Ter Avest bood zich aan bij FC Twente: ''Zijn tikkeltje teleurgesteld"

34
Ter Avest bood zich aan bij FC Twente: ''Zijn tikkeltje teleurgesteld"

FC Twente hoopte zich deze maand te kunnen versterken met Hidde ter Avest. De oud-speler van de Tukkers heeft echter besloten om voor FC Utrecht te kiezen.

"Dat is zijn goed recht natuurlijk, maar we zijn wel een tikkeltje teleurgesteld", zegt technisch directeur Jan Streuer in gesprek met TC Tubantia. "Vooral ook, omdat de speler zichzelf heeft aangeboden bij ons. Wij wisten op dat moment nog niet eens dat hij weg wilde en kon bij Udinese. Dus we hadden we het gevoel dat hij ook echt naar Twente wilde."

Ter Avest mag transfervrij vertrekken bij Udinese, waar hij nauwelijks aan spelen toekomt. FC Twente zag in hem de rechtsback voor komend seizoen, maar wilde de verdediger uit Wierden graag per direct overnemen. "Kijk, Tyronne (Ebuehi, red.) zet je niet op de bank. Hij doet het geweldig", aldus Streuer. "Dus we hadden met elkaar een half seizoen moeten overbruggen."

"Maar ik denk dat Ter Avest ook op andere posities uit de voeten had gekund", vervolgt Streuer. "Blijkbaar heeft hij nu gekozen voor een club waar hij direct kan spelen en meer kan verdienen. Financieel kunnen wij nou eenmaal niet tegen Utrecht op. Dit is jammer voor ons, maar we vinden echt wel een andere rechtsback, al willen we natuurlijk het liefst met Tyronne verder."

34 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 13 Jan 2021 om 19:44
    Ikzeg. Ter averest. Heel jammer dat u niet bei ons fctwente terug komt, wat het geld betreft daar wil ik het niet meer over hebben. Ik wens hem natuurlijk weer welkom in Nederland en natuurlijk heel veel sterkte en succes toe. Ook al gaat ie naar utrecht.
  • 12 Jan 2021 om 17:47
    • Quote van 12 Jan 2021 om 17:36
      Troupée is verdedigend misschien iets sterker, maar met Ter Avest kan je voetballen en hij heeft een goede tackle in huis. Vind echt dat Troupée een enorme zwakte is in het spel vooruit. Door zijn aanname en techniek lijd je zoveel balverlies op het middenveld. Laten we niet vergeten dat Twente vorig jaar echt niet goed was.
    De bal aanname is misschien beter. Maar troupee schuift vaker door brengt aanvallend meer. Dat was juist vaak de kritiek op hem. Hij bleef te vaak achterin staan en kwam niet mee op en als hij dat wel dee verloor hij vaak de bal. Maar onder garcia is niemand echt beter geworden ja noa lang misschien. Dat ben ik met je eens. De voorzetten zijn ook beter van troupee daarnaast zit bij hem de rek in het aanvallende gedeelte defensief is hij niet minder dan ebuehi. Aanvallend is ebuehi echt beter. Dan allebei.
  • 12 Jan 2021 om 17:36
    • Quote van 12 Jan 2021 om 17:18
      Ik snap die liefde voor ter avest niet. Alleen omdat hij eigen jeugd was? Het was absoluut geen geweldenaar. De jeugd die er nu loopt en in het eerste zit zijn beter en niet een klein beetje ook. Hoeveel kritiek heeft hij gehad bijna iedereen hier ook die jongen kon er geen zak van kwam het praktisch op neer. Zn voorzetten gingen bijna alle kanten behalve geplaatst voor het doel. Werd met regelmaat aan alle kanten voorbij gelopen had fisiek weinig in te brengen. Dus hoe kunnen we zeggen dat troupee beter is? Heel simpel in die 8 wedstrijden beheersde troupee van al het bovenstaande zeker de helft meer dan ter avest. Het sentiment an eigen jeugd is prima. Maar er zitten altijd een paar tussen die het niet halen en een paar van die twijfelaartjes. Die in potentie mee kunnen in de eredivisie. Ter avest is zn twijfelaar. Troupee kan absoluut mee bij ons. Moet aanvallend iets meer brengen. Maar defensief gezien prima.
    Troupée is verdedigend misschien iets sterker, maar met Ter Avest kan je voetballen en hij heeft een goede tackle in huis. Vind echt dat Troupée een enorme zwakte is in het spel vooruit. Door zijn aanname en techniek lijd je zoveel balverlies op het middenveld. Laten we niet vergeten dat Twente vorig jaar echt niet goed was.
  • 12 Jan 2021 om 17:18
    • Quote van 12 Jan 2021 om 17:06
      Hahahaha, ik snap dat het teleurstellend is, maar zeggen dat Troupée beter is is echt van de zotten.
    Ik snap die liefde voor ter avest niet. Alleen omdat hij eigen jeugd was? Het was absoluut geen geweldenaar. De jeugd die er nu loopt en in het eerste zit zijn beter en niet een klein beetje ook. Hoeveel kritiek heeft hij gehad bijna iedereen hier ook die jongen kon er geen zak van kwam het praktisch op neer. Zn voorzetten gingen bijna alle kanten behalve geplaatst voor het doel. Werd met regelmaat aan alle kanten voorbij gelopen had fisiek weinig in te brengen. Dus hoe kunnen we zeggen dat troupee beter is? Heel simpel in die 8 wedstrijden beheersde troupee van al het bovenstaande zeker de helft meer dan ter avest. Het sentiment an eigen jeugd is prima. Maar er zitten altijd een paar tussen die het niet halen en een paar van die twijfelaartjes. Die in potentie mee kunnen in de eredivisie. Ter avest is zn twijfelaar. Troupee kan absoluut mee bij ons. Moet aanvallend iets meer brengen. Maar defensief gezien prima.
  • 12 Jan 2021 om 17:06
    Hahahaha, ik snap dat het teleurstellend is, maar zeggen dat Troupée beter is is echt van de zotten.
  • 12 Jan 2021 om 16:33
    • Quote van 12 Jan 2021 om 15:58
      Dat niet alleen TC het mag dan wel een jeugd speler van ons zijn maar om eerlijk te zijn was het ook geen super goeie voetballer. Troupee is beter.
    Zeker waar
  • 12 Jan 2021 om 15:58
    • Quote van 12 Jan 2021 om 15:43
      Broodvoetballer Hidde ter Avest. Kan Elia mooi de hand schudden. Hoeven van mij nooit meer naar Twente te komen als voetballer.

      "Blijkbaar heeft hij nu gekozen voor een club waar hij direct kan spelen en meer kan verdienen".


      Dit stukje schrijven spreekt boekdelen.......
    Dat niet alleen TC het mag dan wel een jeugd speler van ons zijn maar om eerlijk te zijn was het ook geen super goeie voetballer. Troupee is beter.
  • 12 Jan 2021 om 15:47
    Gewoon niet meer aan beginnen! Als dit alweer zo begint! Het gaat nu goed en het is rustig
  • 12 Jan 2021 om 15:45
    • Quote van 12 Jan 2021 om 12:39
      Wat mij betreft gaan we vol voor Ebuehi, misschien wel de beste back sinds jaren. Een genot om naar te kijken.
    Hoe vol moet Streuer dan voor Ebuehi gaan? Hoeveel zou hij volgens jou mogen kosten qua transfersom en salaris?
  • 12 Jan 2021 om 15:43
    Broodvoetballer Hidde ter Avest. Kan Elia mooi de hand schudden. Hoeven van mij nooit meer naar Twente te komen als voetballer.

    "Blijkbaar heeft hij nu gekozen voor een club waar hij direct kan spelen en meer kan verdienen".


    Dit stukje schrijven spreekt boekdelen.......
  • 12 Jan 2021 om 15:12
    • Quote van 12 Jan 2021 om 11:28
      Ben altijd erg fan van Hidde geweest. Dit doet erg pijn om te lezen.
    Dus hij bied eerst zichzelf aan bij Twente en vervolgens ga je naar Utrecht. Heeft Twente te laat gereageerd / toegehapt ? Of is Hidde een Gloryhunther ?
  • 12 Jan 2021 om 14:51
    Hoezo gaan d’r een aat er al vanuit dat trouppee komt? Heb ik iets gemist ? Er is toch alleen nog maar intresse?
  • 12 Jan 2021 om 14:40
    • Quote van 12 Jan 2021 om 14:05
      Twente heeft geen aanbieding gedan dan kijk je verder
    ?
  • 12 Jan 2021 om 14:05
    Twente heeft geen aanbieding gedan dan kijk je verder
  • 12 Jan 2021 om 13:48
    Is er al meer bekend over Brama? Kan hij spelen donderdag?
  • 12 Jan 2021 om 13:35
    ok nooit wear ophaaln
  • 12 Jan 2021 om 13:21
    Ter Avest, graag of helemaal niet
  • 12 Jan 2021 om 13:14
    • Quote van 12 Jan 2021 om 11:49
      In Utrecht wordt een beleid gevoerd dat in Enschede ooit gigantisch mis is gegaan. Opbieden tegen andere clubs, dure spelers aantrekken die er niks van bakken, teveel betalen voor te oude spelers. Ik heb het al eerder gezegd: die clubs graven hun eigen graf. Wij pisten naast de pot met Elia en nu weer met Hidde. Oud-spelers die de kop gek gemaakt is door de centen van van Seumeren. En je noch het geld, noch de “aangetrokken kwaliteit” terug op de ranglijst. Ik vind het fantastisch om te zien dat Jan en Ron hun eigen beleid en weg blijven volgen. Kies je voor de centen in plaats van het echte werk in ons prachtige stadion met ongeëvenaarde support? Aju! Prachtig, alleen zo ontstaat een team dat ECHT wil VOETBALLEN. COTE en welkom Trouppee. Je bent een aanwinst.
    Precies, over 2 à 3 jaar zitten die net zo in shit als wij 5 jaar geleden.
  • 12 Jan 2021 om 13:13
    • Quote van 12 Jan 2021 om 13:09
      Ebuehi kopen is een investering die veel rendement kan opleveren.
    Dat klopt maar geld uitgeven dat er niet is kost meer dan het opleverd. Kijk even met welke puinhoop we na munsterman zaten. Dan zal er of een investeerder moeten komen. Of twente zal met actie moeten komen om geld te generen voor die aankoop als ze er zo graag mee veder willen.
  • 12 Jan 2021 om 13:09
    Ebuehi kopen is een investering die veel rendement kan opleveren.
  • 12 Jan 2021 om 13:08
    • Quote van 12 Jan 2021 om 12:50
      Jij niet dan? Na een jaar of 18 zit hun voetbalcarriere er op en dan willen ze het liefst lekker kunnen leven. Ik geef ze groot gelijk, had precies hetzelfde gedaan. Ook jongens die naar china/ de zandbak gaan, je krijgt de mogelijkheid om je gehele familie met pensioen te laten gaan! Ik denk dat weinigen van ons die kans hadden laten varen hoor, als we voor dezelfde keuze waren gezet.
    Niemand is vies van geld, ook ik niet nee. Maar het tekent de tegenwoordige mentaliteit van veel spelers dat ze niet het geduld op kunnen brengen en gelijk na een paar reservebeurten alweer willen opstappen.zie o.a. bij ons Dervisoglu, Jeremeyeff en Lamprou.
  • 12 Jan 2021 om 12:50
    • Quote van 12 Jan 2021 om 12:27
      Spelers zijn voor het grootste gros allemaal hetzelfde. Ze hebben a. allemaal dollartekens in hun ogen en b.als ze niet gelijk in de basis staan willen ze na een paar maanden gelijk alweer weg.
    Jij niet dan? Na een jaar of 18 zit hun voetbalcarriere er op en dan willen ze het liefst lekker kunnen leven. Ik geef ze groot gelijk, had precies hetzelfde gedaan. Ook jongens die naar china/ de zandbak gaan, je krijgt de mogelijkheid om je gehele familie met pensioen te laten gaan! Ik denk dat weinigen van ons die kans hadden laten varen hoor, als we voor dezelfde keuze waren gezet.
  • 12 Jan 2021 om 12:39
    Wat mij betreft gaan we vol voor Ebuehi, misschien wel de beste back sinds jaren. Een genot om naar te kijken.
  • 12 Jan 2021 om 12:27
    Spelers zijn voor het grootste gros allemaal hetzelfde. Ze hebben a. allemaal dollartekens in hun ogen en b.als ze niet gelijk in de basis staan willen ze na een paar maanden gelijk alweer weg.
  • 12 Jan 2021 om 12:19
    Zegt eigenlijk ook wel veel dat bij Twente op rb teveel concurrentie heeft dat die naar Utrecht gaat
  • 12 Jan 2021 om 12:12
    Gelukkig maar , matige verdediger, bleef alleen door zijn inzicht op de been, als Ebuehi niet haalbaar is , dan Troupee maar, deeed het naar behoren en is wel een verdediger.
  • 12 Jan 2021 om 12:07
    Geen probleem, er zijn betere (betaalbare backs) dan Ter Avest. Zegt al genoeg dat hij de strijd met Ebuehi niet aandurft.
  • 12 Jan 2021 om 11:49
    In Utrecht wordt een beleid gevoerd dat in Enschede ooit gigantisch mis is gegaan. Opbieden tegen andere clubs, dure spelers aantrekken die er niks van bakken, teveel betalen voor te oude spelers. Ik heb het al eerder gezegd: die clubs graven hun eigen graf. Wij pisten naast de pot met Elia en nu weer met Hidde. Oud-spelers die de kop gek gemaakt is door de centen van van Seumeren. En je noch het geld, noch de “aangetrokken kwaliteit” terug op de ranglijst. Ik vind het fantastisch om te zien dat Jan en Ron hun eigen beleid en weg blijven volgen. Kies je voor de centen in plaats van het echte werk in ons prachtige stadion met ongeëvenaarde support? Aju! Prachtig, alleen zo ontstaat een team dat ECHT wil VOETBALLEN. COTE en welkom Trouppee. Je bent een aanwinst.
  • 12 Jan 2021 om 11:48
    Achja denk toch wel dat ebuehi blijft
  • 12 Jan 2021 om 11:40
    • Quote van 12 Jan 2021 om 11:32
      Is een samenloop van omstandigheden. Omdat Ebuehi hier nog een half jaar zit, is het voor Ter Avest momenteel minder interessant om terug te komen naar Twente. En verder heb je het punt dat Twente geen transfersom kan betalen, en misschien ook het gewenste salaris niet.
    Mag transfervrij vertrekken. Dus geen transfersom. Heeft hier vervolgens zichzelf aangeboden, dan zou hij wel weten wat twente aan salaris geeft. Maar toen kwam Utrecht met geld zwaaien en dan gaat hij daarheen.
  • 12 Jan 2021 om 11:32
    Is een samenloop van omstandigheden. Omdat Ebuehi hier nog een half jaar zit, is het voor Ter Avest momenteel minder interessant om terug te komen naar Twente. En verder heb je het punt dat Twente geen transfersom kan betalen, en misschien ook het gewenste salaris niet.
  • 12 Jan 2021 om 11:29
    nu of nooit
  • 12 Jan 2021 om 11:28
    Ben altijd erg fan van Hidde geweest. Dit doet erg pijn om te lezen.
  • 12 Jan 2021 om 11:27
    Heeft denk ik even met Elia gebeld :)