'FC Twente verwelkomt deze week aanwinsten Danilo en Ebuehi'

12
'FC Twente verwelkomt deze week aanwinsten Danilo en Ebuehi'

FC Twente gaat zich deze week definitief versterken met Danilo Pereira en Tyronne Ebuehi. De aanvaller en verdediger komen op huurbasis over van Ajax en Benfica.

Danilo en Ebuehi sluiten zo snel mogelijk aan bij de selectie van trainer Ron Jans, meldt TC Tubantia. Danilo is al weken rond met Twente en inmiddels zit zijn nieuwe werkvergunning er eindelijk aan te komen, waardoor de Braziliaanse huurling eindelijk kan trainen bij zijn nieuwe club. Hij zal in Enschede 'oude' bekende Kik Pierie tegenkomen, die geblesseerd is.

Twente is ook rond met Ebuehi, maar de rechtsback moet nog wel medisch gekeurd worden. Ebuehi maakte twee jaar geleden de overstap van ADO Den Haag naar Benfica. In Portugal raakte zijn carrière in het slop en tot overmaat ramp lag hij er bijna een jaar uit met gescheurde kniebanden. ''Hij heeft ons laten weten dat hij nu topfit is'', zegt technisch directeur Jan Streuer van FC Twente. De club heeft een optie tot koop op de verdediger.

12 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 10 Aug 2020 om 12:43
    • Quote van 10 Aug 2020 om 11:24
      Oké bedankt voor het antwoord.
    Zo zal het ook zijn met Zeneli en Tankovic. Namen waar hij zeker blij van werd. Met betrekking tot Zeneli, hebben ze eerst andere prio op die positie en dat is uiterraard Elia. Komt die niet. Verwacht ik dat deze ook nog in de pijpleiding zit. Dus afwachten.
  • 10 Aug 2020 om 11:24
    • Quote van 10 Aug 2020 om 11:18
      Betreft Hendriksen geen idee of ze daar mee bezig zijn. Jan reageerde laatst positief op de naam en ging kijken naar de haalbaarheid verder niets over gehoord. Kan zijn dat hij er al achteraan is, maar hij heeft mij uitgelegd dat hij niet te veel kan loslaten over status van spelers i.v.m concurrende clubs. Zo hield hij het ook stil omtrent Ebuehi. Maar inmiddels bevestiging er van gekregen.
    Oké bedankt voor het antwoord.
  • 10 Aug 2020 om 11:18
    • Quote van 10 Aug 2020 om 10:21
      Ja dat klopt want ik heb die naam hier ook horen vallen en ik heb hem op twente.net idd ook horen vallen. Het zal in ieder geval een welkome versterking zijn wat mij betreft.
    Betreft Hendriksen geen idee of ze daar mee bezig zijn. Jan reageerde laatst positief op de naam en ging kijken naar de haalbaarheid verder niets over gehoord. Kan zijn dat hij er al achteraan is, maar hij heeft mij uitgelegd dat hij niet te veel kan loslaten over status van spelers i.v.m concurrende clubs. Zo hield hij het ook stil omtrent Ebuehi. Maar inmiddels bevestiging er van gekregen.
  • 10 Aug 2020 om 10:57
    Ik heb het liefst dat ze rustig de tijd nemen voor een 10. Dan heb je gelijk een goede. Ook hoop ik dat Danilo basis gaat spelen. Heb nu al m’n twijfels bij onze andere nieuwe spits. Gevalletje djordjen en olaitan ben ik bang
  • 10 Aug 2020 om 10:21
    • Quote van 10 Aug 2020 om 10:06
      Nee dit was ik niet. Ik hoor eigenlijk bar weinig momenteel en wat ik hoor is amper betrouwbaar en dat plaats ik hier niet meer. Maar ik weet niet meer wie dat hier opperde. Ook twente.net heb ik die naam horen vallen. Maar niet van de namen waarvan je weet dat ze accuraat zijn.
    Ja dat klopt want ik heb die naam hier ook horen vallen en ik heb hem op twente.net idd ook horen vallen. Het zal in ieder geval een welkome versterking zijn wat mij betreft.
  • 10 Aug 2020 om 10:11
    • Quote van 10 Aug 2020 om 09:53
      Huren met optie tot koop vind ik eigenlijk wel een van de beste constructies voor deze onzekere tijden. Mits de afgesproken bedragen betaalbaar zijn uiteraard.
    Daar ben ik het mee eens. Als ze niet presteren kun je ze retour afzender doen. Als ze wel presteren kun je ze mits betaalbaar overnemen. Al ben ik daar bij ebuehi niet zo bang voor want bij benfica willen ze er maar wat graag vanaf. Er gaan meerdere geruchten dat benfica hem liever direct verkocht en zn transferwaarde staat op 5 ton. Maar heeft al tijden geen wedstrijd gespeelt of amper dus dat zal wel minder zijn en daarmee net al jeremejeff een "betaalbare" speler kunnen zijn. Dat zal streuer wel melden bij zn presentatie omdst het geen domme kerel is en donders goed weet dat als hij dit volgend jaar ook gaat doen niet weer van vooraf aan wil beginnen. Daar komt bij de het publiek liever hoort dat we hem eventueel over kunnen nemen dan alleen huren en benfica wil er graag af dus een win win situatie.
  • 10 Aug 2020 om 10:06
    • Quote van 10 Aug 2020 om 09:44
      Hallo Fct89, weet jij of ze nog bezig zijn met Markus Henriksen? Of was jij dat niet die dat zei?
    Nee dit was ik niet. Ik hoor eigenlijk bar weinig momenteel en wat ik hoor is amper betrouwbaar en dat plaats ik hier niet meer. Maar ik weet niet meer wie dat hier opperde. Ook twente.net heb ik die naam horen vallen. Maar niet van de namen waarvan je weet dat ze accuraat zijn.
  • 10 Aug 2020 om 10:03
    • Quote van 10 Aug 2020 om 09:43
      Eens wat we nog nodig zijn.. vooral nr 10 zijn we nodig die er meteen staat.
    Eens en eventueel van leeuwen erachter. Maar ik denk dat die 433 met de punt naar achteren met roemeratoe of brama plan b word. Maar dat gaan we vanavond zien. Als hij met dezelfde opstelling begint zal dat plan b zijn. Ze oefenen veel duidelijker op wel of geen bal bezit dag zag je in de 1ste wedstrijd al wel. Nu zien of dat echt zo is. Maar een nummer 10 is echt prio als je liever 433 speelt naar voren toe.
  • 10 Aug 2020 om 09:53
    Huren met optie tot koop vind ik eigenlijk wel een van de beste constructies voor deze onzekere tijden. Mits de afgesproken bedragen betaalbaar zijn uiteraard.
  • 10 Aug 2020 om 09:44
    • Quote van 10 Aug 2020 om 09:20
      Mooi ! Dan alleen nog een cv en 10 en dan is de selectie mooi op orde. Dan een eventuele elia en el hamadi en we zijn wel klaar mits er niks verkocht word. Eventueel wat jeugd mee en we kunnen er dit jaar tegenaan. Wachten op buitenkansjes kan altijd.
    Hallo Fct89, weet jij of ze nog bezig zijn met Markus Henriksen? Of was jij dat niet die dat zei?
  • 10 Aug 2020 om 09:43
    • Quote van 10 Aug 2020 om 09:20
      Mooi ! Dan alleen nog een cv en 10 en dan is de selectie mooi op orde. Dan een eventuele elia en el hamadi en we zijn wel klaar mits er niks verkocht word. Eventueel wat jeugd mee en we kunnen er dit jaar tegenaan. Wachten op buitenkansjes kan altijd.
    Eens wat we nog nodig zijn.. vooral nr 10 zijn we nodig die er meteen staat.
  • 10 Aug 2020 om 09:20
    Mooi ! Dan alleen nog een cv en 10 en dan is de selectie mooi op orde. Dan een eventuele elia en el hamadi en we zijn wel klaar mits er niks verkocht word. Eventueel wat jeugd mee en we kunnen er dit jaar tegenaan. Wachten op buitenkansjes kan altijd.
vrijdag 25 september 2020
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›