'Troupée deze maand weg bij FC Utrecht; FC Twente toont interesse'

30
'Troupée deze maand weg bij FC Utrecht; FC Twente toont interesse'

FC Twente gaat zich mogelijk versterken met Giovanni Troupée. De club uit Enschede heeft interesse in de verdediger van FC Utrecht, dat meldt De Telegraaf vandaag.

Troupée werd eerder deze maand al in verband gebracht met FC Twente. De 22-jarige rechtsback mag weg bij FC Utrecht, omdat de Domstedelingen zich gaan versterken met voormalig FC Twente-verdediger Hidde ter Avest, die transfervrij overkomt van Udinese.

"Ter Avest is een rechtervleugelverdediger en dat maakt hem interessant voor FC Utrecht, dat Sean Klaiber afgelopen zomer naar Ajax zag vertrekken. Mark van der Maarel is nu de eerste optie als rechtsback; zijn back-up Giovanni Troupée vertrekt waarschijnlijk deze maand nog", schrijft Tim Reedijk van het Algemeen Dagblad.

Troupée, die dit seizoen slechts viermaal in actie kwam, heeft een aflopend contract in Stadion Galgenwaard. Hij speelde vorig seizoen al een half jaar op huurbasis bij FC Twente, waar hij tot acht wedstrijden kwam totdat de competitie voortijdig werd beëindigd.

FC Twente heeft met Tyronne Ebuehi de rechtsback dit seizoen staat, maar de kans is groot dat de huurling van Benfica komende zomer weer vertrekt. Everton-huurling Nathangelo Markelo is ook gehaald als rechtsback, maar kan ook op andere posities uit de voeten.

30 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 12 Jan 2021 om 21:21
    • Quote van 12 Jan 2021 om 20:30
      Topic verdedigen rond middag uur geplaatst volgens mij.
    Oh oke. We gaan het zien wat er gebeurt.
  • 12 Jan 2021 om 20:45
    • Quote van 12 Jan 2021 om 19:53
      Dat ventje lult uit zijn nek zolang hij geen bronvermelding heeft. Het zou me niet eens verbazen dat dit weer een accountje van Dennis is om te trollen....
    Uitgerekend jij hebt het over bronvermelding? Lol.
  • 12 Jan 2021 om 20:32
    • Quote van 12 Jan 2021 om 20:04
      En als ik roep dat Heerenveen Drommel gaat halen dan vermeld jij het op .net?


      Man hou toch op met je twente.net.....
    Reageer als een volwassen kerel man. Dit is een forum. En mag he delen wat je wil. En als het je niet intresseerd reageer je toch niet
  • 12 Jan 2021 om 20:30
    • Quote van 12 Jan 2021 om 20:04
      Oke we wachten af. Maar dat bericht op .net heb ik gemist.
    Topic verdedigen rond middag uur geplaatst volgens mij.
  • 12 Jan 2021 om 20:06
    • Quote van 12 Jan 2021 om 19:53
      Dat ventje lult uit zijn nek zolang hij geen bronvermelding heeft. Het zou me niet eens verbazen dat dit weer een accountje van Dennis is om te trollen....
    Klopt. Dit is alweer een account van mij om mee te trollen.
  • 12 Jan 2021 om 20:04
    • Quote van 12 Jan 2021 om 19:58
      Rustig even ja. Word op twente.net door iemand vermeld. En op Heerenveen Facebook kwam het ook ergens voorbij
    En als ik roep dat Heerenveen Drommel gaat halen dan vermeld jij het op .net?


    Man hou toch op met je twente.net.....
  • 12 Jan 2021 om 20:04
    • Quote van 12 Jan 2021 om 19:58
      Rustig even ja. Word op twente.net door iemand vermeld. En op Heerenveen Facebook kwam het ook ergens voorbij
    Oke we wachten af. Maar dat bericht op .net heb ik gemist.
  • 12 Jan 2021 om 19:58
    • Quote van 12 Jan 2021 om 19:53
      Dat ventje lult uit zijn nek zolang hij geen bronvermelding heeft. Het zou me niet eens verbazen dat dit weer een accountje van Dennis is om te trollen....
    Rustig even ja. Word op twente.net door iemand vermeld. En op Heerenveen Facebook kwam het ook ergens voorbij
  • 12 Jan 2021 om 19:53
    • Quote van 12 Jan 2021 om 19:09
      Dat hoop ik niet.
    Dat ventje lult uit zijn nek zolang hij geen bronvermelding heeft. Het zou me niet eens verbazen dat dit weer een accountje van Dennis is om te trollen....
  • 12 Jan 2021 om 19:09
    • Quote van 12 Jan 2021 om 18:42
      Heerenveen is al bezig met troupee binnen te halen per direct. En heeft daar meteen vooruit zicht voor basis plaats.
    Dat hoop ik niet.
  • 12 Jan 2021 om 18:58
    • Quote van 12 Jan 2021 om 18:42
      Heerenveen is al bezig met troupee binnen te halen per direct. En heeft daar meteen vooruit zicht voor basis plaats.
    Bron?
  • 12 Jan 2021 om 18:42
    • Quote van 12 Jan 2021 om 17:57
      Met Troupee kun je niet hetzelfde systeem toepassen als met Ebuehi
    Heerenveen is al bezig met troupee binnen te halen per direct. En heeft daar meteen vooruit zicht voor basis plaats.
  • 12 Jan 2021 om 17:57
    Met Troupee kun je niet hetzelfde systeem toepassen als met Ebuehi
  • 12 Jan 2021 om 17:11
    Ik was vorig jaar ook enthousiast over Troupée, maar achteraf gezien was Eenoog koning in het land der blinden. Ik was even vergeten hoe het is om een rechtsback te hebben die echt iets toevoegt aan een team. Als we niks beters kunnen krijgen is Giovanni wat mij betreft welkom, maar zowel Ebuehi als Ter Avest zijn 3 keer de voetballer die Troupée is. Is verdedigend oké, aanvallend matig en zijn aanname is miserabel.
  • 12 Jan 2021 om 12:50
    • Quote van 12 Jan 2021 om 12:34
      Ook logisch dat hij het naar zijn zin had. Had geen echte back up achter zich. Maar zou Troupee ook wel voor een 2e keer willen zien. Ron Jans is met zijn ervaring een gepokt en gemazelde trainer die weet hoe hij het beste uit spelers kan halen met veel werkvermogen. Troupee onder Jans, is anders dan onder Garcia.
    Dat denk ik ook. Spelers worden ook echt beter onder jans.
  • 12 Jan 2021 om 12:34
    • Quote van 12 Jan 2021 om 11:41
      Ik denk ook wel dat troupee hier graag weer heen komt. Heeft in die aantal wedstrijden meer naar zn zin gehad dan de laatste anderhalf jaar bij Utrecht en deed het hier ook nog prima ook en ook een speler die net als ebuehi niet door de ondergrens zakt. Speelde eigenlijk altijd degelijk.
    Ook logisch dat hij het naar zijn zin had. Had geen echte back up achter zich. Maar zou Troupee ook wel voor een 2e keer willen zien. Ron Jans is met zijn ervaring een gepokt en gemazelde trainer die weet hoe hij het beste uit spelers kan halen met veel werkvermogen. Troupee onder Jans, is anders dan onder Garcia.
  • 12 Jan 2021 om 12:30
    Ben niet zo kapot van Troupee. En al helemaal niet in het systeem dat Twente nu speelt.
  • 12 Jan 2021 om 12:01
    Echt jammer dat we ebuehi niet kunnen overnemen. Troupee is een goed alternatief, gedreven jongen die voor het voetbal gaat en niet voor de centen. Jammer van ter avest, maar denk dat dat meer te maken heeft dat hij bij utrecht meteen kan spelen. En een beetje de portemonnee natuurlijk.
  • 12 Jan 2021 om 11:41
    • Quote van 12 Jan 2021 om 11:35
      Dan is het aan troupee om te laten zien beter te zijn. Een basisplek is nooit een zekerheid.
    Ik denk ook wel dat troupee hier graag weer heen komt. Heeft in die aantal wedstrijden meer naar zn zin gehad dan de laatste anderhalf jaar bij Utrecht en deed het hier ook nog prima ook en ook een speler die net als ebuehi niet door de ondergrens zakt. Speelde eigenlijk altijd degelijk.
  • 12 Jan 2021 om 11:36
    • Quote van 12 Jan 2021 om 11:32
      Bij Fct is er wel veel perspectief. Hij heeft het bij ons goed gedaan en Ebuehi blijkt niet haalbaar voor volgend jaar. Daarbij komt dat hij de sfeer in de Veste heeft geproefd.
    Nee, maar er werd net gezegd dat als Ebuehi blijft je Troupee ook nog kan halen. Maar Troupee komt niet naar ons om wissel te spelen achter Ebuehi
  • 12 Jan 2021 om 11:35
    • Quote van 12 Jan 2021 om 11:17
      Troupee komt niet naar twente om achter ebuehi te gaan spelen
    Dan is het aan troupee om te laten zien beter te zijn. Een basisplek is nooit een zekerheid.
  • 12 Jan 2021 om 11:32
    • Quote van 12 Jan 2021 om 11:17
      Troupee komt niet naar twente om achter ebuehi te gaan spelen
    Bij Fct is er wel veel perspectief. Hij heeft het bij ons goed gedaan en Ebuehi blijkt niet haalbaar voor volgend jaar. Daarbij komt dat hij de sfeer in de Veste heeft geproefd.
  • 12 Jan 2021 om 11:31
    • Quote van 12 Jan 2021 om 11:29
      Ter Avest is ook aangeboden bij Twente, nota bene door zich zelf. Echter kiest hij Utrecht nu boven ons, Streuer had het geloof dat hij voor ons koos..
    Gevalletje Elia, zodra er geld te halen valt haken ze af...
  • 12 Jan 2021 om 11:29
    Ik had liever Ter Avest gehad dan Troupee, maar dat zal financieel helaas niet haalbaar zijn, vermoed ik.
  • 12 Jan 2021 om 11:29
    Ter Avest is ook aangeboden bij Twente, nota bene door zich zelf. Echter kiest hij Utrecht nu boven ons, Streuer had het geloof dat hij voor ons koos..
  • 12 Jan 2021 om 11:28
    • Quote van 12 Jan 2021 om 11:17
      Troupee komt niet naar twente om achter ebuehi te gaan spelen
    Precies, die jongen wil weg bij Utrecht omdat hij al jaren tweede viool speelt. Dan gaat hij niet ook nog eens bij een andere club op de bank zitten. Als Streuer hem haalt dan haalt hij hem voor de basis.
  • 12 Jan 2021 om 11:17
    • Quote van 12 Jan 2021 om 11:07
      Ook als ebuehi gekocht kan worden vind ik troupee een goede speler voor twente. Dus zou ik hem altijd aantrekken.
    Troupee komt niet naar twente om achter ebuehi te gaan spelen
  • 12 Jan 2021 om 11:07
    • Quote van 12 Jan 2021 om 11:03
      Als Ebuehi niet haalbaar blijkt dan zou dit een hele slimme zet zijn. Meteen doen wat mij betreft!
    Ook als ebuehi gekocht kan worden vind ik troupee een goede speler voor twente. Dus zou ik hem altijd aantrekken.
  • 12 Jan 2021 om 11:03
    Als Ebuehi niet haalbaar blijkt dan zou dit een hele slimme zet zijn. Meteen doen wat mij betreft!
  • 12 Jan 2021 om 11:01
    Dan zou troupee wel gehaald worden, selahi verkocht worden en markelo zou wel op het middenveld gebruikt gaan worden als back up.
zondag 17 januari 2021
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›