'SC Heerenveen troeft FC Twente af in strijd om Van Ewijk'

45
'SC Heerenveen troeft FC Twente af in strijd om Van Ewijk'

SC Heerenveen gaat zich voor komend seizoen versterken met Milan van Ewijk. Volgens De Telegraaf zijn ADO Den Haag, SC Heerenveen en de speler de afgelopen dagen tot een akkoord gekomen.

De laatste puntjes moeten nog op de i gezet worden, maar daarna tekent Van Ewijk een vierjarig contract in het Abe Lenstra Stadion. SC Heerenveen betaalt naar verluidt 500.000 euro voor de vleugelverdediger. Het in financiële nood en degradatienood verkerende ADO Den Haag kan dat geld goed gebruiken.

De club uit de Hofstad heeft tevens een 'fors doorverkooppercentage bedongen'. Van Ewijk maakt veel indruk bij ADO Den Haag en hoopt bij SC Heerenveen de 'Dumfries-route' te volgen. Denzel Dumfries maakte van Sparta Rotterdam via SC Heerenveen de transfer naar PSV. Van Ewijk kwam net als de international pas laat in het betaald voetbal terecht.

Van Ewijk maakte in de zomer van 2019 de overstap van Excelsior Maassluis naar ADO Den Haag. Vorig seizoen was hij al lange tijd basisspeler bij de Hagenaars, maar na de komst van Alan Pardew werd hij voor een half seizoen verhuurd aan SC Cambuur. Dit seizoen is Van Ewijk weer een belangrijke waarde bij ADO Den Haag.

SC Heerenveen heeft in de strijd om Van Ewijk afgerekend met SV Darmstadt 98. De club uit de Tweede Bundesliga legde ook een bod neer bij ADO Den Haag. Op de achtergrond volgden FC Twente en Fortuna Sittard de ontwikkelingen nauwgezet, meldt Voetbal International.

45 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 5 May 2021 om 14:45
    Zonde ik had hem graag erbij gehad
  • 5 May 2021 om 14:10
    • Quote van 4 May 2021 om 18:06
      Was altijd een groot talent bij ajax. Proberen kan geen kwaad.
    Proberen kost ook geld. Dat is geld dat je dan niet meer aan iemand anders kunt uitgeven.
  • 5 May 2021 om 11:13
    • Quote van 5 May 2021 om 08:32
      Sherlock Holmes
    Haaha, mafkees
  • 5 May 2021 om 08:32
    • Quote van 5 May 2021 om 00:51
      https://www.transfermarkt.nl/eredivisie/endendevertraege/wettbewerb/NL1

      kijk eens op deze site. wel interessant want ze hebben allemaal een aflopend contract!
    Sherlock Holmes
  • 5 May 2021 om 05:41
    Jammer dat hij niet gehaald kan worden , we hebben wel behoefte aan een speler die kan opbouwen
  • 5 May 2021 om 00:51
    • Quote van 4 May 2021 om 23:19
      Ach dan kunnen ze beter iemand ophalen die transfervrij is en minstens dezelfde transferwaarde heeft als deze speler Dat moet lukken met Streuer aan het roer.
    https://www.transfermarkt.nl/eredivisie/endendevertraege/wettbewerb/NL1

    kijk eens op deze site. wel interessant want ze hebben allemaal een aflopend contract!
  • 4 May 2021 om 23:19
    • Quote van 4 May 2021 om 22:56
      €500K dus. Tja, dan kan Twente gewoonweg niet betalen. Om te janken eigenlijk............
    Ach dan kunnen ze beter iemand ophalen die transfervrij is en minstens dezelfde transferwaarde heeft als deze speler Dat moet lukken met Streuer aan het roer.
  • 4 May 2021 om 22:56
    €500K dus. Tja, dan kan Twente gewoonweg niet betalen. Om te janken eigenlijk............
  • 4 May 2021 om 22:19
    • Quote van 4 May 2021 om 21:47
      Ja altijd leuk die periode en dan alle reacties daarop,iedereen gooit hier met namen en vestigen hoop op spelers die gewoonweg niet haalbaar zijn voor ons . Laten we hopen op wat meer balans in het elftal. Want het verval van dit seizoen is wel schrijnend.
    A sommigen die hier noemen zijn wel haalbaar. Unnerstall werd ook bestempeld als niet haalbaar en dat blijkt toch anders b het verval is duidelijk te herleiden, ons plan b is te jong en zelfs de ervaren spelers laten ons in de steek dan vallen er een aantal blessures uit volgens mij een stuk of 5 waarvan 4 basis en 3 cruciaal of op zn minst 2. Ik wil wel eens zien als dit bij Heracles gebeurt of ze nog zo goed zijn of Sparta of fortuna. En c die ervaring komt er wel zowel streuer als jans hebben gezien dat er meer ervaring en leiders bij moeten. Daar heb ik wel vertouwen.
  • 4 May 2021 om 21:47
    • Quote van 4 May 2021 om 19:41
      Haha lekker hè ik merk dat ik niet de enige ben die zin heeft in de transferperiode. Ben echt heel benieuwd waarmee streuer komt!
    Ja altijd leuk die periode en dan alle reacties daarop,iedereen gooit hier met namen en vestigen hoop op spelers die gewoonweg niet haalbaar zijn voor ons . Laten we hopen op wat meer balans in het elftal. Want het verval van dit seizoen is wel schrijnend.
  • 4 May 2021 om 21:42
    • Quote van 4 May 2021 om 18:54
      Toen stond hij centraal, menig speelde, ik weet zn naam zo niet, maar toenmalig rechtsback helemaal zoek.
    Ah oké, maar ik ken de ADO verdediging - dus ook van Ewijk - niet anders dan een gatenkaas. Lijkt me zeker niet beter dan Pieri.
  • 4 May 2021 om 19:47
    • Quote van 4 May 2021 om 19:41
      Haha lekker hè ik merk dat ik niet de enige ben die zin heeft in de transferperiode. Ben echt heel benieuwd waarmee streuer komt!
    Haha nee man die transferperiode. Ik vind het altijd heerlijk. Er is geen voetbal meer op maar heerlijk speculeren over nieuwe aankopen en moet zeggen dat ik wel zoveel vertrouwen heb in de mensen die er zitten er echt zin aan heb. Helpt ook dat ons seizoen eigenlijk wel klaar is en ondanks de resultaten is die nog steeds geslaagd. Uitstekende eerste seizoens helft drama bij de 2e helft. Maar overall primma.
  • 4 May 2021 om 19:41
    • Quote van 4 May 2021 om 19:07
      Oh echt? Ik snap wel dat muhl hoger staat eigenlijk transferwaarde van 1.6 miljoen bijna en toch heel veel gespeelt. Maar vergeef me mijn enthousiasme. Maar ving een gerucht via via op dat twente en Ajax eruit zouden zijn en het nu alleen nog tussen ekkelenkamp en entourage zou gaan en ook dat zou naar de goede kant verlopen tot nu toe? Klopt dat? Mag je dat zeggen eigenlijk. Als ik vervelend Word zeg het gerust hoor haha.
    Haha lekker hè ik merk dat ik niet de enige ben die zin heeft in de transferperiode. Ben echt heel benieuwd waarmee streuer komt!
  • 4 May 2021 om 19:31
    • Quote van 4 May 2021 om 19:15
      Als dat zo is hoop ik wel dat Twente er nog wat aan kan overhouden, mocht Ekkelenkamp op den duur worden verkocht door Ajax
    Ik ken via via iemand die weliswaar heel sporadisch me wat toe speelt. Maar mag rustig een zeldzaamheid genoemd worden. Maar die laat echt niks los tot vervelends dus ik dacht dan probeer ik het zo onder het mom van nee heb je en ja kun je krijgen.
  • 4 May 2021 om 19:15
    • Quote van 4 May 2021 om 19:07
      Oh echt? Ik snap wel dat muhl hoger staat eigenlijk transferwaarde van 1.6 miljoen bijna en toch heel veel gespeelt. Maar vergeef me mijn enthousiasme. Maar ving een gerucht via via op dat twente en Ajax eruit zouden zijn en het nu alleen nog tussen ekkelenkamp en entourage zou gaan en ook dat zou naar de goede kant verlopen tot nu toe? Klopt dat? Mag je dat zeggen eigenlijk. Als ik vervelend Word zeg het gerust hoor haha.
    Als dat zo is hoop ik wel dat Twente er nog wat aan kan overhouden, mocht Ekkelenkamp op den duur worden verkocht door Ajax
  • 4 May 2021 om 19:07
    • Quote van 4 May 2021 om 18:55
      Is streuer dankzij vele supporters al bekend mee.
    Oh echt? Ik snap wel dat muhl hoger staat eigenlijk transferwaarde van 1.6 miljoen bijna en toch heel veel gespeelt. Maar vergeef me mijn enthousiasme. Maar ving een gerucht via via op dat twente en Ajax eruit zouden zijn en het nu alleen nog tussen ekkelenkamp en entourage zou gaan en ook dat zou naar de goede kant verlopen tot nu toe? Klopt dat? Mag je dat zeggen eigenlijk. Als ik vervelend Word zeg het gerust hoor haha.
  • 4 May 2021 om 18:55
    • Quote van 4 May 2021 om 17:28
      Hoe hoog staat tol op dat lijstje? Ben erg gecharmeerd van dat Volendamse elftal. 1 van de weinige KKD clubs waar ik ook graag naar kijk. Vaak leuk voetbal ook.
    Tol hebben ze mee gesproken, volgensmij staat hij wel lager dan muhl.
  • 4 May 2021 om 18:55
    • Quote van 4 May 2021 om 17:36
      Svente is Robert muric niet wat voor ons? Transfervrij rechtsbuiten. Maar kan ook als 10 of op links 25 jarige Kroaat en bekende van ulderink bij jong Ajax?
    Is streuer dankzij vele supporters al bekend mee.
  • 4 May 2021 om 18:54
    • Quote van 4 May 2021 om 18:40
      Van Ewijk? Speler die in de wedstrijd ADO - Twente dit seizoen ( in onze betere dagen ) helemaal zoekgespeeld werd door Menig en Danilo!!!
    Toen stond hij centraal, menig speelde, ik weet zn naam zo niet, maar toenmalig rechtsback helemaal zoek.
  • 4 May 2021 om 18:40
    Van Ewijk? Speler die in de wedstrijd ADO - Twente dit seizoen ( in onze betere dagen ) helemaal zoekgespeeld werd door Menig en Danilo!!!
  • 4 May 2021 om 18:30
    • Quote van 4 May 2021 om 17:59
      Klopt. Maar die techniek ook. Ik heb voorzetten gezien van hem die je in Nederland echt niet. Een krul bal van 35 meter die naar de 2e paal draait. Hele aparte traptechniek ook vrije trappen. Hij heeft een krul in die echt ver naar binnen of buiten draait.
    Ik weet het goede traptechniek.
  • 4 May 2021 om 18:19
    • Quote van 4 May 2021 om 18:16
      Grammar* ;)
    Dat bedoel ik;)
  • 4 May 2021 om 18:16
    • Quote van 4 May 2021 om 17:23
      Geeft niks, ik ben niet zn grammer nazi zou ook best hypocriet zijn aangezien het mij ook regelmatig gebeurt haha;)
    Grammar* ;)
  • 4 May 2021 om 18:11
    • Quote van 4 May 2021 om 18:10
      Nee anders staat het wel op twentefans duuuh
    Dat jij geen insider bent wil niet zeggen dat niemand dat is lamtit.
  • 4 May 2021 om 18:10
    • Quote van 4 May 2021 om 18:02
      Weet iemand of er al meer bekend is over Cerny?
    Nee anders staat het wel op twentefans duuuh
  • 4 May 2021 om 18:06
    • Quote van 4 May 2021 om 17:48
      Is zeker een goede speler. Speelt op dit moment in Kroatië, dacht ik, en doet het daar goed. Kroaten/Joegoslaven hebben vaak een goede techniek. Muric ook. Mentaal hebben ze het wel eens lastig.
    Was altijd een groot talent bij ajax. Proberen kan geen kwaad.
  • 4 May 2021 om 18:02
    Weet iemand of er al meer bekend is over Cerny?
  • 4 May 2021 om 17:59
    • Quote van 4 May 2021 om 17:48
      Is zeker een goede speler. Speelt op dit moment in Kroatië, dacht ik, en doet het daar goed. Kroaten/Joegoslaven hebben vaak een goede techniek. Muric ook. Mentaal hebben ze het wel eens lastig.
    Klopt. Maar die techniek ook. Ik heb voorzetten gezien van hem die je in Nederland echt niet. Een krul bal van 35 meter die naar de 2e paal draait. Hele aparte traptechniek ook vrije trappen. Hij heeft een krul in die echt ver naar binnen of buiten draait.
  • 4 May 2021 om 17:57
    • Quote van 4 May 2021 om 17:36
      Svente is Robert muric niet wat voor ons? Transfervrij rechtsbuiten. Maar kan ook als 10 of op links 25 jarige Kroaat en bekende van ulderink bij jong Ajax?
    Klinkt goed
  • 4 May 2021 om 17:52
    • Quote van 4 May 2021 om 17:23
      Ze zoeken naar echt een goed niveau, misschien wel te hoog, herinner je bijvoorbeeld Huntelaar en Van Wolswinkel die ze wilde zonder geld. Ik heb er vertrouwen in dat volgend seizoen een goed team staat. Paar namen die ze besproken hebben zijn: Muhl:cv, 2. Bundersliga Piroe, psv(2de spits) Hoedemakers, cambuur Tol, vollendam Boboc(stond al eerder op de site) Muhren(2de spits) Zoals bekend ekkelenkamp. Meer kan ik nog niet prijsgeven. Dit zijn veelal niet de eerste opties maar de 2de of nog lager.
    Klinkt super. Die Hoedemakers zou ook echt een goede zijn.
  • 4 May 2021 om 17:48
    • Quote van 4 May 2021 om 17:36
      Svente is Robert muric niet wat voor ons? Transfervrij rechtsbuiten. Maar kan ook als 10 of op links 25 jarige Kroaat en bekende van ulderink bij jong Ajax?
    Is zeker een goede speler. Speelt op dit moment in Kroatië, dacht ik, en doet het daar goed. Kroaten/Joegoslaven hebben vaak een goede techniek. Muric ook. Mentaal hebben ze het wel eens lastig.
  • 4 May 2021 om 17:40
    • Quote van 4 May 2021 om 17:23
      Ze zoeken naar echt een goed niveau, misschien wel te hoog, herinner je bijvoorbeeld Huntelaar en Van Wolswinkel die ze wilde zonder geld. Ik heb er vertrouwen in dat volgend seizoen een goed team staat. Paar namen die ze besproken hebben zijn: Muhl:cv, 2. Bundersliga Piroe, psv(2de spits) Hoedemakers, cambuur Tol, vollendam Boboc(stond al eerder op de site) Muhren(2de spits) Zoals bekend ekkelenkamp. Meer kan ik nog niet prijsgeven. Dit zijn veelal niet de eerste opties maar de 2de of nog lager.
    Zo iets las ik ook al. Ze zijn echt hoog aan het gooien kwa namen. Dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat ze haalbaar zijn. Maar we vergeten ook dat streuer nu veel meer tijd heeft dan vorig jaar. Ik heb er veel vertrouwen in.
  • 4 May 2021 om 17:36
    • Quote van 4 May 2021 om 17:23
      Ze zoeken naar echt een goed niveau, misschien wel te hoog, herinner je bijvoorbeeld Huntelaar en Van Wolswinkel die ze wilde zonder geld. Ik heb er vertrouwen in dat volgend seizoen een goed team staat. Paar namen die ze besproken hebben zijn: Muhl:cv, 2. Bundersliga Piroe, psv(2de spits) Hoedemakers, cambuur Tol, vollendam Boboc(stond al eerder op de site) Muhren(2de spits) Zoals bekend ekkelenkamp. Meer kan ik nog niet prijsgeven. Dit zijn veelal niet de eerste opties maar de 2de of nog lager.
    Svente is Robert muric niet wat voor ons? Transfervrij rechtsbuiten. Maar kan ook als 10 of op links 25 jarige Kroaat en bekende van ulderink bij jong Ajax?
  • 4 May 2021 om 17:32
    • Quote van 4 May 2021 om 17:23
      Ze zoeken naar echt een goed niveau, misschien wel te hoog, herinner je bijvoorbeeld Huntelaar en Van Wolswinkel die ze wilde zonder geld. Ik heb er vertrouwen in dat volgend seizoen een goed team staat. Paar namen die ze besproken hebben zijn: Muhl:cv, 2. Bundersliga Piroe, psv(2de spits) Hoedemakers, cambuur Tol, vollendam Boboc(stond al eerder op de site) Muhren(2de spits) Zoals bekend ekkelenkamp. Meer kan ik nog niet prijsgeven. Dit zijn veelal niet de eerste opties maar de 2de of nog lager.
    Overigens aantal goede namen al op dat lijstje had van Eddy op.net die muhl als eens op gezocht. Heb al zin in de transfer periode haha.
  • 4 May 2021 om 17:28
    • Quote van 4 May 2021 om 17:23
      Ze zoeken naar echt een goed niveau, misschien wel te hoog, herinner je bijvoorbeeld Huntelaar en Van Wolswinkel die ze wilde zonder geld. Ik heb er vertrouwen in dat volgend seizoen een goed team staat. Paar namen die ze besproken hebben zijn: Muhl:cv, 2. Bundersliga Piroe, psv(2de spits) Hoedemakers, cambuur Tol, vollendam Boboc(stond al eerder op de site) Muhren(2de spits) Zoals bekend ekkelenkamp. Meer kan ik nog niet prijsgeven. Dit zijn veelal niet de eerste opties maar de 2de of nog lager.
    Hoe hoog staat tol op dat lijstje? Ben erg gecharmeerd van dat Volendamse elftal. 1 van de weinige KKD clubs waar ik ook graag naar kijk. Vaak leuk voetbal ook.
  • 4 May 2021 om 17:26
    • Quote van 4 May 2021 om 17:23
      Ze zoeken naar echt een goed niveau, misschien wel te hoog, herinner je bijvoorbeeld Huntelaar en Van Wolswinkel die ze wilde zonder geld. Ik heb er vertrouwen in dat volgend seizoen een goed team staat. Paar namen die ze besproken hebben zijn: Muhl:cv, 2. Bundersliga Piroe, psv(2de spits) Hoedemakers, cambuur Tol, vollendam Boboc(stond al eerder op de site) Muhren(2de spits) Zoals bekend ekkelenkamp. Meer kan ik nog niet prijsgeven. Dit zijn veelal niet de eerste opties maar de 2de of nog lager.
    Ik ben benieuwd. Spannend hoor.
  • 4 May 2021 om 17:23
    • Quote van 4 May 2021 om 17:17
      Weet je al waar ze wel mee bezig zijn? Hoef je niet gelijk te verklappen, maar is het van enig niveau en welke posities.? Jij bent normaal gesproken redelijk op de hoogte.
    Ze zoeken naar echt een goed niveau, misschien wel te hoog, herinner je bijvoorbeeld Huntelaar en Van Wolswinkel die ze wilde zonder geld. Ik heb er vertrouwen in dat volgend seizoen een goed team staat. Paar namen die ze besproken hebben zijn: Muhl:cv, 2. Bundersliga Piroe, psv(2de spits) Hoedemakers, cambuur Tol, vollendam Boboc(stond al eerder op de site) Muhren(2de spits) Zoals bekend ekkelenkamp. Meer kan ik nog niet prijsgeven. Dit zijn veelal niet de eerste opties maar de 2de of nog lager.
  • 4 May 2021 om 17:23
    • Quote van 4 May 2021 om 17:19
      Ik bedoelde inderdaad nooit, sorry.
    Geeft niks, ik ben niet zn grammer nazi zou ook best hypocriet zijn aangezien het mij ook regelmatig gebeurt haha;)
  • 4 May 2021 om 17:19
    • Quote van 4 May 2021 om 17:18
      Ik snap niet zo goed wat je bedoelt svente. Concreet voor wie? Of ben je een woord vergeten?
    Ik bedoelde inderdaad nooit, sorry.
  • 4 May 2021 om 17:18
    • Quote van 4 May 2021 om 17:09
      Ze troeven twente niet af, twente is voor concreet geweest.
    Ik snap niet zo goed wat je bedoelt svente. Concreet voor wie? Of ben je een woord vergeten?
  • 4 May 2021 om 17:17
    • Quote van 4 May 2021 om 17:09
      Ze troeven twente niet af, twente is voor concreet geweest.
    Weet je al waar ze wel mee bezig zijn? Hoef je niet gelijk te verklappen, maar is het van enig niveau en welke posities.? Jij bent normaal gesproken redelijk op de hoogte.
  • 4 May 2021 om 17:15
    Wees blij. Deze knakker kan er ook niks van. Go for troupee!
  • 4 May 2021 om 17:15
    • Quote van 4 May 2021 om 17:09
      Gelukkig is Javier Martinez wel beschikbaar ????
    Leukste thuis?
  • 4 May 2021 om 17:09
    Gelukkig is Javier Martinez wel beschikbaar ????
  • 4 May 2021 om 17:09
    Ze troeven twente niet af, twente is voor concreet geweest.
Sunday 16 May 2021
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›