FC Utrecht wil cashen: ''FC Twente moet portemonnee trekken''

36
FC Utrecht wil cashen: ''FC Twente moet portemonnee trekken''

FC Twente hoopt ook komend seizoen te kunnen beschikken over FC Utrecht-huurling Vaclav Cerny, die zelf ook graag in Enschede wil blijven. De Tukkers kunnen echter geen flinke transfersom betalen aan FC Utrecht.

"Alleen moet FC Twente wel de portemonnee trekken voor de 23-jarige Tsjech", schrijft FC Utrecht-watcher Stef de Bont in Voetbal International. "Utrecht betaalde in 2019 ruim een half miljoen aan Ajax en van die transfersom wil het een aanzienlijk deel terug zien."

De naam van Queensy Menig is daarentegen aan de onderhandelingstafel gevallen bij FC Utrecht en de aanvaller van FC Twente zou in de onderhandelingen betrokken kunnen worden. "Het zou een interessant ruilobject kunnen zijn, zij het niet dat Utrecht niet direct staat te springen om een extra aanvallende optie", doelt De Bont op Gyrano Kerk, Moussa Sylla, Mimoun Mahi, Eljero Elia en Othmane Boussaid.

"Een speler als Mening, iemand waarvoor een transfersom moet worden neergelegd én die ook een behoorlijk salaris verdient, is vooralsnog enkel een optie als er genoeg geld in kas zit én Kerk vertrekt", vervolgt De Bont.

De journalist verwacht niet snel actie vanuit FC Utrecht voor Menig. "Hij staat op een lange lijst met potentiële aanvallende versterkingen, mocht er serieuze interesse komen voor het Utrechtse sprintkanon", weet De Bont, die aangeeft dat FC Twente geen dollartekens in de ogen hoeft te hebben. "Grote transferbedragen kan én wil de club voorlopig niet op tafel leggen. Ook niet voor Menig."

Foto: NESImages.nl

36 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 9 Jun 2021 om 20:53
    • Quote van 9 Jun 2021 om 19:25
      Je gaat toch geen 3 a 4 ton neer tellen voor een speler die rond de winterstop weer pas inzetbaar is. Nee max 2 ton zou ik zeggen.
    Jawel dat moeten we wel doen.
  • 9 Jun 2021 om 19:25
    • Quote van 9 Jun 2021 om 16:30
      Sorry, Maar 2 Ton is toch peanuts, als Fc Twente dat al niet wil neertellen, of kan? Paar broodjes beenham meer verkopen, ik weet dat we niet veel te besteden hebben, maar als we voor Misidjan al een ton meer kunnen betalen dan Zwolle, dan kan zelfs 3 of 4 Ton voor Cerny ook, ze hebben toch ook geld voor Drommel gekregen, + tv geld, inkomsten nu van 16000 jaarkaarten, als dit niet rondkomt is het wel heel erg gesteld
    Je gaat toch geen 3 a 4 ton neer tellen voor een speler die rond de winterstop weer pas inzetbaar is. Nee max 2 ton zou ik zeggen.
  • 9 Jun 2021 om 18:10
    • Quote van 8 Jun 2021 om 22:32
      Eens en ook al kan Twente een transfersom betalen dan zou ik dat nooit doen voor Cerny. Veel te groot risico.
    Daarom zal FCT zeer uitgebreid keuren en kan Utrecht niet de hoofdprijs vragen.
  • 9 Jun 2021 om 17:45
    • Quote van 9 Jun 2021 om 16:30
      Sorry, Maar 2 Ton is toch peanuts, als Fc Twente dat al niet wil neertellen, of kan? Paar broodjes beenham meer verkopen, ik weet dat we niet veel te besteden hebben, maar als we voor Misidjan al een ton meer kunnen betalen dan Zwolle, dan kan zelfs 3 of 4 Ton voor Cerny ook, ze hebben toch ook geld voor Drommel gekregen, + tv geld, inkomsten nu van 16000 jaarkaarten, als dit niet rondkomt is het wel heel erg gesteld
    sssst jong toch ie maakt ze wakker in Utrecht...
  • 9 Jun 2021 om 16:49
    • Quote van 9 Jun 2021 om 10:42
      Niet doen, één wedstrijd en poten weer kapot, hey niks an
    Heervangeenverstand
  • 9 Jun 2021 om 16:30
    • Quote van 9 Jun 2021 om 06:33
      Dit kon dus wel eens een lastig verhaal gaan worden. Nooit meer als 2 ton gaan betalen. Vooral ook niet meer omdat je hem pas in 2e seizoenshelft volgend seizoen pas tot je beschikking hebt waarschijnlijk.
    Sorry, Maar 2 Ton is toch peanuts, als Fc Twente dat al niet wil neertellen, of kan? Paar broodjes beenham meer verkopen, ik weet dat we niet veel te besteden hebben, maar als we voor Misidjan al een ton meer kunnen betalen dan Zwolle, dan kan zelfs 3 of 4 Ton voor Cerny ook, ze hebben toch ook geld voor Drommel gekregen, + tv geld, inkomsten nu van 16000 jaarkaarten, als dit niet rondkomt is het wel heel erg gesteld
  • 9 Jun 2021 om 16:24
    • Quote van 9 Jun 2021 om 10:42
      Niet doen, één wedstrijd en poten weer kapot, hey niks an
    Onmeunig dom lulln
  • 9 Jun 2021 om 12:47
    • Quote van 9 Jun 2021 om 10:42
      Niet doen, één wedstrijd en poten weer kapot, hey niks an
    Wat een onzin
  • 9 Jun 2021 om 10:42
    Niet doen, één wedstrijd en poten weer kapot, hey niks an
  • 9 Jun 2021 om 06:33
    Dit kon dus wel eens een lastig verhaal gaan worden. Nooit meer als 2 ton gaan betalen. Vooral ook niet meer omdat je hem pas in 2e seizoenshelft volgend seizoen pas tot je beschikking hebt waarschijnlijk.
  • 8 Jun 2021 om 23:50
    • Quote van 8 Jun 2021 om 22:26
      Menig voor 1 miljoen naar Utrecht als die ons zo dwars zitten met Cerny?? Gewoon 1.750.000 vragen klaar, ook hun zullen de portemonnee moeten trekken. Gewoon keihard opstellen 1.750.000 vragen uiteindelijk 1.500.000accepteren geen dubbeltje minder.
    Laat Menig maar naar het buitenland vertrekken.
  • 8 Jun 2021 om 22:32
    • Quote van 8 Jun 2021 om 17:51
      Waarom zou je nu betalen voor een geblesseerde speler? Utrecht moet nu loon blijven betalen. Volgend jaar loopt contract af en hij wordt niet voor tweede helft komend seizoen op het veld verwacht. Als je als twente risico wilt nemen om hem nu over te nemen dan kan er gewoon geen transfersom betaald worden.
    Eens en ook al kan Twente een transfersom betalen dan zou ik dat nooit doen voor Cerny. Veel te groot risico.
  • 8 Jun 2021 om 22:26
    • Quote van 8 Jun 2021 om 19:50
      Hooguit €150.000 voor betalen, want ik denk dat hij pas na de winterstop weer kan voetballen. En als Utrecht dat niet wil, dan afspraak maken met Cerny dat hij volgend seizoen weer zeer welkom is. En Menig niet laten gaan onder de één miljoen.
    Menig voor 1 miljoen naar Utrecht als die ons zo dwars zitten met Cerny?? Gewoon 1.750.000 vragen klaar, ook hun zullen de portemonnee moeten trekken. Gewoon keihard opstellen 1.750.000 vragen uiteindelijk 1.500.000accepteren geen dubbeltje minder.
  • 8 Jun 2021 om 22:03
    Een redelijk doorverkoop percentage en laag aankoop bedrag lijkt mij het beste voor Twente
  • 8 Jun 2021 om 21:58
    • Quote van 8 Jun 2021 om 21:47
      Misschien een jaartje huren waarbij zowel Utrecht als Twente een deel van zijn salaris betaald, en daarna transfervrij overnemen
    Waarom zou Utrecht dat doen?
  • 8 Jun 2021 om 21:47
    Misschien een jaartje huren waarbij zowel Utrecht als Twente een deel van zijn salaris betaald, en daarna transfervrij overnemen
  • 8 Jun 2021 om 21:28
    • Quote van 8 Jun 2021 om 20:16
      Zonder Cherny was Twente na de winterstop niks meer. Dat weet Utrecht ook en die doen hem vast niet goedkoop weg.
    Dan vinden we wel een ander je nooit laten chanteren met een zwaar geblesseerde speler.
  • 8 Jun 2021 om 20:48
    • Quote van 8 Jun 2021 om 20:16
      Zonder Cherny was Twente na de winterstop niks meer. Dat weet Utrecht ook en die doen hem vast niet goedkoop weg.
    kniebanden afgescheurd staat ongeveer 1 jaar voor dus na de winterstop...als hij terugkomt en op wat voor nivo ..das ons risico
  • 8 Jun 2021 om 20:16
    Zonder Cherny was Twente na de winterstop niks meer. Dat weet Utrecht ook en die doen hem vast niet goedkoop weg.
  • 8 Jun 2021 om 19:50
    Hooguit €150.000 voor betalen, want ik denk dat hij pas na de winterstop weer kan voetballen. En als Utrecht dat niet wil, dan afspraak maken met Cerny dat hij volgend seizoen weer zeer welkom is. En Menig niet laten gaan onder de één miljoen.
  • 8 Jun 2021 om 19:26
    • Quote van 8 Jun 2021 om 19:04
      volgens deze meneer moet FC Twente de knip trekken voor Cerny, en FC Utrecht kan geen grote bedragen voor Menig betalen? Dat is de gebruikelijke prietpraat. Bij FC Twente zeggen ze precies het omgekeerde......
    Precies dat 100+
  • 8 Jun 2021 om 19:04
    volgens deze meneer moet FC Twente de knip trekken voor Cerny, en FC Utrecht kan geen grote bedragen voor Menig betalen? Dat is de gebruikelijke prietpraat. Bij FC Twente zeggen ze precies het omgekeerde......
  • 8 Jun 2021 om 18:13
    • Quote van 8 Jun 2021 om 18:08
      Gewoon kopen van de 250.000 die Selahi verdiende. Klaar denk dat Utrecht 250.000 wel ok vindt.
    Ik weet niet of beschikbaar geld voor salarissen hetzelfde is als beschikbaar geld voor transfers. Ik dacht altijd van niet. Op FIFA kon dat altijd heel simpel, maar de praktijk is misschien toch anders. Verder is 250.000 een prima prijs voor Cerny.
  • 8 Jun 2021 om 18:08
    Gewoon kopen van de 250.000 die Selahi verdiende. Klaar denk dat Utrecht 250.000 wel ok vindt.
  • 8 Jun 2021 om 18:03
    Utrecht zal ook de knip voor Menig moeten trekken.
  • 8 Jun 2021 om 17:57
    • Quote van 8 Jun 2021 om 17:37
      Dan houden ze Cerny toch lekker,afwachten of hij.zijn oude niveau nog zal halen en zeker lastig bij Utrecht waar hij niet aan spelen zal komen,dus dan maar wachten volgend seizoen gratis op te halen! Vergeet niet dat er verder geen club voor hem zal komen buiten Fct na deze blessure.
    Gewoon een jaar wachten is hij transfervrij. Er gaat geen club een paar ton betalen voor een geblesseerde speler.
  • 8 Jun 2021 om 17:56
    • Quote van 8 Jun 2021 om 17:26
      Ik heb het eens opgezocht en ik dacht dat ze 850,000 voor hem neergeteld hebben. Hooguit 2 a 3 ton lijkt mij ook een meer dan uitstekende deal voor Utrecht. Waar anders ga je een tot tweemaal toe zwaar geblesseerde speler met relatief weinig vlieguren slijten?
    2,5 ton nu en 2,5 ton in de toekomst. Meer recht voor een geblesseerde speler met een 1 jarige contract mogen ze niet vragen. Twente moet ook voet bij stuk houden en al helemaal niet Menig er bij betrekken.
  • 8 Jun 2021 om 17:53
    • Quote van 8 Jun 2021 om 17:26
      Ik heb het eens opgezocht en ik dacht dat ze 850,000 voor hem neergeteld hebben. Hooguit 2 a 3 ton lijkt mij ook een meer dan uitstekende deal voor Utrecht. Waar anders ga je een tot tweemaal toe zwaar geblesseerde speler met relatief weinig vlieguren slijten?
    zo ist + 100
  • 8 Jun 2021 om 17:51
    Waarom zou je nu betalen voor een geblesseerde speler? Utrecht moet nu loon blijven betalen. Volgend jaar loopt contract af en hij wordt niet voor tweede helft komend seizoen op het veld verwacht. Als je als twente risico wilt nemen om hem nu over te nemen dan kan er gewoon geen transfersom betaald worden.
  • 8 Jun 2021 om 17:40
    • Quote van 8 Jun 2021 om 17:35
      De enige vraag die eerst moet worden beantwoord is of Twente uberhaupt bereid is een transfersom te betalen. Indien dat antwoord ja is denk ik dat je er uit kan komen gezien de situatie.Het is en blijft een investering met grote risico,s gezien zijn historie.
      Maar als ze dat niet willen/ kunnen zal er mogelijk een andere club zijn die dat risico wel wil nemen gezien zijn prestaties mits in goede doen.
    Als streuer zegt dat het de goede kant op gaat en die insta van cerny daar bovenop geloof ik dat dat wel goed komt.
  • 8 Jun 2021 om 17:37
    Dan houden ze Cerny toch lekker,afwachten of hij.zijn oude niveau nog zal halen en zeker lastig bij Utrecht waar hij niet aan spelen zal komen,dus dan maar wachten volgend seizoen gratis op te halen! Vergeet niet dat er verder geen club voor hem zal komen buiten Fct na deze blessure.
  • 8 Jun 2021 om 17:35
    De enige vraag die eerst moet worden beantwoord is of Twente uberhaupt bereid is een transfersom te betalen. Indien dat antwoord ja is denk ik dat je er uit kan komen gezien de situatie.Het is en blijft een investering met grote risico,s gezien zijn historie.
    Maar als ze dat niet willen/ kunnen zal er mogelijk een andere club zijn die dat risico wel wil nemen gezien zijn prestaties mits in goede doen.
  • 8 Jun 2021 om 17:33
    • Quote van 8 Jun 2021 om 17:11
      Inderdaad onzin wat deze journalist zegt. Geloof best dat Cerny een half miljoen heeft gekost. Maar gezien zijn blessureleed en niet gespeelde wedstrijden, kunnen ze hooguit 2 tot 3 ton vragen met een 1 jarige contract.
    Ze zeggen toch ook een aanzienlijk deel? Dus niet alles. Gezien zijn kwaliteiten kunnen ze er 1 mil voor vragen, maar door blessures en het feit dat Twente hem helemaal heeft gerevalideerd lijkt 3 a 4 ton prima hoor.
  • 8 Jun 2021 om 17:26
    • Quote van 8 Jun 2021 om 17:11
      Inderdaad onzin wat deze journalist zegt. Geloof best dat Cerny een half miljoen heeft gekost. Maar gezien zijn blessureleed en niet gespeelde wedstrijden, kunnen ze hooguit 2 tot 3 ton vragen met een 1 jarige contract.
    Ik heb het eens opgezocht en ik dacht dat ze 850,000 voor hem neergeteld hebben. Hooguit 2 a 3 ton lijkt mij ook een meer dan uitstekende deal voor Utrecht. Waar anders ga je een tot tweemaal toe zwaar geblesseerde speler met relatief weinig vlieguren slijten?
  • 8 Jun 2021 om 17:11
    Inderdaad onzin wat deze journalist zegt. Geloof best dat Cerny een half miljoen heeft gekost. Maar gezien zijn blessureleed en niet gespeelde wedstrijden, kunnen ze hooguit 2 tot 3 ton vragen met een 1 jarige contract.
  • 8 Jun 2021 om 17:08
    Aanzienlijk deel terug zien voor een geblesseerde speler met een 1-jarig contract?
Saturday 14 August 2021
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›