Ten Voorde: ''Niet goed genoeg, oordeelden scouts van FC Twente''

17
Ten Voorde: ''Niet goed genoeg, oordeelden scouts van FC Twente''

Wout Weghorst scoorde zondagavond in de Grolsch Veste zijn eerste doelpunt voor het Nederlands elftal. De Tukker scoorde wel vaker in Enschede, weet Leon ten Voorde.

''Als je zijn loopbaan in een notendop erbij wilt pakken, dan zijn twee treffers in De Grolsch Veste symbolisch. Zijn eerste goal in Enschede maakte hij op een maandagavond, september  2013 voor pakweg 75 toeschouwers in de eerste divisie: Jong FC Twente-Emmen. In de 88ste minuut kwam Weghorst in het veld, in de blessuretijd tikte hij de winnende binnen en vierde hij in zijn eentje voor het uitvak met ongeveer tien Emmen-fans de zege.''

De journalist van TC Tubantia zag afgelopen zondag de aanvaller weer scoren in de Grolsch Veste. ''Acht jaar later maakte hij in datzelfde stadion - waar hij als kind altijd kwam om FC Twente aan te moedigen - zijn eerste goal voor Oranje. De reis tussen die twee doelpunten door was een wonderlijke. Het is nauwelijks voor te stellen, maar de enige speler uit de regio in Oranje werd nooit geselecteerd voor de opleiding van FC Twente.''

''Niet goed genoeg, oordeelden de scouts. Hoe vaak zou hij dat later nog horen?'', vraagt Ten Voorde zich hardop af. Hij ziet een duidelijke vergelijking met een oud-international, die een carrière had bij onder andere Feyenoord en Liverpool. ''Kuyt 2.0 noemen ze hem al. Nooit de beste, maar altijd die ijzeren wil om te slagen.''

17 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 10 Jun 2021 om 10:06
    • Quote van 9 Jun 2021 om 07:47
      Ik vind niet dat we een Bosch moeten koesteren, ik vind zijn kwaliteiten niet top en een van de minderen van de jonge generatie. Ik denk dat Bosch op den duur als er ook nog een 10 komt hij de ontwikkeling van een jongen met veel meer talent in de weg, namelijk T. Van Leeuwen, die moet je koesteren, daar zie je de extra klasse, en het verfijnde soms al bij, en dat heeft Bosch totaal niet. Met alle respect is voor mij 13 in dozijn speler. Maar als je leuk prijsje voor hem kunt krijgen verkopen.
    Ik kan me nog goed herinneren hoe er twee jaar geleden over Bosch gesproken werd. Een aantal supporters smeekten bijna om hem in het eerste op te stellen. Hij was toen één keer ingevallen en iedereen sprak er vol lof over. Ook hij was zo'n tiener waarbij het nog alle kanten op kon gaan. Net als Weghorst. Waartoe hij over twee jaar in staat is, als hij de juiste begeleiding krijgt, is nog lang niet duidelijk. Als deze jongen gekoesterd en een beetje beschermd wordt, kan hij met de juiste begeleiding nog ver komen. Het is nog te vroeg om over hem te oordelen. Ik zie in hem een waardevolle spelverdeler op het middenveld. Net achter de voorhoede. Misschien een soort Brama maar dan meer aanvallend ingesteld. Een speler die niet echt opvalt, maar voor elke club erg waardevol kan zijn.
  • 10 Jun 2021 om 09:54
    Er is niets veranderlijjer dan een mens, behalve het weer. Daarmee wil ik zeggen dat destijds Weghorst niet de capaciteiten en drive liet zien die nodig zijn om "de top" van het Nederlands voetbal te halen. Vooral een opgroeiende tiener kan ineens een andere weg inslaan als hij volwassen wordt. Daarom valt niemand in deze iets te verwijten. Als hij toen had getoond waartoe hij nu in staat is, was hij destijds al opgemerkt door de grotere clubs.
  • 9 Jun 2021 om 18:05
    • Quote van 9 Jun 2021 om 07:47
      Ik vind niet dat we een Bosch moeten koesteren, ik vind zijn kwaliteiten niet top en een van de minderen van de jonge generatie. Ik denk dat Bosch op den duur als er ook nog een 10 komt hij de ontwikkeling van een jongen met veel meer talent in de weg, namelijk T. Van Leeuwen, die moet je koesteren, daar zie je de extra klasse, en het verfijnde soms al bij, en dat heeft Bosch totaal niet. Met alle respect is voor mij 13 in dozijn speler. Maar als je leuk prijsje voor hem kunt krijgen verkopen.
    Voetballend is Van Leeuwen duidelijk meer getalenteerd, maar dat is nog geen garantie dat hij het verder gaat schoppen. Dus Bosch zonder meer in de etalage zetten is zonde. Bovendien is Van Leeuwen waarschijnlijk nog niet ver genoeg voor een vaste basisplaats. Daar komt dan in de loop van het seizoen verval op, net als we bij Bosch, Danilo en Roemeratoe gezien hebben.
  • 9 Jun 2021 om 15:02
    • Quote van 9 Jun 2021 om 13:34
      Weet je hebt mensen die het in hem zien zitten en sommigen ook niet, dat zal zo blijven en is maar goed ook toch? Ik vind het een harde werker en misschien voor de 8 positie kan het wat worden, maar ook als back zie ik hem niet zitten, niet denigrerend bedoelt hoor maar ik mis wat bij hem. :-))
    Inderdaad, we zullen het zien. Als back moet je kunnen rennen en tackelen dat kan hij iig al :) nu nog rustig blijven aan de bal en oefenen op voorzetten
  • 9 Jun 2021 om 14:32
    Ik snap heel goed dat ze het toen niet in hem zagen zitten maar alle credits voor de scouts die hem later wel in hem zagen zitten. Het is geen grootse voetballer maar wel iemand die geen seconde verslapt en door zijn mentaliteit en goede trainers het beste in hem naar boven heeft gehaald. Top prestatie en het is hem gegund.
  • 9 Jun 2021 om 13:34
    • Quote van 9 Jun 2021 om 12:50
      Inderdaad een controleur of een back zie ik hem ook nog wel worden.
    Weet je hebt mensen die het in hem zien zitten en sommigen ook niet, dat zal zo blijven en is maar goed ook toch? Ik vind het een harde werker en misschien voor de 8 positie kan het wat worden, maar ook als back zie ik hem niet zitten, niet denigrerend bedoelt hoor maar ik mis wat bij hem. :-))
  • 9 Jun 2021 om 12:50
    • Quote van 9 Jun 2021 om 09:41
      Ik zie in Bosch toch trekjes van Brama Mét 11 verfijnde spelers kom je er niet en bij Brama kwam die extra kwaliteit ook pas na jaren,weliswaar aan de hand van hele goede spelers!
    Inderdaad een controleur of een back zie ik hem ook nog wel worden.
  • 9 Jun 2021 om 09:46
    • Quote van 9 Jun 2021 om 00:14
      Eens, als het nou een technisch fantastische voetballer was geweest was het echt wel een blunder geweest maar dat Weghorst het zo ver zou schoppen had natuurlijk niemand zien aankomen.
    Weghorst speelde op z'n 18e nog bij de amateurs in het eerste elftal. Dan verwacht je inderdaad niet meer dat een speler nog zo'n niveau kan halen.
  • 9 Jun 2021 om 09:41
    • Quote van 9 Jun 2021 om 07:47
      Ik vind niet dat we een Bosch moeten koesteren, ik vind zijn kwaliteiten niet top en een van de minderen van de jonge generatie. Ik denk dat Bosch op den duur als er ook nog een 10 komt hij de ontwikkeling van een jongen met veel meer talent in de weg, namelijk T. Van Leeuwen, die moet je koesteren, daar zie je de extra klasse, en het verfijnde soms al bij, en dat heeft Bosch totaal niet. Met alle respect is voor mij 13 in dozijn speler. Maar als je leuk prijsje voor hem kunt krijgen verkopen.
    Ik zie in Bosch toch trekjes van Brama Mét 11 verfijnde spelers kom je er niet en bij Brama kwam die extra kwaliteit ook pas na jaren,weliswaar aan de hand van hele goede spelers!
  • 9 Jun 2021 om 09:39
    In die tijd was hij ook niet goed genoeg,je moet dit verhaal wel in de juiste periode plaatsen! Kijk welke spelers toen in het eerste liepen en wat er allemaal gekocht werd in die tijd!
  • 9 Jun 2021 om 07:49
    • Quote van 9 Jun 2021 om 07:11
      Daarom moeten we Bosch ook koesteren en minuten op 8 geven.
    En we hebben Zerouki nog die moeten we koesteren, jij zegt voor de 8 lees ik net voor Bosch dan mag hij wel blijven maar absoluut niet voor de 10 positie.
  • 9 Jun 2021 om 07:47
    • Quote van 9 Jun 2021 om 07:11
      Daarom moeten we Bosch ook koesteren en minuten op 8 geven.
    Ik vind niet dat we een Bosch moeten koesteren, ik vind zijn kwaliteiten niet top en een van de minderen van de jonge generatie. Ik denk dat Bosch op den duur als er ook nog een 10 komt hij de ontwikkeling van een jongen met veel meer talent in de weg, namelijk T. Van Leeuwen, die moet je koesteren, daar zie je de extra klasse, en het verfijnde soms al bij, en dat heeft Bosch totaal niet. Met alle respect is voor mij 13 in dozijn speler. Maar als je leuk prijsje voor hem kunt krijgen verkopen.
  • 9 Jun 2021 om 07:45
    • Quote van 9 Jun 2021 om 00:51
      Maar hij laat wel zien dat je met wilskracht het een eind kunt schoppen .
    Eens
  • 9 Jun 2021 om 07:11
    Daarom moeten we Bosch ook koesteren en minuten op 8 geven.
  • 9 Jun 2021 om 00:51
    • Quote van 9 Jun 2021 om 00:14
      Eens, als het nou een technisch fantastische voetballer was geweest was het echt wel een blunder geweest maar dat Weghorst het zo ver zou schoppen had natuurlijk niemand zien aankomen.
    Maar hij laat wel zien dat je met wilskracht het een eind kunt schoppen .
  • 9 Jun 2021 om 00:14
    • Quote van 8 Jun 2021 om 23:04
      Achteraf makkelijk bij een koe in zijn kont scoren
    Eens, als het nou een technisch fantastische voetballer was geweest was het echt wel een blunder geweest maar dat Weghorst het zo ver zou schoppen had natuurlijk niemand zien aankomen.
  • 8 Jun 2021 om 23:04
    Achteraf makkelijk bij een koe in zijn kont scoren
Saturday 14 August 2021
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›