'FC Twente ziet doelwit Ekkelenkamp voor Duits avontuur kiezen'

22
'FC Twente ziet doelwit Ekkelenkamp voor Duits avontuur kiezen'

Jurgen Ekkelenkamp gaat zijn loopbaan mogelijk vervolgen in Duitsland. Volgens VoetbalPrimeur is Hertha BSC in gesprek met Ajax om de middenvelder over te nemen. Daarmee lijkt een overgang naar FC Twente definitief van de baan.

Het huidige contract van de middenvelder loopt nog door tot de zomer van 2022. Aanvankelijk was het idee van Ajax om die verbintenis te verlengen en Ekkelenkamp nog een jaar te verhuren. Daarbij werd FC Twente als 'meeste aannemelijke bestemming' gezien.

Maar de Enschedese club rekent al een tijdje niet meer op zijn komst. Eerder werden ook SC Heerenveen en KRC Genk al gelinkt aan Ekkelenkamp, maar vooralsnog is Hertha BSC nu de voornaamste kandidaat om hem over te nemen van Ajax.

De 21-jarige middenvelder speelde 25 wedstrijden voor Ajax in de Eredivisie, waarin hij vier keer trefzeker was en vier assists afleverde. Enige tijd zat hij dicht tegen de basis van Ajax aan, maar trainer Erik ten Hag werd nooit volledig overtuigd.

22 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 21 Jul 2021 om 13:04
    • Quote van 21 Jul 2021 om 09:53
      Snel Mauro Jr zien te huren. En ik heb de hoop op Locadia ook nog niet opgegeven want denk dat Menig vertrekt. Heb ik het gisteren nou goed gelezen dat Cleonise nog steeds bij Twente is en nog mee traint? Dan hoop ik dat deze ook snel vast gelegd kan worden. Weet iemand hier iets meer over? Svente, Pbestuur, Eppie?
    Zou idd fantastisch zijn maar lijkt me financieel onhaalbaar. Deze jongens komen niet voor onder 350-400 k voetballen dus daar kan je er niet te veel van op de loonlijst hebben staan (Cleo, Locadia, Van Wolfswinkel, Cerny, Misidjan, Lukoki, Brama, Pröpper, Unnerstal)
  • 21 Jul 2021 om 12:08
    • Quote van 21 Jul 2021 om 11:45
      Max Meyer, zo op te halen, zou goed zijn voor de Duitse fans, en Duitse sponser, en om misschien om nog meer Duitse sponsoren binnen te halen
    Denk niet dat de Schalke fans daar blij mee zullen zijn haha
  • 21 Jul 2021 om 11:45
    Max Meyer, zo op te halen, zou goed zijn voor de Duitse fans, en Duitse sponser, en om misschien om nog meer Duitse sponsoren binnen te halen
  • 21 Jul 2021 om 11:11
    • Quote van 21 Jul 2021 om 10:41
      Ik ben ook wel van Max Meyer. Bovendien transfervrij
    Bij die andere spelers is het altijd afwachten hoe fit ze zijn. Hoewel ik denk dat Max Meyer ook bij voldoende fitheid een goede Aanvallende middenvelder kan zijn. Naam die ook bekend is bij de staf. Maar bij Mauro jr. huur dan weet je wat je krijgt. Doet al de hele voorbereiding bij PSV mee. Die is straks 90 minuten wedstrijd fit. Dus hoop echt dat het lukt om hem te halen.
  • 21 Jul 2021 om 11:11
    • Quote van 21 Jul 2021 om 10:41
      Ik ben ook wel van Max Meyer. Bovendien transfervrij
    Bij die andere spelers is het altijd afwachten hoe fit ze zijn. Hoewel ik denk dat Max Meyer ook bij voldoende fitheid een goede Aanvallende middenvelder kan zijn. Naam die ook bekend is bij de staf. Maar bij Mauro jr. huur dan weet je wat je krijgt. Doet al de hele voorbereiding bij PSV mee. Die is straks 90 minuten wedstrijd fit. Dus hoop echt dat het lukt om hem te halen.
  • 21 Jul 2021 om 10:41
    • Quote van 21 Jul 2021 om 10:35
      Zou prima optie zijn, alleen wel weinig minuten gemaakt. Als het aantal minuten niet uit maakt, zijn er nog wel een aantal andere goede opties om te overwegen die transfervrij zijn, dus geld op kunnen leveren:

      Max Meyer - vorig seizoen FC Koln. lijkt me een prima optie, heb even op zijn socials gekeken, maar deze jongen lijkt me topfit, moet alleen ritme opdoen.

      Juan Carlos Real - vorig seizoen Huesca. toch wel wat wedstrijdjes meegedaan vorig seizoen.

      Dan Crowley - paar seizoenen terug sterkhouder van het goed presterende Willem II.
    Ik ben ook wel van Max Meyer. Bovendien transfervrij
  • 21 Jul 2021 om 10:35
    • Quote van 21 Jul 2021 om 09:53
      Snel Mauro Jr zien te huren. En ik heb de hoop op Locadia ook nog niet opgegeven want denk dat Menig vertrekt. Heb ik het gisteren nou goed gelezen dat Cleonise nog steeds bij Twente is en nog mee traint? Dan hoop ik dat deze ook snel vast gelegd kan worden. Weet iemand hier iets meer over? Svente, Pbestuur, Eppie?
    Zou prima optie zijn, alleen wel weinig minuten gemaakt. Als het aantal minuten niet uit maakt, zijn er nog wel een aantal andere goede opties om te overwegen die transfervrij zijn, dus geld op kunnen leveren:

    Max Meyer - vorig seizoen FC Koln. lijkt me een prima optie, heb even op zijn socials gekeken, maar deze jongen lijkt me topfit, moet alleen ritme opdoen.

    Juan Carlos Real - vorig seizoen Huesca. toch wel wat wedstrijdjes meegedaan vorig seizoen.

    Dan Crowley - paar seizoenen terug sterkhouder van het goed presterende Willem II.
  • 21 Jul 2021 om 10:34
    • Quote van 21 Jul 2021 om 09:55
      Helemaal mee eens JaDie. Dat zou echt fantastisch zijn.
    Dan kunnen we echt de verassing van het seizoen worden daar ben ik van overtuigd, dus we blijven hopen.
  • 21 Jul 2021 om 10:33
    • Quote van 21 Jul 2021 om 10:07
      Mee eens ja die. Wat betreft het vastleggen geen idee. Maar ik was diegene die zei dat hij nog mee trainde stond op insta met winning team bij van leeuwen.
    Nou als hij er nu nog loopt dan zou je toch haast denken dat hij gaat blijven en dat hij hier niet langer is om zijn conditie op peil te houden. Laten we het hopen....
  • 21 Jul 2021 om 10:07
    • Quote van 21 Jul 2021 om 09:53
      Snel Mauro Jr zien te huren. En ik heb de hoop op Locadia ook nog niet opgegeven want denk dat Menig vertrekt. Heb ik het gisteren nou goed gelezen dat Cleonise nog steeds bij Twente is en nog mee traint? Dan hoop ik dat deze ook snel vast gelegd kan worden. Weet iemand hier iets meer over? Svente, Pbestuur, Eppie?
    Mee eens ja die. Wat betreft het vastleggen geen idee. Maar ik was diegene die zei dat hij nog mee trainde stond op insta met winning team bij van leeuwen.
  • 21 Jul 2021 om 09:55
    • Quote van 21 Jul 2021 om 09:53
      Snel Mauro Jr zien te huren. En ik heb de hoop op Locadia ook nog niet opgegeven want denk dat Menig vertrekt. Heb ik het gisteren nou goed gelezen dat Cleonise nog steeds bij Twente is en nog mee traint? Dan hoop ik dat deze ook snel vast gelegd kan worden. Weet iemand hier iets meer over? Svente, Pbestuur, Eppie?
    Helemaal mee eens JaDie. Dat zou echt fantastisch zijn.
  • 21 Jul 2021 om 09:53
    Snel Mauro Jr zien te huren. En ik heb de hoop op Locadia ook nog niet opgegeven want denk dat Menig vertrekt. Heb ik het gisteren nou goed gelezen dat Cleonise nog steeds bij Twente is en nog mee traint? Dan hoop ik dat deze ook snel vast gelegd kan worden. Weet iemand hier iets meer over? Svente, Pbestuur, Eppie?
  • 21 Jul 2021 om 09:46
    Duits voetbal past wel bij hem, niet van niveau Ajax of typische Ajax speler.
  • 21 Jul 2021 om 09:46
    Duits voetbal past wel bij hem, niet van niveau Ajax of typische Ajax speler.
  • 21 Jul 2021 om 09:37
    Hartstikke mooi nieuws.
  • 21 Jul 2021 om 09:30
    Die jongen was toch al uit beeld, dus irrelevant dit
  • 21 Jul 2021 om 09:26
    Zijn we eindelijk van het gezeur over deze speler af.
  • 21 Jul 2021 om 09:19
    • Quote van 21 Jul 2021 om 09:14
      Jammer, had hem graag hier gezien
    Ben blij dat hij niet komt. Is denk ik niet de speler die we nog nodig zijn.
  • 21 Jul 2021 om 09:14
    Jammer, had hem graag hier gezien
  • 21 Jul 2021 om 08:51
    Zie je waarschijnlijk weinig van terug.
  • 21 Jul 2021 om 08:39
    Gelukkig...