Bijl wijst FC Twente af: ''Ik wacht op het perfecte plaatje''

15
Bijl wijst FC Twente af: ''Ik wacht op het perfecte plaatje''

Glenn Bijl had een mooie transfer achter zijn naam kunnen hebben, maar weet nog niet waar zijn toekomst ligt. De 26-jarige rechtsback is nog altijd eigendom van degradant FC Emmen, nadat hij verschillende clubs af heeft gezegd.

Bijl had onlangs contact met clubs als AZ, FC Twente en het Italiaanse Lecce, maar tot een transfer kwam het nog niet. De rechtsback, die ook op het middenveld uit de voeten kan, heeft een aantal clubs afgezegd en bij andere clubs kwamen de verwachtingen niet overeen.

"Ik wacht op het perfecte plaatje", zegt Bijl in het Dagblad van het Noorden. "Ik weet dat daar een risico aan vastzit, namelijk dat ik hier nog een half jaar of een jaar speel. Maar wat is het risico? Ik heb nog een eenjarig contract en zoals je tijdens de oefenwedstrijden ziet, gaat het prima met de huidige selectie. We hebben allemaal spelers die gretig zijn. Tot nu toe wil ik dat risico dan ook nog wel lopen."

Bijl wil wel iets meer over zijn 'perfecte plaatje' kwijt. "Op dit moment betekent dat een avontuur in het buitenland", geeft hij aan. "Ik zie mij nu niet zo snel een overstap maken naar een andere club in Nederland. Misschien zeg ik 1 september (wanneer de transfermarkt sluit, red.) wel heel wat anders hoor, maar ik wil zo hoog mogelijk voetballen; kijken of ik daar mee kan."

De vleugelverdediger verwacht geen transfer in de komende dagen, ondanks dat er 'op dit moment verschillenden dingen lopen'. Bijl is echter niet in gesprek met clubs die zich al bij FC Emmen hebben gemeld.

15 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 23 Jul 2021 om 10:29
    Qat ik hier lees is lullen km te lullen. Een andere keer lees is ik dat wen speler dat zelf mag kiezen0
  • 23 Jul 2021 om 07:08
    Laat die jongen toch, hij heeft bepaalde ambities en daar is niks mis mee.
  • 22 Jul 2021 om 21:52
    • Quote van 22 Jul 2021 om 20:54
      Met hoog bedoel je zeker de Alpen.
    Andorra heeft ook aardig hoge bergen en zijn niveau ook nog ,wat wil je nog meer
  • 22 Jul 2021 om 20:54
    • Quote van 22 Jul 2021 om 16:37
      Laat hem lekker in Oostenrijk of Zwitserland gaan voetballen als hij hoog wil voetballen. Hij is van het niveau "Fortuna, NEC". Hij overschat zichzelf enorm.
    Met hoog bedoel je zeker de Alpen.
  • 22 Jul 2021 om 20:28
    • Quote van 22 Jul 2021 om 17:52
      Buitenland dus. Probeer SV Meppen eens zou ik zeggen. Kijken of je daar kunt meekomen. Next.
    Tus Lingen zijn nivo..
  • 22 Jul 2021 om 19:36
    • Quote van 22 Jul 2021 om 18:16
      Kan ie lang wachten met zo’n kop… op het perfecte plaatje
    Hahahaha
  • 22 Jul 2021 om 18:53
    • Quote van 22 Jul 2021 om 16:45
      Waarom zou je nog een jaar bij Emmen willen spelen als je naar FC Twente of AZ kan? Wat een pipo.
    Twente is helaas nog niet van het AZ niveau maar dat komt wel weer!!! Wij zijn de top 4 club en voor de rest niet.
  • 22 Jul 2021 om 18:16
    Kan ie lang wachten met zo’n kop… op het perfecte plaatje
  • 22 Jul 2021 om 17:52
    Buitenland dus. Probeer SV Meppen eens zou ik zeggen. Kijken of je daar kunt meekomen. Next.
  • 22 Jul 2021 om 17:36
    Waarom nog dit bericht. 1 het is oud nieuws, 2 we hebben als Troupee en Everink al voor de rechtsback positie.
  • 22 Jul 2021 om 16:45
    Waarom zou je nog een jaar bij Emmen willen spelen als je naar FC Twente of AZ kan? Wat een pipo.
  • 22 Jul 2021 om 16:41
    Het is een zware debiel die zichzelf wel heel erg overschat. Zulke arrogante klootzakken mogen niet een ons Twente shirt dragen.
  • 22 Jul 2021 om 16:37
    Laat hem lekker in Oostenrijk of Zwitserland gaan voetballen als hij hoog wil voetballen. Hij is van het niveau "Fortuna, NEC". Hij overschat zichzelf enorm.
  • 22 Jul 2021 om 16:25
    Haha wat een joker. Neemt ie zichzelf serieus?
  • 22 Jul 2021 om 16:11
    Pleur op met dit zaad bericht
Saturday 14 August 2021
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›