'FC Twente 'gokt' nog op Ekkelenkamp': ''Hopen op een opening''

23
'FC Twente 'gokt' nog op Ekkelenkamp': ''Hopen op een opening''

FC Twente zoekt nog altijd een nieuwe nummer tien. De Tukkers hebben echter geen haast in die zoektocht, zo liet technisch directeur Jan Streuer weten.

"Ik denk dat ze dat ook gezegd hebben om de druk er een beetje af te halen", zegt clubwatcher Leon ten Voorde bij De Ballen Verstand. "Het kan nog twee weken. Op dezelfde dag speelde Jong Ajax en kwam er 's avonds een interview met Ekkelenkamp. Die had volgens mij net zijn Laatste Avondmaal gegeten, zo stond hij erbij. Met een heel sikkeneurig gezicht."

Ten Voorde denkt dat Ekkelenkamp nog wel verhuurd wil worden. "Het kwam er op neer dat hij totaal geen zin had om nog langer in Jong Ajax te spelen. Het ging ook over FC Twente en hij vertelde dat hij FC Twente een geweldig mooie club vond en er met Noa Lang over had gesproken", aldus Ten Voorde, die kansen ziet voor FC Twente.

"Ik denk dat ze heel stiekem nog hopen dat er vlak voor het sluiten van de transfermarkt nog een opening vanuit Amsterdam komt", geeft hij aan. "En dat ze nog steeds gokken op Ekkelenkamp, want denken dat je met dit middenveld verder kunt omdat je van Fortuna hebt gewonnen zou naïef zijn."

FC Twente richtte haar pijlen ook op een andere nummer tien, maar dat lijkt niet tot een akkoord te komen. "Streuer zei dat ze een speler op het oog hadden en daar hadden ze al mee gesproken, maar ze waren er niet van overtuigd of hij ook op nummer 10 zou kunnen spelen. Ze wilden hem nog met eigen ogen zien", besluit Ten Voorde. Vanwege het coronavirus is het niet mogelijk om veel wedstrijden te bezoeken.

23 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 18 Sep 2020 om 22:40
    • Quote van 18 Sep 2020 om 17:01
      Het is andersom, we hebben nu juist minder huurlingen. Vorig jaar hadden we 9 huurlingen: Verdonk, Matos, Nakamura, Zekhnini, Latibeaudiere, Busquets, Aburjania, Lang, Troupee. Dit jaar tot nu toe 7 huurlingen: Cerny, Danilo, Lamprou, Jeremejeff, Pierie, Ebuehi, Markelo. We gaan er dus al op vooruit, zelfs als er nog eentje zou bijkomen.
    Dat is waar. Als de huurlingen doen waar voor ze gehaald zijn, dan is iedereen wel tevreden en weinig reden tot klagen
  • 18 Sep 2020 om 17:01
    • Quote van 18 Sep 2020 om 16:19
      Duidelijk, gaan wel van 7 naar 9 huurlingen. Maar als die doorverkoop percentage effectief zijn, hoor je na dit seizoen niemand klagen
    Het is andersom, we hebben nu juist minder huurlingen. Vorig jaar hadden we 9 huurlingen: Verdonk, Matos, Nakamura, Zekhnini, Latibeaudiere, Busquets, Aburjania, Lang, Troupee. Dit jaar tot nu toe 7 huurlingen: Cerny, Danilo, Lamprou, Jeremejeff, Pierie, Ebuehi, Markelo. We gaan er dus al op vooruit, zelfs als er nog eentje zou bijkomen.
  • 18 Sep 2020 om 16:24
    • Quote van 18 Sep 2020 om 15:56
      In beide gevallen gaat het om een huurconstructie. Streuer heeft wel aangegeven dat hij graag een doorverkooppercentage wil, maar of dat in dit geval gaat lukken weet ik niet.
    Lang verwachten ze niet meer en hebben ze ook niet om doorverkoopprecentage gevraagd, omdat dat nog nooit onderdeel van gesprek was, alleen met ekkelenkamp is er onderhandeld.
  • 18 Sep 2020 om 16:19
    • Quote van 18 Sep 2020 om 15:56
      In beide gevallen gaat het om een huurconstructie. Streuer heeft wel aangegeven dat hij graag een doorverkooppercentage wil, maar of dat in dit geval gaat lukken weet ik niet.
    Duidelijk, gaan wel van 7 naar 9 huurlingen. Maar als die doorverkoop percentage effectief zijn, hoor je na dit seizoen niemand klagen
  • 18 Sep 2020 om 15:56
    • Quote van 18 Sep 2020 om 13:36
      Gaat het bij 1 van de 2 om een koop?
    In beide gevallen gaat het om een huurconstructie. Streuer heeft wel aangegeven dat hij graag een doorverkooppercentage wil, maar of dat in dit geval gaat lukken weet ik niet.
  • 18 Sep 2020 om 14:09
    • Quote van 18 Sep 2020 om 13:58
      Je kan het ook zo zien onze jeugd heeft bijna geen ervaring in de eredivisie zowel Noa als ekkelenkamp hebben heel seizoen mee gedraaid dus hebben ervaring dus is er niks mis mee om onze jeugd met deze ajaxieden ervaring op te laten want ook op de training zullen ze veel leren en deze westerlingen zijn toch wel brutaler als wij dus dan kunnen ze volgend seizoen volop meedraaien.
    Dat ben ik niet met je eens. Ik spreek hierin uit eigen ervaring. Als je alleen maar mag trainen en geen wedstrijden speelt is ongelofelijk frusterend en zelfs demotiverend op de lange termijn. Wat heb je aan trainen als je het niet kunt laten zien in de wedstrijden? Je traint voor de wedstrijden is mijn beleving dat je dan niet altijd speelt is wat anders. Daarbij om de jeugd nou te laten leren van nagenoeg leeftijds genoten gaat niks wat worden. Misschien van noa dat er nog wat aangenomen zou worden. Maar je denkt toch niet dat een zerrouki bosch of van leeuwen ekkelenkamp als leer mentor gaan zien. Bosch heeft zelfs meer eredivisie speel minuten achter zijn naam als ekkelenkamp.
  • 18 Sep 2020 om 14:04
    • Quote van 18 Sep 2020 om 13:20
      Ik zal zo wel eff aan Mark O vragen wat nu de bedoeling is, ben toch in de buurt. Praxis Bouwmarkt Amsterdam Westpoort werkschoenen bint kaput heb nieuwe nodig
    Hahaha ga jij maar is ff opheldering en duidelijkheid halen, daar heb ik wel vertrouwen in dat jou dat lukt, vooral met nieuwe werkschoenen, met stalen neuzen:-)))))
  • 18 Sep 2020 om 13:58
    • Quote van 18 Sep 2020 om 13:09
      Oke. Maar dan snap ik niet waarom ze überhaupt jeugd willen vastleggen want die gaan never nooit spelen. Dan hoef je ook niet vast te leggen als ze toch niet spelen worden ze ook niet beter van beetje op de bank zitten. De vraag is ook of ze dat überhaupt dan nog wel willen. Kan me dan ook voorstellen dat ze zeggen laat maar lekker zitten want zelfs met 5 wissels en 3 wissel momenten komen ze nog amper aan speel minuten toe. Ja de laatste 10 min als de wedstrijd al gelopen is en iedereen alleen nog maar loopt of de wedstrijd uit te spelen en moe is is van die 80 minuten. Niet echt een dankbare taak en dat is mijn mening maar als je ze allebei wil gaan huren dan kun je twente net zo goed jong ajax noemen. Ik ben daarom ook absoluut geen voorstander van allebei. Maar ja wie ben ik?
    Je kan het ook zo zien onze jeugd heeft bijna geen ervaring in de eredivisie zowel Noa als ekkelenkamp hebben heel seizoen mee gedraaid dus hebben ervaring dus is er niks mis mee om onze jeugd met deze ajaxieden ervaring op te laten want ook op de training zullen ze veel leren en deze westerlingen zijn toch wel brutaler als wij dus dan kunnen ze volgend seizoen volop meedraaien.
  • 18 Sep 2020 om 13:54
    • Quote van 18 Sep 2020 om 13:50
      Daar zou ik maar niet van uit gaan.. lang zijn ze op dit moment zeer te vreden over. Verder kunnen wij ze beide niet betalen.
    Ze hebben ook allebei een transferwaarde van flink boven de 1mil die kunnen we niet betalen en dat gaat nog wel even duren voordat dat weet mogelijk is.
  • 18 Sep 2020 om 13:50
    • Quote van 18 Sep 2020 om 13:36
      Gaat het bij 1 van de 2 om een koop?
    Daar zou ik maar niet van uit gaan.. lang zijn ze op dit moment zeer te vreden over. Verder kunnen wij ze beide niet betalen.
  • 18 Sep 2020 om 13:36
    • Quote van 18 Sep 2020 om 13:27
      Streuer heeft wel degelijk geïnformeerd naar Noa Lang.
    Gaat het bij 1 van de 2 om een koop?
  • 18 Sep 2020 om 13:27
    • Quote van 18 Sep 2020 om 12:56
      Soms klopt het....soms niet.


      De tijd zal het inzake Lang uitwijzen....
    Streuer heeft wel degelijk geïnformeerd naar Noa Lang.
  • 18 Sep 2020 om 13:23
    • Quote van 18 Sep 2020 om 13:09
      Oke. Maar dan snap ik niet waarom ze überhaupt jeugd willen vastleggen want die gaan never nooit spelen. Dan hoef je ook niet vast te leggen als ze toch niet spelen worden ze ook niet beter van beetje op de bank zitten. De vraag is ook of ze dat überhaupt dan nog wel willen. Kan me dan ook voorstellen dat ze zeggen laat maar lekker zitten want zelfs met 5 wissels en 3 wissel momenten komen ze nog amper aan speel minuten toe. Ja de laatste 10 min als de wedstrijd al gelopen is en iedereen alleen nog maar loopt of de wedstrijd uit te spelen en moe is is van die 80 minuten. Niet echt een dankbare taak en dat is mijn mening maar als je ze allebei wil gaan huren dan kun je twente net zo goed jong ajax noemen. Ik ben daarom ook absoluut geen voorstander van allebei. Maar ja wie ben ik?
    Dan is het al wel een ingespeeld team, met zoveel Ajax spelers.... Prima als ze van toegevoegde waarde zijn en we zelf niets hebben voor een bepaalde positie.
  • 18 Sep 2020 om 13:20
    Ik zal zo wel eff aan Mark O vragen wat nu de bedoeling is, ben toch in de buurt. Praxis Bouwmarkt Amsterdam Westpoort werkschoenen bint kaput heb nieuwe nodig
  • 18 Sep 2020 om 13:09
    • Quote van 18 Sep 2020 om 12:58
      Allebei multifunctioneel inzetbaar.


      Onlogisch of niet.....Streuer wil beide heren graag inlijven volgens mijn informatie.....
    Oke. Maar dan snap ik niet waarom ze überhaupt jeugd willen vastleggen want die gaan never nooit spelen. Dan hoef je ook niet vast te leggen als ze toch niet spelen worden ze ook niet beter van beetje op de bank zitten. De vraag is ook of ze dat überhaupt dan nog wel willen. Kan me dan ook voorstellen dat ze zeggen laat maar lekker zitten want zelfs met 5 wissels en 3 wissel momenten komen ze nog amper aan speel minuten toe. Ja de laatste 10 min als de wedstrijd al gelopen is en iedereen alleen nog maar loopt of de wedstrijd uit te spelen en moe is is van die 80 minuten. Niet echt een dankbare taak en dat is mijn mening maar als je ze allebei wil gaan huren dan kun je twente net zo goed jong ajax noemen. Ik ben daarom ook absoluut geen voorstander van allebei. Maar ja wie ben ik?
  • 18 Sep 2020 om 12:58
    • Quote van 18 Sep 2020 om 12:46
      Dat zou toch volstrekt onnodig en onlogisch zijn. Waarom zou je ze allebei willen huren? Al denk ik dat 1 van de 2 wel naar ajax 1 gaat aanhaken. Zo bijsterveel kwalitatieve middenvelders hebben ze niet en noa kan zowel op 10 en links of rechts. Ekkelenkamp denk ik eerder. Maar wat gaat het doen voor ekkelenkamp nu eiting weg gaat? We gaan het meemaken. Maar ze moeten er niet te lang op gaan wachten anders kun je straks zelf niks meer uit richten op de transfermarkt.
    Allebei multifunctioneel inzetbaar.


    Onlogisch of niet.....Streuer wil beide heren graag inlijven volgens mijn informatie.....
  • 18 Sep 2020 om 12:56
    • Quote van 18 Sep 2020 om 12:46
      Jouw informatie klopte wel vaker niet. Noa Lang is nergens voor nodig.
    Soms klopt het....soms niet.


    De tijd zal het inzake Lang uitwijzen....
  • 18 Sep 2020 om 12:56
    • Quote van 18 Sep 2020 om 12:49
      Bij Ajax wordt ook nog wel een middenvelder gekocht pas maar op, zijn allemaal spelletjes die er gespeeld worden om de prijs te drukken van spelers en niet op te voeren. Ik zeg dat ze daar in 020 wel degelijk nog spelers gaan halen.
    Ja ze gaan nog ene vleugel verdediger halen want destijds gaat waarschijnlijk weg daar. Maar op die pagina's van ajax hoor je niets over middenvelders. Ik denk dat ze alleen nog halen mits echt nodig. Bij hun hakt de corona er ook in. De vraag is vind ten hag dit nog nodig? Persoonlijk denk ik van niet. Aangezien labyad ook eindelijk wakker is daar. Ik zie ekkelenkamp graag komen. Maar je moet er ook niet te lang op willen wachtten want dan kun js zelf niks meer uitrichten op de transfer markt.
  • 18 Sep 2020 om 12:49
    • Quote van 18 Sep 2020 om 12:46
      Dat zou toch volstrekt onnodig en onlogisch zijn. Waarom zou je ze allebei willen huren? Al denk ik dat 1 van de 2 wel naar ajax 1 gaat aanhaken. Zo bijsterveel kwalitatieve middenvelders hebben ze niet en noa kan zowel op 10 en links of rechts. Ekkelenkamp denk ik eerder. Maar wat gaat het doen voor ekkelenkamp nu eiting weg gaat? We gaan het meemaken. Maar ze moeten er niet te lang op gaan wachten anders kun je straks zelf niks meer uit richten op de transfermarkt.
    Bij Ajax wordt ook nog wel een middenvelder gekocht pas maar op, zijn allemaal spelletjes die er gespeeld worden om de prijs te drukken van spelers en niet op te voeren. Ik zeg dat ze daar in 020 wel degelijk nog spelers gaan halen.
  • 18 Sep 2020 om 12:46
    • Quote van 18 Sep 2020 om 12:38
      Aankomende week niet, maar die week erop zal de week van de waarheid zijn. FC Twente wil daarnaast ook nog steeds Noa Lang.


      Dit dus volgens mijn informatie.....
    Dat zou toch volstrekt onnodig en onlogisch zijn. Waarom zou je ze allebei willen huren? Al denk ik dat 1 van de 2 wel naar ajax 1 gaat aanhaken. Zo bijsterveel kwalitatieve middenvelders hebben ze niet en noa kan zowel op 10 en links of rechts. Ekkelenkamp denk ik eerder. Maar wat gaat het doen voor ekkelenkamp nu eiting weg gaat? We gaan het meemaken. Maar ze moeten er niet te lang op gaan wachten anders kun je straks zelf niks meer uit richten op de transfermarkt.
  • 18 Sep 2020 om 12:46
    • Quote van 18 Sep 2020 om 12:38
      Aankomende week niet, maar die week erop zal de week van de waarheid zijn. FC Twente wil daarnaast ook nog steeds Noa Lang.


      Dit dus volgens mijn informatie.....
    Jouw informatie klopte wel vaker niet. Noa Lang is nergens voor nodig.
  • 18 Sep 2020 om 12:38
    • Quote van 18 Sep 2020 om 12:26
      Die gast gast gewoon komen denk ik, denk dat volgende week de kogel door de kerk gaat en dat Ekkelkamp bij Twente komt spelen. Eerst hoop ik op een mooi resultaat bij die Kakkerlakken.
    Aankomende week niet, maar die week erop zal de week van de waarheid zijn. FC Twente wil daarnaast ook nog steeds Noa Lang.


    Dit dus volgens mijn informatie.....
  • 18 Sep 2020 om 12:26
    Die gast gast gewoon komen denk ik, denk dat volgende week de kogel door de kerk gaat en dat Ekkelkamp bij Twente komt spelen. Eerst hoop ik op een mooi resultaat bij die Kakkerlakken.
zaterdag 31 oktober 2020
18:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›