 Jul 2020 om 18:08
    • Quote van 31 Jul 2020 om 17:05
      Heeft al getekend bij Brentford
    Nee hij speelde dit seizoen daar en nu is hij transfervrij
  • 31 Jul 2020 om 17:05
    • Quote van 31 Jul 2020 om 16:03
      Haal Nikolaos Karelis maar transfervrij op.
    Heeft al getekend bij Brentford
  • 31 Jul 2020 om 16:14
    UT zou je die naam misschien door kunnen geven? Dario Tadic.
  • 31 Jul 2020 om 16:11
    • Quote van 31 Jul 2020 om 16:08
      Familie van?
    Volgens mij niet maar kijk z'n statistieken maar is. Lijkt me een goede spits voor ons.
  • 31 Jul 2020 om 16:08
    Hahaha niet dat het een goede referentie is. Maar met Fifa in het eerste seizoen kocht ik Polter. Deed het ontzettend goed en met hoop winst verkocht! Sterke doelgerichte spits. Hopen op hetzelfde scenario in buiten het spel om!
  • 31 Jul 2020 om 16:08
    Hahaha niet dat het een goede referentie is. Maar met Fifa in het eerste seizoen kocht ik Polter. Deed het ontzettend goed en met hoop winst verkocht! Sterke doelgerichte spits. Hopen op hetzelfde scenario in buiten het spel om!
  • 31 Jul 2020 om 16:08
    • Quote van 31 Jul 2020 om 16:05
      Of Dario Tadic, heeft dit jaar 17 keer gescoord in 30 wedstrijden in de Oostenrijkse Bundesliga bij TSV Hartberg. Heeft nu 5 jaar bij Hartberg gespeeld en daarin in 107 wedstrijden 53 keer gescoord en 24 assist gegeven. Is transfervrij.
    Familie van?
  • 31 Jul 2020 om 16:05
    Of Dario Tadic, heeft dit jaar 17 keer gescoord in 30 wedstrijden in de Oostenrijkse Bundesliga bij TSV Hartberg. Heeft nu 5 jaar bij Hartberg gespeeld en daarin in 107 wedstrijden 53 keer gescoord en 24 assist gegeven. Is transfervrij.
  • 31 Jul 2020 om 16:03
    Haal Nikolaos Karelis maar transfervrij op.
  • 31 Jul 2020 om 16:00
    Het liefst gewoon geen targetspits maar nog een voetballende spits erbij.
  • 31 Jul 2020 om 15:59
    Doe maar polter