Mühren: ''Misschien pas ik best bij een club als FC Twente''

6
Mühren: ''Misschien pas ik best bij een club als FC Twente''

Robert Mühren speelt komend seizoen in het oranje van FC Volendam. De spits stond in de concrete belangstelling van onder meer FC Twente, FC Utrecht en SC Cambuur. Ook vanuit China was er concrete interesse.

"Prachtig dat FC Twente en FC Utrecht mij wilden hebben, maar mijn gevoel ging gewoon niet die kant op. Misschien pas ik best bij een club als Twente, dat - net als NEC - al vroeg aan de lijn hing en het steeds warm hield, maar misschien zijn het wel te grote clubs en ben ik gelukkiger in de luwte", begint Mühren bij Nieuw Volendam.

"Cambuur heeft er alles aan gedaan om me te houden, maar dat lukte niet. Ik vond het wel moeilijk om Emmen en NEC af te bellen, omdat ik bij de mensen een goed gevoel had. Maar deze stap is ook wel logisch", vervolgt de spits. "‘Het is in je achtertuin’, zei mijn broer. Ik heb tegen Volendam gevoetbald en ken de manier van spelen, we creëerden allebei de meeste scoringskansen."

Ook vanuit China was er interesse. "Het ging om ongelofelijk veel geld", aldus Mühren. Diens vrouw Ellen zag dit echter niet zitten. "Nu was er nog de enige kans, qua leeftijd. Robert wilde er geen spijt krijgen van als hij die stap niet zou maken. Maar hier hebben we alles op de rit en het financiële plaatje is niet het belangrijkste. Je moet je afvragen of je daar echt gelukkig wordt."

6 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 7 Jun 2021 om 23:57
    • Quote van 7 Jun 2021 om 22:52
      Ik kijk eigenlijk alle wedstrijden in de eredivisie als ik met niemand heb afgesproken, dus ook PEC, en hij viel mij positief op daar. Heeft veel snelheid en een goede dribbel. Ik denk dat het wel een goede is voor ons. Hij heeft ook een hele goede leeftijd, 27 jaar. Je kunt allemaal talenten aantrekken maar die zijn dan nog niet zo goed als ze uiteindelijk kunnen zijn. Je kunt ook veel te oude spelers aantrekken en die zijn over hun top heen. Ik denk dat hij met 27 jaar wel een goede leeftijd heeft. HIj heeft ook nog bij Ludogorets 12 europa league wedstrijden en 28 champions league wedstrijden gespeeld. Niet dat dat iets zegt over je eigen niveau maar hij heeft dus wel een bepaalde ervaring. Hij heeft ook nog 24 bundesliga wedstrijden. Daar leer je ook veel van. Bijvoorbeeld als je uit bij borussia speelt. Om terug te komen waar ik dit lange verhaal begon. Ik vond hem wel een goede speler bij PEC. Als hij aan de bal kwam, was er meteen dreiging. Natuurlijk niet een echte eredivisie topper maar in het elftal van PEC een beetje kunnen uitblinken is al knap opzich. Ik zie hem wel een paar leuke acties in de grolsch veste maken
    Klinkt als een prima vervanger van Menig dan. Mocht Menig blijven dan is het ook prima, dan zijn we bijna klaar op de flanken
  • 7 Jun 2021 om 23:00
    • Quote van 7 Jun 2021 om 22:52
      Ik kijk eigenlijk alle wedstrijden in de eredivisie als ik met niemand heb afgesproken, dus ook PEC, en hij viel mij positief op daar. Heeft veel snelheid en een goede dribbel. Ik denk dat het wel een goede is voor ons. Hij heeft ook een hele goede leeftijd, 27 jaar. Je kunt allemaal talenten aantrekken maar die zijn dan nog niet zo goed als ze uiteindelijk kunnen zijn. Je kunt ook veel te oude spelers aantrekken en die zijn over hun top heen. Ik denk dat hij met 27 jaar wel een goede leeftijd heeft. HIj heeft ook nog bij Ludogorets 12 europa league wedstrijden en 28 champions league wedstrijden gespeeld. Niet dat dat iets zegt over je eigen niveau maar hij heeft dus wel een bepaalde ervaring. Hij heeft ook nog 24 bundesliga wedstrijden. Daar leer je ook veel van. Bijvoorbeeld als je uit bij borussia speelt. Om terug te komen waar ik dit lange verhaal begon. Ik vond hem wel een goede speler bij PEC. Als hij aan de bal kwam, was er meteen dreiging. Natuurlijk niet een echte eredivisie topper maar in het elftal van PEC een beetje kunnen uitblinken is al knap opzich. Ik zie hem wel een paar leuke acties in de grolsch veste maken
    Ja zag het. Heb even een aantal samenvattingen gekeken. Leuke en interessante speler.
  • 7 Jun 2021 om 22:52
    • Quote van 7 Jun 2021 om 21:31
      Off topic: Twente schijnt dichtbij een transfer te zijn en het gaat dan om misdijan ofzo( vorig jaar pec) is dat wat? Heb pec niet echt gevolgd?
    Ik kijk eigenlijk alle wedstrijden in de eredivisie als ik met niemand heb afgesproken, dus ook PEC, en hij viel mij positief op daar. Heeft veel snelheid en een goede dribbel. Ik denk dat het wel een goede is voor ons. Hij heeft ook een hele goede leeftijd, 27 jaar. Je kunt allemaal talenten aantrekken maar die zijn dan nog niet zo goed als ze uiteindelijk kunnen zijn. Je kunt ook veel te oude spelers aantrekken en die zijn over hun top heen. Ik denk dat hij met 27 jaar wel een goede leeftijd heeft. HIj heeft ook nog bij Ludogorets 12 europa league wedstrijden en 28 champions league wedstrijden gespeeld. Niet dat dat iets zegt over je eigen niveau maar hij heeft dus wel een bepaalde ervaring. Hij heeft ook nog 24 bundesliga wedstrijden. Daar leer je ook veel van. Bijvoorbeeld als je uit bij borussia speelt. Om terug te komen waar ik dit lange verhaal begon. Ik vond hem wel een goede speler bij PEC. Als hij aan de bal kwam, was er meteen dreiging. Natuurlijk niet een echte eredivisie topper maar in het elftal van PEC een beetje kunnen uitblinken is al knap opzich. Ik zie hem wel een paar leuke acties in de grolsch veste maken
  • 7 Jun 2021 om 22:44
    • Quote van 7 Jun 2021 om 22:36
      Heeft nog tegen twente gescoord als ik me niet vergis. Dan zou je moeten hebben zien ballen.
    Ja verdomd dat is waar ook.
  • 7 Jun 2021 om 22:36
    • Quote van 7 Jun 2021 om 21:31
      Off topic: Twente schijnt dichtbij een transfer te zijn en het gaat dan om misdijan ofzo( vorig jaar pec) is dat wat? Heb pec niet echt gevolgd?
    Heeft nog tegen twente gescoord als ik me niet vergis. Dan zou je moeten hebben zien ballen.
  • 7 Jun 2021 om 21:31
    Off topic: Twente schijnt dichtbij een transfer te zijn en het gaat dan om misdijan ofzo( vorig jaar pec) is dat wat? Heb pec niet echt gevolgd?
Saturday 14 August 2021
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›