David terug naar Nederland? Middenvelder op proef bij Eredivisionist

24
David terug naar Nederland? Middenvelder op proef bij Eredivisionist

Chris David traint vanaf maandag mee bij RKC Waalwijk. De aanvallende middenvelder speelde het voorbije seizoen voor Cape Town City in Zuid-Afrika. 

David is transfervrij en lijkt dus terug te keren naar Nederland. Zijn laatste wedstrijd voor Cape Town City speelde hij op 8 maart 2020. Cape Town won toen met 2-0 van Bloemfontijn. Nu mag hij zich laten zien in Waalwijk, weet TC Tubantia te melden.

In het verleden speelde hij in de jeugdopleiding FC Twente, waarna hij op jonge leeftijd de overstap maakte naar het Engelse Fulham. Hij werd verhuurd aan de Enschedese club en maakte daarna definitief de overstap naar Go Ahead Eagles. Na een periode in Deventer maakte hij transfervrij de stap naar FC Utrecht.

24 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 10 Aug 2020 om 18:14
    • Quote van 10 Aug 2020 om 13:17
      Was hij vorig seizoen niet 1 van de beste spelers in de voorbereiding ? Kan me nog herinneren dat velen verbaasd waren dat hij weg moest
    Klopt idd, lag niet zo goed bij van Leeuwen...omdat hij een mening had. Weet natuurlijk niet of dat de reden was dat hij geen contract kreeg.
  • 10 Aug 2020 om 15:59
    • Quote van 10 Aug 2020 om 14:11
      Ja Monopoly geld jah....geld zat :p
    Óók.
  • 10 Aug 2020 om 14:11
    • Quote van 10 Aug 2020 om 14:05
      Of ik miljonair is voor jou de vraag, maar dat ik meer Euro'$ heb dan U is wel zeker Tukkerclan.
    Ja Monopoly geld jah....geld zat :p
  • 10 Aug 2020 om 14:05
    • Quote van 10 Aug 2020 om 11:05
      Dat oordeel laat ik aan anderen over.


      Vraagje, ben jij echt miljonair of gebruik je die nickname om interessant over te komen?
    Of ik miljonair is voor jou de vraag, maar dat ik meer Euro'$ heb dan U is wel zeker Tukkerclan.
  • 10 Aug 2020 om 13:17
    • Quote van 10 Aug 2020 om 11:37
      Ik ben een andere mening toegedaan. Denk wel zeker dat die van waarde voor DIT F.C. Twente kan zijn. Destijds waren er gewoon betere spelers op zijn positie en kon die een klapper maken. Zou hem nog wel eens willen zien nu die ouder en wijzer is! En hij is niet duur.....
    Was hij vorig seizoen niet 1 van de beste spelers in de voorbereiding ? Kan me nog herinneren dat velen verbaasd waren dat hij weg moest
  • 10 Aug 2020 om 12:26
    • Quote van 10 Aug 2020 om 11:37
      Ik ben een andere mening toegedaan. Denk wel zeker dat die van waarde voor DIT F.C. Twente kan zijn. Destijds waren er gewoon betere spelers op zijn positie en kon die een klapper maken. Zou hem nog wel eens willen zien nu die ouder en wijzer is! En hij is niet duur.....
    En alles wat niet duur is, is troep.
  • 10 Aug 2020 om 12:22
    • Quote van 10 Aug 2020 om 11:37
      Ik ben een andere mening toegedaan. Denk wel zeker dat die van waarde voor DIT F.C. Twente kan zijn. Destijds waren er gewoon betere spelers op zijn positie en kon die een klapper maken. Zou hem nog wel eens willen zien nu die ouder en wijzer is! En hij is niet duur.....
    Pfff aub zeg, Over het paard getilde speler, voegt echt niets toe
  • 10 Aug 2020 om 11:37
    • Quote van 10 Aug 2020 om 10:18
      Heeft het nergens waar kunnen maken, dus ik zie niet in waarom dergelijke spelers dan maar gelijk teruggehaald moeten worden.
    Ik ben een andere mening toegedaan. Denk wel zeker dat die van waarde voor DIT F.C. Twente kan zijn. Destijds waren er gewoon betere spelers op zijn positie en kon die een klapper maken. Zou hem nog wel eens willen zien nu die ouder en wijzer is! En hij is niet duur.....
  • 10 Aug 2020 om 11:37
    • Quote van 10 Aug 2020 om 10:18
      Heeft het nergens waar kunnen maken, dus ik zie niet in waarom dergelijke spelers dan maar gelijk teruggehaald moeten worden.
    Ik ben een andere mening toegedaan. Denk wel zeker dat die van waarde voor DIT F.C. Twente kan zijn. Destijds waren er gewoon betere spelers op zijn positie en kon die een klapper maken. Zou hem nog wel eens willen zien nu die ouder en wijzer is! En hij is niet duur.....
  • 10 Aug 2020 om 11:05
    • Quote van 10 Aug 2020 om 10:32
      Vraagje, vind jij jezelf grappig?
    Dat oordeel laat ik aan anderen over.


    Vraagje, ben jij echt miljonair of gebruik je die nickname om interessant over te komen?
  • 10 Aug 2020 om 11:03
    • Quote van 10 Aug 2020 om 10:41
      Ik denk dat hij geen tijdsbesef heeft. Bilal en David uit de zelfde lichting. Talent
    23 jaar en 27 jaar......zelfde mentaliteit. Snel veel geld willen verdienen. Op basis daarvan zelfde lichting qua denkwijze.


    Snap je het nog Berrie of ontgaat jou zoiets door gebrek aan verstandelijk talent?
  • 10 Aug 2020 om 10:44
    Moeilijke lichting inderdaad. Ik vind dat als je toen zo nodig weg moest en voor het geld ging, dan hoef je nu niet met hangende pootjes terug te komen omdat je overal mislukt bent. Vanuit Sportclub Enschede de hele jeugd van Twente doorlopen. Door Twente klaargestoomd voor het echte werk. En toen het er op aan kwam zo snel mogelijk het geld achterna. Kans gehad, nu is het te laat. Succes bij RKC, met vd Wiel erbij, misschien wel een leuk team aankomend seizoen.
  • 10 Aug 2020 om 10:41
    • Quote van 10 Aug 2020 om 10:32
      Vraagje, vind jij jezelf grappig?
    Ik denk dat hij geen tijdsbesef heeft. Bilal en David uit de zelfde lichting. Talent
  • 10 Aug 2020 om 10:32
    • Quote van 10 Aug 2020 om 08:21
      Frits David...Bijbal ould Sik....zelfde lichting en mentaliteit. Te snel voor het grote geld gekozen...carrière snel voorbij......
    Vraagje, vind jij jezelf grappig?
  • 10 Aug 2020 om 10:18
    • Quote van 10 Aug 2020 om 09:39
      Trainde 2 jaar geleden al mee, was 1 van de betere die er liep. Brama vond het destijds onvoorstelbaar dat die geen contract kreeg. Altijd mee laten trainen, ze zoeken toch een aanvallende middenvelder?
    Heeft het nergens waar kunnen maken, dus ik zie niet in waarom dergelijke spelers dan maar gelijk teruggehaald moeten worden.
  • 10 Aug 2020 om 09:54
    • Quote van 10 Aug 2020 om 09:39
      Trainde 2 jaar geleden al mee, was 1 van de betere die er liep. Brama vond het destijds onvoorstelbaar dat die geen contract kreeg. Altijd mee laten trainen, ze zoeken toch een aanvallende middenvelder?
    Deze man voldoet nergens dus waarom moet je hem dan laten proefdraaien?
  • 10 Aug 2020 om 09:43
    • Quote van 10 Aug 2020 om 09:39
      Trainde 2 jaar geleden al mee, was 1 van de betere die er liep. Brama vond het destijds onvoorstelbaar dat die geen contract kreeg. Altijd mee laten trainen, ze zoeken toch een aanvallende middenvelder?
    precies dit!
  • 10 Aug 2020 om 09:39
    • Quote van 10 Aug 2020 om 09:26
      Waarom?


      Wat heeft hij de laatste jaren laten zien en bij welke club was dat?
    Trainde 2 jaar geleden al mee, was 1 van de betere die er liep. Brama vond het destijds onvoorstelbaar dat die geen contract kreeg. Altijd mee laten trainen, ze zoeken toch een aanvallende middenvelder?
  • 10 Aug 2020 om 09:39
    • Quote van 10 Aug 2020 om 09:26
      Waarom?


      Wat heeft hij de laatste jaren laten zien en bij welke club was dat?
    Trainde 2 jaar geleden al mee, was 1 van de betere die er liep. Brama vond het destijds onvoorstelbaar dat die geen contract kreeg. Altijd mee laten trainen, ze zoeken toch een aanvallende middenvelder?
  • 10 Aug 2020 om 09:26
    • Quote van 10 Aug 2020 om 08:52
      die mag van mij wel op proef komen
    Waarom?


    Wat heeft hij de laatste jaren laten zien en bij welke club was dat?
  • 10 Aug 2020 om 08:54
    Als je het bericht goed leest was de schrijver vast bezopen, de clubs kloppen wel maar het verloop staat in willekeurige volgorde.
  • 10 Aug 2020 om 08:52
    die mag van mij wel op proef komen