Cerny duidelijk over langer verblijf: ''Er wordt aan gewerkt''

15
Cerny duidelijk over langer verblijf: ''Er wordt aan gewerkt''

Vaclav Cerny liep voor de tweede keer in zijn carrière een zware kruisbandblessure op. De aanvaller heeft niet stil gezeten en is druk bezig met zijn revalidatie.

''Ik heb echt twee dagen gebaald. Ik dacht: daar ga je weer in een jaar waarin het zo goed ging. Ik heb de knop vrij snel omgezet: operatie, dan herstellen en vlammen. Er is geen andere weg. Dat het voor de tweede keer is en dat het een van de zwaarste blessures is die er is in de voetballerij, dat is nou eenmaal zo. Ik ga er gewoon voor. Daarna zien we wel wat er gebeurt. Het enige dat ik kan doen is trainen als een beest'', aldus de buitenspeler.

Dat hij niet stil heeft gezeten is te zien. Cerny ziet er topfit uit voor de camera van ESPN. ''Ik zie er echt fit uit en dat ben ik ook. Ik heb mijn voedingsschema moeten aanpassen, want als je speelt is dat heel anders dan wanneer je alleen maar gewichten optilt. Ik word nooit super breed, maar ik word wel gespierd. Mijn vetpercentage is iets van vijf, ik ben zeer droog. Ik ben in vier maanden 5,5 kilo aangekomen qua spiermassa.''

De aanvaller is druk met revalideren, maar kijkt ook al een beetje naar volgend seizoen. Hij werd verhuurd door FC Utrecht aan FC Twente en hoopt ook na de zomer te schitteren in Enschede. ''Ik verbaas me elke dag wat voor steun ik van mensen uit de omgeving krijg.  Als ik vlees ga halen, in de supermarkt, het voelt heel fijn en ik ben daar echt gevoelig voor. Dat doet me heel goed. Of ik hier blijf is op dit moment niet aan mij, maar er wordt aan gewerkt.''

15 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 9 Jun 2021 om 14:45
    Het zou geweldig zijn als hij bij Twente kan blijven maar dat Utrecht hem wil verkopen begrijp ik best.Als ze hem weer aan Twente verhuren raken ze hem gratis kwijt na dit seizoen.Het is gecompliceerd omdat niemand kan voorspellen of hij zijn oude peil weer gaat halen.Gezien zijn instelling komt hij zeker weer aan het voetballen maar……Ik denk dat indien Twente hem wil overnemen niet de hoofdprijs op tafel hoeft te komen maar helemaal voor niets is ook geen optie. Het salaris van hem is ook aanzienlijk hoger dan de huursom die Twente betaald daar zit natuurlijk ook een deel van de pijn bij Utrecht.
  • 9 Jun 2021 om 12:33
    • Quote van 9 Jun 2021 om 11:36
      Braziliaanse spelers en vooral Zuid - Amerikaanse spelers zijn meestal wel in trek bij Europese clubs. Merk Ajax maakt wel wat los. Onderschat het niet. Zie je nu ook bij Traore.
    Dan nog gaat niemand 20 miljoen betalen voor een spits die een leuk half jaar bij Twente heeft gespeeld.
  • 9 Jun 2021 om 11:36
    • Quote van 9 Jun 2021 om 08:33
      Totaal onrealistisch. Bizar bijna.
    Braziliaanse spelers en vooral Zuid - Amerikaanse spelers zijn meestal wel in trek bij Europese clubs. Merk Ajax maakt wel wat los. Onderschat het niet. Zie je nu ook bij Traore.
  • 9 Jun 2021 om 08:49
    • Quote van 8 Jun 2021 om 22:57
      5 miljoen omdat ie bij twente speelde afgelopen seizoen
    Dat klopt maar hij is eigendom van het merk Ajax dat alleen al levert 3 miljoen op. Dat is de realiteit helaas, maar voor ons natuurlijk hoe meer hoe beter.
  • 9 Jun 2021 om 08:33
    • Quote van 8 Jun 2021 om 23:26
      Ajax zal hem graag wel voor 18-20 miljoen zien vertrekken. Het zou mij niet verbazen als Europese clubs dat er voor over hebben.
    Totaal onrealistisch. Bizar bijna.
  • 9 Jun 2021 om 07:17
    • Quote van 9 Jun 2021 om 04:04
      Cerny moet het wel hebben van zijn spritzigkeit. Dat moet hij natuurlijk niet verliezen met zijn extra spiermassa. Overigens denk ik dat dat wel goed zit. Hij is een beetje te vergelijken met Zyech en Tadic. Niet kwa speler, maar wel als beleving, fanatisme en professionaliteit. De wil om te slagen. Hij heeft echter vertrouwen nodig. Die moet hij in eerste instantie van de coach krijgen, door hem veel te laten spelen en hem belangrijk voor het team te maken. In tweede instantie komen wij als supporters. Hem toejuichen e.d. Dan gaat hij ons vast nog een hoop plezier geven.
    Dat hoeft ook niet te gebeuren idd. Wat ik al zei, Bij Cairo werkte dat ook alleen maar positief. Is Cairo trouwens nog fysiek trainer bij Twente?
  • 9 Jun 2021 om 04:04
    • Quote van 8 Jun 2021 om 23:47
      Weet nog dat Cairo 15 kg groeide aan spiermassa en tegelijkertijd van tribuneklant naar sterspeler transformeerde. Cairo was bij aanvang natuurlijk wel veel minder fit dan Cerny. Zou toch geweldig zijn als Cerny nog beter terug komt. Davids kwam zo ook een keer veel sterker en beter terug na een beenbreuk.
    Cerny moet het wel hebben van zijn spritzigkeit. Dat moet hij natuurlijk niet verliezen met zijn extra spiermassa. Overigens denk ik dat dat wel goed zit. Hij is een beetje te vergelijken met Zyech en Tadic. Niet kwa speler, maar wel als beleving, fanatisme en professionaliteit. De wil om te slagen. Hij heeft echter vertrouwen nodig. Die moet hij in eerste instantie van de coach krijgen, door hem veel te laten spelen en hem belangrijk voor het team te maken. In tweede instantie komen wij als supporters. Hem toejuichen e.d. Dan gaat hij ons vast nog een hoop plezier geven.
  • 9 Jun 2021 om 03:56
    • Quote van 8 Jun 2021 om 22:57
      5 miljoen omdat ie bij twente speelde afgelopen seizoen
    Daar kon je wel eens gelijk in hebben. Traore heeft iets van 7 doelpunten gemaakt, maar dan wel in Ajax 1. Dat er daar 5 van zijn tegen VVV doet er dan niet toe. Mocht Danilo gaan verwacht ik inderdaad niet meer dan 5 miljoen. Hij speelde namelijk idd bij Twente.
  • 8 Jun 2021 om 23:47
    • Quote van 8 Jun 2021 om 23:34
      In 4 maanden 5,5kg aan spiermassa trainen.. doet ie netjes
    Weet nog dat Cairo 15 kg groeide aan spiermassa en tegelijkertijd van tribuneklant naar sterspeler transformeerde. Cairo was bij aanvang natuurlijk wel veel minder fit dan Cerny. Zou toch geweldig zijn als Cerny nog beter terug komt. Davids kwam zo ook een keer veel sterker en beter terug na een beenbreuk.
  • 8 Jun 2021 om 23:34
    In 4 maanden 5,5kg aan spiermassa trainen.. doet ie netjes
  • 8 Jun 2021 om 23:26
    • Quote van 8 Jun 2021 om 23:08
      Danilo gaar zeker 10 miljoen opleveren met 17 doelpunten en onder contract bij ajax. Hopelijk gaat deze speler Danilo naar een club waar hij minuten gaat maken dat is het belangrijkste voor zijn carrière. Dat fctwente een mooi bedrag bij de verkoop van Danilo gaat krijgen is ook een mooie bijeenkomst.
    Ajax zal hem graag wel voor 18-20 miljoen zien vertrekken. Het zou mij niet verbazen als Europese clubs dat er voor over hebben.
  • 8 Jun 2021 om 23:08
    • Quote van 8 Jun 2021 om 22:55
      Moet je nagaan wat voor klapper Danilo staat te wachten. Als Traore in Jong Ajax 10 miljoen transferwaarde oplevert. Wat zou Danilo opleveren met 17 goals en aantal assists op huurbasis bij een club uit dezelfde competitie?
    Danilo gaar zeker 10 miljoen opleveren met 17 doelpunten en onder contract bij ajax. Hopelijk gaat deze speler Danilo naar een club waar hij minuten gaat maken dat is het belangrijkste voor zijn carrière. Dat fctwente een mooi bedrag bij de verkoop van Danilo gaat krijgen is ook een mooie bijeenkomst.
  • 8 Jun 2021 om 22:57
    • Quote van 8 Jun 2021 om 22:55
      Moet je nagaan wat voor klapper Danilo staat te wachten. Als Traore in Jong Ajax 10 miljoen transferwaarde oplevert. Wat zou Danilo opleveren met 17 goals en aantal assists op huurbasis bij een club uit dezelfde competitie?
    5 miljoen omdat ie bij twente speelde afgelopen seizoen
  • 8 Jun 2021 om 22:55
    • Quote van 8 Jun 2021 om 22:50
      Off topic, ja ik weet het is Ajax, ja ik weet het gaat om de Oekraïne en ja het is een spits. Maar 10 miljoen voor Traore is toch wel erg veel met nog maar 1 jaar contract en zelden spelend. Iets doet die Marc Overmars toch goed.
    Moet je nagaan wat voor klapper Danilo staat te wachten. Als Traore in Jong Ajax 10 miljoen transferwaarde oplevert. Wat zou Danilo opleveren met 17 goals en aantal assists op huurbasis bij een club uit dezelfde competitie?
  • 8 Jun 2021 om 22:50
    Off topic, ja ik weet het is Ajax, ja ik weet het gaat om de Oekraïne en ja het is een spits. Maar 10 miljoen voor Traore is toch wel erg veel met nog maar 1 jaar contract en zelden spelend. Iets doet die Marc Overmars toch goed.