'Ajax verkoopt duidelijke 'nee' aan FC Twente en SC Heerenveen'

25
'Ajax verkoopt duidelijke 'nee' aan FC Twente en SC Heerenveen'

Ajax is voorlopig niet van plan om Jurgen Ekkelenkamp te stallen bij een andere club in de Eredivisie, dat meldt De Telegraaf. De aanvallende middenvelder is in beeld bij FC Twente.

Ajax ziet komend seizoen echter een rol bij het eerste elftal weggelegd voor Ekkelenkamp. Naast FC Twente klopte ook SC Heerenveen aan in Amsterdam, maar beide clubs kregen vooralsnog een duidelijk 'nee' te horen van directeur voetbalzaken Marc Overmars.

Ajax-trainer Erik ten Hag is gecharmeerd van Ekkelenkamp, maar de twintigjarige middenvelder kwam vorig seizoen nog niet veel aan spelen toe in het eerste elftal. Ekkelenkamp hoopt zelf op een kans in Ajax 1, maar staat niet onwelwillend tegenover een verhuur aan een Eredivisie-club.

"Het onbespreekbaar maken door Overmars van een verhuur aan FC Twente en SC Heerenveen is een duidelijk signaal aan de zelfopgeleide speler, die nu in de voorbereiding zijn kans moet zien te pakken", schrijft Mike Verweij. Ekkelenkamp heeft nog een tweejarig contract in Amsterdam.

25 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 4 Aug 2020 om 21:54
    • Quote van 4 Aug 2020 om 19:11
      Thijs van leeuwen kan zeker een hele goede de speler worden en kan ook juist achter de spitsen spelen. Daar kan hij zijn creativiteit en zijn overzicht kwijt naar de rest van de spelers. Je kunt hem ook vanaf de buitenkant laten spelen maar dan in een vrije rol. Want de backs gaan er bij balbezit toch wel overheen deze gaan bij balbezit als een verkapte buitenspelers spelen
    Hij zal ik wel een kans krijgen maar Eredivisie is wel andere koek dan kom je er niet met alleen een goede techniek. Ben benieuwd hoe ver hij nu al is.
  • 4 Aug 2020 om 19:11
    • Quote van 4 Aug 2020 om 13:54
      +1 voor Thijs van Leeuwen en Jesse Bosch op 10.Bosch kan daarnaast ook op 8 en van Leeuwen als buitenspeler. (Is een 10 maar in eerste jaar o19 hangende 7 naast Bosch op 10) Goede combi
    Thijs van leeuwen kan zeker een hele goede de speler worden en kan ook juist achter de spitsen spelen. Daar kan hij zijn creativiteit en zijn overzicht kwijt naar de rest van de spelers. Je kunt hem ook vanaf de buitenkant laten spelen maar dan in een vrije rol. Want de backs gaan er bij balbezit toch wel overheen deze gaan bij balbezit als een verkapte buitenspelers spelen
  • 4 Aug 2020 om 15:11
    • Quote van 4 Aug 2020 om 14:26
      Dan onderschat je de 10 positie. Dat zit in je of niet. Doelgericht zijn is niet iets van even een speler naar voren schuiven dat is meer je natuur. Dat zag je bij espinoza. Die blijf ook tikken rond midden veld. Ik ben nooit geen fan geweest van de Jensens en Jansens op 10. Ik zie liever een creatieve speler met een leuk schot.
    Persoonlijk hoop ik dat er wat meer jeugd mee gaat komen dan oosterwolde. Dat weegt voor mij ook wel zwaarder. Maar ik denk dat die 2 dat wel kunnen. Maar DS het nadeel is ook wij staan bij de meeste speler niet vooraan meer. Als zulke spelers als anatucci die overigens ook nog niks heeft laten zien in de eredivisie(aangezien sommigen zo happig op statistieken zijn) zou ik dit ook toe juichen. Maar gezien de stilte en het feit dat ze toch naar ekkelenkamp informeren is toch een indicatie dat wij niet bij hem op nummer 1 staan. Zulke spelers willen wachten. Ik help het je hopen dat het eerder is. Maar ik zet als je zulke speler kunt krijgen eerder in op eind augustus begin september als spelers echt niet of amper in de plannen voorkomen van hun trainers.
  • 4 Aug 2020 om 14:59
    • Quote van 4 Aug 2020 om 14:51
      Scorend vermogen, het spel kunnen versnellen, de eindpass kunnen maken gecombineerd met snelheid en fysiek weerbaar... de 10 is de regisseur van het elftal voorin. Bosch 242 minuten eredivisie ervaring 0 doelpunten, van Leeuwen 0 minuten eredivisie ervaring, 2 doelpunten in de A junioren beker. Info van transfermarkt. Jij zou als niet familielid/bekende deze twee jongens zonder een ervaren 10 een serieuze optie vinden en Tukker3 ook natuurlijk?? Droom zacht. Kansen moeten ze zeker krijgen maar wel met beleid anders worden ze na 3 wedstrijden volkomen afgebrand, wat toch al snel gebeurd met jeugdspelers.
    Het snelle afbranden ben ik met je eens dat ze met beleid gebracht moeten worden wat van leeuwen betreft eens. Al blijf ik er wel bij dat hij kwa potentie prima mee kan. Maar wat bosch betreft is natuurlijk dikke bull shit. Hij werd gebruikt als controlerende middenvelder en dat in een slecht lopend elftal met een trainer die maar wat aanklopte en zelfs sommige spelers op posities neerzetten waar ze nog nooit speelden. Wat wil je dan ook? Denk je er wel even aan dat we niet voor het kampioenschap gaan. Maar een plek 10 zonder stress van degredatie zou mooi zijn.
  • 4 Aug 2020 om 14:52
    • Quote van 4 Aug 2020 om 14:26
      Dan onderschat je de 10 positie. Dat zit in je of niet. Doelgericht zijn is niet iets van even een speler naar voren schuiven dat is meer je natuur. Dat zag je bij espinoza. Die blijf ook tikken rond midden veld. Ik ben nooit geen fan geweest van de Jensens en Jansens op 10. Ik zie liever een creatieve speler met een leuk schot.
    Dat hoeft totaal niet als je met danilo in de spits speelt en daarmee grotendeels gaat voor de voetballende oplossing met vleugels die geregeld naar binnen komen. Hoef je geen scorende 10 te hebben. Je hebt een creatieve middenvelder met bal gevoel en ruimtes ziet liggen en het spel enigzins kunt lezen en daarbij weet hoe zn medespelers die bal het liefst hebben veelal hiervan is redelijk tot goed treinbaan en zou dit met bosch prima kunnen. Alleen het is ook hoe je wilt spelen. Maar ik denk dat we dat na vrijdag en maandag beter kunnen zien want dan weten we beter hoe jans wil gaan spelen.
  • 4 Aug 2020 om 14:51
    Scorend vermogen, het spel kunnen versnellen, de eindpass kunnen maken gecombineerd met snelheid en fysiek weerbaar... de 10 is de regisseur van het elftal voorin. Bosch 242 minuten eredivisie ervaring 0 doelpunten, van Leeuwen 0 minuten eredivisie ervaring, 2 doelpunten in de A junioren beker. Info van transfermarkt. Jij zou als niet familielid/bekende deze twee jongens zonder een ervaren 10 een serieuze optie vinden en Tukker3 ook natuurlijk?? Droom zacht. Kansen moeten ze zeker krijgen maar wel met beleid anders worden ze na 3 wedstrijden volkomen afgebrand, wat toch al snel gebeurd met jeugdspelers.
  • 4 Aug 2020 om 14:30
    • Quote van 4 Aug 2020 om 14:24
      Familie van Thijs van Leeuwen Fct89 / Tukker3/ .. / .. ? Begint een beetje op te vallen. Wij van wc eend adviseren wc eend. Schopt volgens de statistieken al jaren geen deuk in een pakje boter. Eerst maar eens zien, daarna praatjes.
    Nee. Maar schijnbaar zie jij alleen de statistieken. Vraag eens aan de rest die er ook geregeld lopen/liepen. Hij zit er gewoon dicht tegen het 1ste aan. Het is niet niets onzeggend statistieken. Maar het zegt zeker niet alles. Als je meer wedstrijden van hem gezien hebt snap je dat.
  • 4 Aug 2020 om 14:26
    • Quote van 4 Aug 2020 om 14:03
      Je hoeft ook geen actie te maken als de spelers om je heen dan de ruimtes maar zien. Bosch kan juist makkelijk de verbinding speler zijn die afgelopen jaar niet hadden. Juist in kleine ruimtes. Ik bedoel jensen was ook niet van de acties maar door de spelers om hem heen leek het wel beter en als je dan een unal voor je hebt word het alleen maar makkelijker. Kijk maar hoe jensen erna speelde ? Dat hield absoluut niet over.
    Dan onderschat je de 10 positie. Dat zit in je of niet. Doelgericht zijn is niet iets van even een speler naar voren schuiven dat is meer je natuur. Dat zag je bij espinoza. Die blijf ook tikken rond midden veld. Ik ben nooit geen fan geweest van de Jensens en Jansens op 10. Ik zie liever een creatieve speler met een leuk schot.
  • 4 Aug 2020 om 14:24
    Familie van Thijs van Leeuwen Fct89 / Tukker3/ .. / .. ? Begint een beetje op te vallen. Wij van wc eend adviseren wc eend. Schopt volgens de statistieken al jaren geen deuk in een pakje boter. Eerst maar eens zien, daarna praatjes.
  • 4 Aug 2020 om 14:22
    Goed dat ze nu hun interesse in Ekkelenkamp kenbaar hebben gemaakt. Tuurlijk moet die jongen voor zijn kansen gaan en het is ook een signaal. Maar als straks de balans is opgemaakt en het perspectief duidelijk is dan lijkt het me dat Twente nogmaals moet aankloppen..
  • 4 Aug 2020 om 14:09
    • Quote van 4 Aug 2020 om 13:31
      Goed lezen,er staat voorlopig,over drie weken wordt het wel duidelijk.
    Oké, maar wellicht is er binnen die periode een speler te vinden die we wel kunnen halen, daar ging het om. Hoe eerder de basis staat hoe beter.
  • 4 Aug 2020 om 14:03
    • Quote van 4 Aug 2020 om 13:57
      Dat hoop ik niet. We vorig seizoen gezien wat er gebeurd als je geen 10 hebt. In begin loopt lekker tot dat de tegenstander door heeft dat alles via de vleugels gaat. Die zetten ze dan gewoon vast. Verder staat de spits dan altijd op de 10 positie om dat gat op te vullen terwijl je die graag in de 16 ziet. Bosch is een prima middenvelder maar ik zie niet elke wedstrijd acties maken voor het 16 meter gebied. Zou zeer dom zijn.
    Je hoeft ook geen actie te maken als de spelers om je heen dan de ruimtes maar zien. Bosch kan juist makkelijk de verbinding speler zijn die afgelopen jaar niet hadden. Juist in kleine ruimtes. Ik bedoel jensen was ook niet van de acties maar door de spelers om hem heen leek het wel beter en als je dan een unal voor je hebt word het alleen maar makkelijker. Kijk maar hoe jensen erna speelde ? Dat hield absoluut niet over.
  • 4 Aug 2020 om 13:58
    • Quote van 4 Aug 2020 om 13:54
      +1 voor Thijs van Leeuwen en Jesse Bosch op 10.Bosch kan daarnaast ook op 8 en van Leeuwen als buitenspeler. (Is een 10 maar in eerste jaar o19 hangende 7 naast Bosch op 10) Goede combi
    Nu het akelig stil blijft rond anatucci en ekkelenkamp niet komt kan het zomaar zijn dat dat is een optie word. Ik weet alleen niet wat thijs voor indruk achterlaat op jans.
  • 4 Aug 2020 om 13:57
    • Quote van 4 Aug 2020 om 13:50
      Als je alle verhalen leest krijg je ook niet de indruk dat een nummer 10 een prio is. Streuer heeft het daarover ook amper. Waardoor je het idee krijgt dat bosch idd op doe positie komt te spelen.
    Dat hoop ik niet. We vorig seizoen gezien wat er gebeurd als je geen 10 hebt. In begin loopt lekker tot dat de tegenstander door heeft dat alles via de vleugels gaat. Die zetten ze dan gewoon vast. Verder staat de spits dan altijd op de 10 positie om dat gat op te vullen terwijl je die graag in de 16 ziet. Bosch is een prima middenvelder maar ik zie niet elke wedstrijd acties maken voor het 16 meter gebied. Zou zeer dom zijn.
  • 4 Aug 2020 om 13:54
    +1 voor Thijs van Leeuwen en Jesse Bosch op 10.Bosch kan daarnaast ook op 8 en van Leeuwen als buitenspeler. (Is een 10 maar in eerste jaar o19 hangende 7 naast Bosch op 10) Goede combi
  • 4 Aug 2020 om 13:51
    • Quote van 4 Aug 2020 om 13:46
      Inderdaad een goede optie. Beter dan aankoop of huur van slechte of dure aankoop. Als blijkt dat eigen spelers nog tegenvallen kan dat in winterstop alsnog hersteld worden.


      s er



    Geen prioriteit is bedoel en dat ze eerst thijs bosch en eventueel zerrouki op die positie willen proberen. Wat je in huis hebt hoef je niet te halen.
  • 4 Aug 2020 om 13:50
    • Quote van 4 Aug 2020 om 13:46
      Inderdaad een goede optie. Beter dan aankoop of huur van slechte of dure aankoop. Als blijkt dat eigen spelers nog tegenvallen kan dat in winterstop alsnog hersteld worden.


      s er



    Als je alle verhalen leest krijg je ook niet de indruk dat een nummer 10 een prio is. Streuer heeft het daarover ook amper. Waardoor je het idee krijgt dat bosch idd op doe positie komt te spelen.
  • 4 Aug 2020 om 13:46
    • Quote van 4 Aug 2020 om 13:03
      Als lange ballen bij voorkeur liever niet gespeeld worden zet je bosch op 10. Hoge handeling snelheid heeft het overzicht wel en valt liever aan dan hij verdedigt. Zerrouki kun je er een zetten als tegenstander met meer fysieke kracht afgestopt moeten worden en heeft een geweldige lange paas in de benen en thijs is op zn best zodra de ruimtes kleiner worden en net als bosch er meer beweeglijkheid gevraagd word. Even ervan uitgaan dat selahi verkocht word dan. Die 3 kunnen met al die bewegelijke en vooral veel lopende buitenspelers die bal praktische altijd kwijt. Zou het helemaal niet raar vinden als metname thijs en bosch die nummer 10 gaan spelen.
    Inderdaad een goede optie. Beter dan aankoop of huur van slechte of dure aankoop. Als blijkt dat eigen spelers nog tegenvallen kan dat in winterstop alsnog hersteld worden.


    s er



  • 4 Aug 2020 om 13:31
    • Quote van 4 Aug 2020 om 12:53
      Zoals vaker wordt geschreven: next. Staan er op het lijstje dat jij hebt doorgegeven nog interessante en vooral haalbare opties? Mooiste zou zijn als we een speler voor langere tijd vast kunnen leggen. Het is nu wel erg veel huur, uiteraard ligt dit aan de huidige situatie en wellicht hoge eisen van de voetballers (en/of zaakwaarnemers).
    Goed lezen,er staat voorlopig,over drie weken wordt het wel duidelijk.
  • 4 Aug 2020 om 13:29
    • Quote van 4 Aug 2020 om 13:20
      Misschien een optie om Jensen voor een jaar terug te halen? Komt niet toe aan veel speelminuten in de Bundes.
    Ik heb Jensen eigenlijk nooit een goede 10 gevonden. Het is het type lopers in de ruimte. Ik zie liever spelers die goed zijn in de kleine ruimte. Na die ene actie in de 16 was iedereen lyrisch over hem. Ik had hem liever op centraal middenveld gezien.
  • 4 Aug 2020 om 13:25
    • Quote van 4 Aug 2020 om 13:20
      Misschien een optie om Jensen voor een jaar terug te halen? Komt niet toe aan veel speelminuten in de Bundes.
    Doe maar niet... Er lijken me veel betere spelers te huren dan deze slapjanus
  • 4 Aug 2020 om 13:20
    Misschien een optie om Jensen voor een jaar terug te halen? Komt niet toe aan veel speelminuten in de Bundes.
  • 4 Aug 2020 om 13:03
    Als lange ballen bij voorkeur liever niet gespeeld worden zet je bosch op 10. Hoge handeling snelheid heeft het overzicht wel en valt liever aan dan hij verdedigt. Zerrouki kun je er een zetten als tegenstander met meer fysieke kracht afgestopt moeten worden en heeft een geweldige lange paas in de benen en thijs is op zn best zodra de ruimtes kleiner worden en net als bosch er meer beweeglijkheid gevraagd word. Even ervan uitgaan dat selahi verkocht word dan. Die 3 kunnen met al die bewegelijke en vooral veel lopende buitenspelers die bal praktische altijd kwijt. Zou het helemaal niet raar vinden als metname thijs en bosch die nummer 10 gaan spelen.
  • 4 Aug 2020 om 12:53
    • Quote van 4 Aug 2020 om 12:43
      Doorschakelen dan maar....
    Zoals vaker wordt geschreven: next. Staan er op het lijstje dat jij hebt doorgegeven nog interessante en vooral haalbare opties? Mooiste zou zijn als we een speler voor langere tijd vast kunnen leggen. Het is nu wel erg veel huur, uiteraard ligt dit aan de huidige situatie en wellicht hoge eisen van de voetballers (en/of zaakwaarnemers).
  • 4 Aug 2020 om 12:43
    Doorschakelen dan maar....