''Die jongens van Ajax stonden met afstand bovenaan onze lijst''

22
''Die jongens van Ajax stonden met afstand bovenaan onze lijst''

Het is nog niet zeker of FC Twente vóór het sluiten van de transfermarkt op 6 oktober de selectie gaat aanvullen met een nummer 10 op het middenveld. Dat schrijft Tubantia dinsdag. 

De komst van een creatieve middenvelder had lange tijd prioriteit, maar de club neemt wat gas terug. "We gaan geen overhaaste dingen doen. De urgentie is even wat minder op dit moment", aldus technisch directeur Jan Streuer. "Het is niet zeker meer dat we op korte termijn een nummer 10 gaan halen."

Streuer legt uit dat er meerdere redenen zijn voor de ommezwaai. "Wij waren bezig met een goede speler, maar die speelt niet altijd op de plek waarvoor wij iemand zoeken. En op die positie willen wij hem wel live kunnen bekijken. Sterker nog: ik vind dat je eigenlijk vier of vijf keer een speler in het echt moet beoordelen. En dat is in zijn geval nu heel erg lastig." 

"Kijk, die jongens van Ajax (Jurgen Ekkelenkamp en Noa Lang, red.) stonden met afstand bovenaan op onze lijst. Die kennen we. Toen dat verhaal niet doorging, zijn we gaan schakelen. Maar gaandeweg zijn we er wat anders tegenaan gaan kijken. En nee, we laten ons echt niet verblinden door het resultaat van zaterdag." FC Twente won afgelopen zaterdag de eerste competitiewedstrijd van het nieuwe seizoen. Fortuna Sittard werd met 2-0 verslagen. 

22 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 15 Sep 2020 om 11:43
    • Quote van 15 Sep 2020 om 11:24
      Ik begrijp iets niet:Streuer was/is met een speler bezig die hij niet kan bekijken en die niet vaak op de 10 positie speelt/speelde.Dan ga je daar toch niet mee bezig? Schakel dan door naar een speler die wel op de 10 speelt en bekeken is/kan worden.
    Dat kan eigenlijk maar één ding betekenen . Dat het een cm is die op dit moment net op 10 is gaan spelen.
  • 15 Sep 2020 om 11:24
    Ik begrijp iets niet:Streuer was/is met een speler bezig die hij niet kan bekijken en die niet vaak op de 10 positie speelt/speelde.Dan ga je daar toch niet mee bezig? Schakel dan door naar een speler die wel op de 10 speelt en bekeken is/kan worden.
  • 15 Sep 2020 om 10:54
    • Quote van 15 Sep 2020 om 09:07
      Hij is rond met Twente. Ik verwacht dat Ajax er sowieso nog een speler bij gaat halen. Die zien zelf ook wel in dat Ekkelenkamo niet het niveau heeft om in Ajax 1 te spelen.
    Belangrijkste is wat de speler zelf wil,hij was niet blij dat hij bij jong speelde,denk dat hij zelf liever naar ons gaat,nu Overmars nog overtuigen,hopelijk loont het geduld!
  • 15 Sep 2020 om 10:53
    Heb zeker vertrouwen in Streuer, en ga er dan ook maar vanuit dat dit een tactisch spelletje is.
  • 15 Sep 2020 om 10:41
    • Quote van 15 Sep 2020 om 10:00
      Doe eens rustig allemaal, Jan Streuer weet heus wel waar hij mee bezig is
    Wie doet er niet rustig dan? We zijn toch gewoon lekker aan het meedenken en aan het speculeren?
  • 15 Sep 2020 om 10:00
    Doe eens rustig allemaal, Jan Streuer weet heus wel waar hij mee bezig is
  • 15 Sep 2020 om 09:14
    • Quote van 15 Sep 2020 om 09:07
      Hij is rond met Twente. Ik verwacht dat Ajax er sowieso nog een speler bij gaat halen. Die zien zelf ook wel in dat Ekkelenkamo niet het niveau heeft om in Ajax 1 te spelen.
    Speelde gisteren in Jong Ajax en dat zal niet de beoogde weg zijn, dan stallen ze hem liever bij ons.
  • 15 Sep 2020 om 09:13
    • Quote van 15 Sep 2020 om 09:07
      Hij is rond met Twente. Ik verwacht dat Ajax er sowieso nog een speler bij gaat halen. Die zien zelf ook wel in dat Ekkelenkamo niet het niveau heeft om in Ajax 1 te spelen.
    Nee idd. Hij valt daar ook een beetje tussen schip en wal. Hij is eigenlijk te goed voor het 2e en net niet voot het 1ste. Voor ajax 1 is hij opvulling niets meer niets minder.
  • 15 Sep 2020 om 09:11
    Ik denk dat ze eerst die oefenpot gaan afwachten met Lamprou op de 10 positie
  • 15 Sep 2020 om 09:09
    • Quote van 15 Sep 2020 om 08:34
      Dit is gewoon kut, de urgentie was al weken hoog en zou nu ineens op een laag vuurtje staan omdat een goede speler niet op die positie beoordeeld kan worden en de ajax jongens niet beschikbaar zijn. Dat heeft niks te maken met het feit dat ons team nog steeds een 10 nodig heeft. Dat heeft te maken dat hij geen fatsoenlijke 10 kan vinden.
    Juist! Dit is gewoon bullshit. Er moet een 10 komen en dat hij nu zegt dat het geen prio meer heeft is de reinste onzin. Hopelijk is dit een tactische uitspraak en anders is het een grote inschattingsfout...
  • 15 Sep 2020 om 09:07
    • Quote van 15 Sep 2020 om 09:04
      Dit riekt idd naar tactiek. Hoezo anders van lage naar hoge prioriteit. Er waren nog wel opties geweest. Denk je dat het ekkelenkamp word dan bestuur p? Als je zn interview van gisteren terug kijkt zou je wel haast zeggen dat streuer vandaag of morgen een telefoontje van overmars gaat krijgen.
    Hij is rond met Twente. Ik verwacht dat Ajax er sowieso nog een speler bij gaat halen. Die zien zelf ook wel in dat Ekkelenkamo niet het niveau heeft om in Ajax 1 te spelen.
  • 15 Sep 2020 om 09:04
    • Quote van 15 Sep 2020 om 08:57
      Tactiek, tuurlijk komt er een 10. Ik verwacht zelfs op korte termijn!
    Dit riekt idd naar tactiek. Hoezo anders van lage naar hoge prioriteit. Er waren nog wel opties geweest. Denk je dat het ekkelenkamp word dan bestuur p? Als je zn interview van gisteren terug kijkt zou je wel haast zeggen dat streuer vandaag of morgen een telefoontje van overmars gaat krijgen.
  • 15 Sep 2020 om 09:02
    • Quote van 15 Sep 2020 om 08:57
      Tactiek, tuurlijk komt er een 10. Ik verwacht zelfs op korte termijn!
    Ok dan als jij het zegt heb ik er ook nog vertrouwen in. Want die hebben we echt nodig he.
  • 15 Sep 2020 om 08:57
    • Quote van 15 Sep 2020 om 08:46
      Zal dit de eerste foute inschatting zijn van Streuer?? Ik vind echt dat we een fatsoenlijke 10 nodig hebben, en hoop dus dat deze er ook nog zal komen, want ondanks de goede pot van afgelopen weekend moet je er niet van uit gaan dat je geen echte 10 nodig hebt. Kan me ook niet voorstellen dat er geen 10 komt, of hij heeft gewoon goede hoop dat Ekkelenkamp of Lang nog komen, misschien weet hij wel wat meer dan ons. Ik heb vertrouwen in Streuer en ben er van overtuigd dat hij ook heel goed weet dat er een echte 10 nodig is.
    Tactiek, tuurlijk komt er een 10. Ik verwacht zelfs op korte termijn!
  • 15 Sep 2020 om 08:46
    Zal dit de eerste foute inschatting zijn van Streuer?? Ik vind echt dat we een fatsoenlijke 10 nodig hebben, en hoop dus dat deze er ook nog zal komen, want ondanks de goede pot van afgelopen weekend moet je er niet van uit gaan dat je geen echte 10 nodig hebt. Kan me ook niet voorstellen dat er geen 10 komt, of hij heeft gewoon goede hoop dat Ekkelenkamp of Lang nog komen, misschien weet hij wel wat meer dan ons. Ik heb vertrouwen in Streuer en ben er van overtuigd dat hij ook heel goed weet dat er een echte 10 nodig is.
  • 15 Sep 2020 om 08:34
    Dit is gewoon kut, de urgentie was al weken hoog en zou nu ineens op een laag vuurtje staan omdat een goede speler niet op die positie beoordeeld kan worden en de ajax jongens niet beschikbaar zijn. Dat heeft niks te maken met het feit dat ons team nog steeds een 10 nodig heeft. Dat heeft te maken dat hij geen fatsoenlijke 10 kan vinden.
  • 15 Sep 2020 om 08:34
    Dit is gewoon kut, de urgentie was al weken hoog en zou nu ineens op een laag vuurtje staan omdat een goede speler niet op die positie beoordeeld kan worden en de ajax jongens niet beschikbaar zijn. Dat heeft niks te maken met het feit dat ons team nog steeds een 10 nodig heeft. Dat heeft te maken dat hij geen fatsoenlijke 10 kan vinden.
  • 15 Sep 2020 om 08:33
    • Quote van 15 Sep 2020 om 08:24
      Ja, en ik acht de kans vrij groot dat Ajax er wel een naar ons toe stuurt. De concurrentie daar is moordend en deze jongens moeten op eredivisieniveau wekelijks spelen, dat gaan ze zeker in het eerste van Ajax niet wekelijks doen. Hooguit als invaller omdat je vijf keer kunt wisselen maar ik vermoed dat die jongens dan liever hier belangrijk zijn dan daar 14e man.
    Precies, streuer wacht gewoon af tot dat ajax die jongens toestemming geeft om verhuurd te worden, kost minder voor ons Twente en je hebt meteen kwaliteit binnen.
  • 15 Sep 2020 om 08:24
    • Quote van 15 Sep 2020 om 07:52
      Ze wachten dus gewoon op die jongens van Ajax
    Ja, en ik acht de kans vrij groot dat Ajax er wel een naar ons toe stuurt. De concurrentie daar is moordend en deze jongens moeten op eredivisieniveau wekelijks spelen, dat gaan ze zeker in het eerste van Ajax niet wekelijks doen. Hooguit als invaller omdat je vijf keer kunt wisselen maar ik vermoed dat die jongens dan liever hier belangrijk zijn dan daar 14e man.
  • 15 Sep 2020 om 08:23
    Ik hoop toch echt dat er wel een 10 komt. Een paar wedstrijden spelen en de tegenstanders zien dat wij alleen maar gevaarlijk zijn over de vleugels. Dus de verdediging zet zich daar op in en je staat weer helemaal vast.
  • 15 Sep 2020 om 07:52
    Ze wachten dus gewoon op die jongens van Ajax
  • 15 Sep 2020 om 07:36
    Ai das jammer! Maar goed uitgelegt van Jan! Petje af voor deze man.