'FC Twente hoopt huurdeal van Michel Vlap donderdag af te ronden'

50
'FC Twente hoopt huurdeal van Michel Vlap donderdag af te ronden'

De komst van Michel Vlap naar FC Twente lijkt steeds dichterbij te komen. De Tukkers hopen de huurdeal donderdag wereldkundig te maken, weet TC Tubantia te melden.

De clubs zijn in gesprek en de aanvallende middenvelder lijkt wel open te staan voor een tijdelijk vertrek uit Brussel. Als de laatste details tussen Anderlecht en FC Twente afgerond zijn, kan Vlap de overstap maken naar de Grolsch Veste. Hij moet de gewenste nummer tien worden. Eerder werd Jurgen Ekkelenkamp gelinkt aan de Tukkers, maar dat duurde de club te lang. In de zoektocht is Jan Streuer nu bij de Fries uitgekomen.

Vlap verhuisde in 2019 voor acht miljoen euro van Heerenveen naar Brussel. Hij beleefde een aardig debuutseizoen, waarin hij topscorer werd van de Belgische ploeg, maar raakte in zijn tweede jaar zijn basisplaats kwijt. Nu een verhuurperiode bij Arminia Bielefeld hoopte hij op een nieuwe kans onder Vincent Kompany, maar die bleek er niet in te zitten. Daarom mag hij nu een jaar schitteren in de Grolsch Veste.

50 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 4 Aug 2021 om 22:09
    • Quote van 4 Aug 2021 om 18:48
      Intern hebben ze uitgesproken om minimaal Europees voetbal te halen. Dan is het seizoen geslaagd.
    Zou mooi zijn
  • 4 Aug 2021 om 21:11
    • Quote van 4 Aug 2021 om 20:50
      Zijn rendament mag wel iets omhoog 1 goal op 845 min en elke 700 min een assist. Maar we zullen zien, misschien gaat hij ons nog wel verrassen.
    Klopt. Maar je kunt het talent en potentie wel zien aan hem. 16 voudige international op z'n 23 ste en hij deed het bij PAOK toch best goed zelfs.
  • 4 Aug 2021 om 20:50
    • Quote van 4 Aug 2021 om 19:35
      Jep 5 en 1 kunnen we overnemen na dit seizoen. Heb trouwens eens op YouTube gekeken naar die Griek. Als hij het niveau haalt wat hij bij poak haalde dan mag misidjan ook nog wel aan de bak want hij was bij park een betere versie van menig. Super snel en een heel goed overzicht en daarboven fysiek ook sterk althans zo oogde hij daar en hij heeft echt onwijs veel bal gevoel. Hij neemt een paar ballen aan in die filmpjes. Damnn. Hoop dat hij dat niveau hier weer haalt.
    Zijn rendament mag wel iets omhoog 1 goal op 845 min en elke 700 min een assist. Maar we zullen zien, misschien gaat hij ons nog wel verrassen.
  • 4 Aug 2021 om 20:42
    • Quote van 4 Aug 2021 om 20:30
      Mee eens zat je te dollen
    weet ik. Ga er alleen iets te serieus op in haha;)
  • 4 Aug 2021 om 20:30
    • Quote van 4 Aug 2021 om 20:24
      Haha klopt. Maar van abass waren de filmpjes zag je wel een groot verschil met onze griek(ik vergeet z'n naam constant) kwa bal gevoel en overzicht zie je ook tussen hen op YouTube wel echt verschillen. Dat zegt niks opzich niet zo veel enkel over het niveau wat hij beheerst en dat is beter dan dta van abass. Nou, of dat eruit komt is een heel ander verhaal. Maar hij ziet er een stuk beter uit dan abass;)
    Mee eens zat je te dollen
  • 4 Aug 2021 om 20:24
    • Quote van 4 Aug 2021 om 20:17
      Filmpjes van abbas waren ook prachtig hahaha. Kww
    Haha klopt. Maar van abass waren de filmpjes zag je wel een groot verschil met onze griek(ik vergeet z'n naam constant) kwa bal gevoel en overzicht zie je ook tussen hen op YouTube wel echt verschillen. Dat zegt niks opzich niet zo veel enkel over het niveau wat hij beheerst en dat is beter dan dta van abass. Nou, of dat eruit komt is een heel ander verhaal. Maar hij ziet er een stuk beter uit dan abass;)
  • 4 Aug 2021 om 20:21
    • Quote van 4 Aug 2021 om 20:14
      Idd een fijn spelertje, Hopen dat het gaat draaien. Heb er vertrouwen in.
    Lijkt op een echte klassieke buitenspeler. Geen dribbelaartje maar kan wel een man passeren en heeft aardig voorzet in huis. Voor zover je van een paar filmpjes kan zien.
  • 4 Aug 2021 om 20:17
    • Quote van 4 Aug 2021 om 19:35
      Jep 5 en 1 kunnen we overnemen na dit seizoen. Heb trouwens eens op YouTube gekeken naar die Griek. Als hij het niveau haalt wat hij bij poak haalde dan mag misidjan ook nog wel aan de bak want hij was bij park een betere versie van menig. Super snel en een heel goed overzicht en daarboven fysiek ook sterk althans zo oogde hij daar en hij heeft echt onwijs veel bal gevoel. Hij neemt een paar ballen aan in die filmpjes. Damnn. Hoop dat hij dat niveau hier weer haalt.
    Filmpjes van abbas waren ook prachtig hahaha. Kww
  • 4 Aug 2021 om 20:14
    • Quote van 4 Aug 2021 om 19:35
      Jep 5 en 1 kunnen we overnemen na dit seizoen. Heb trouwens eens op YouTube gekeken naar die Griek. Als hij het niveau haalt wat hij bij poak haalde dan mag misidjan ook nog wel aan de bak want hij was bij park een betere versie van menig. Super snel en een heel goed overzicht en daarboven fysiek ook sterk althans zo oogde hij daar en hij heeft echt onwijs veel bal gevoel. Hij neemt een paar ballen aan in die filmpjes. Damnn. Hoop dat hij dat niveau hier weer haalt.
    Idd een fijn spelertje, Hopen dat het gaat draaien. Heb er vertrouwen in.
  • 4 Aug 2021 om 20:05
    • Quote van 4 Aug 2021 om 19:40
      Wat betreft streuer ik deel je mening. Maar dat zal niet gebeuren kerel. Maar ik ga pol citeren want ik denk dat hij daar een heel goed punt heeft. Ajax en psv zullen de competitie domineren. Maar alles wat daarachter zit ligt dicht bij elkaar. Als we dit jaar de wind een beetje mee hebben kunnen we echt zaken doen op ranglijst en met een beetje tegen sta je onder aan het linkerrijtje bovenkant rechterrijtje.
    Na ajax en psv. Heb je nog paar clubs az, vitesse, feyenoord en Utrecht dicht bij elkaar zitten. En dan komen wij met Groningen heracles
  • 4 Aug 2021 om 19:40
    • Quote van 4 Aug 2021 om 19:34
      Ik wel als het mee gaat zitten met de blessures, en de puzzelstukjes kan dat zomaar. Ik vindt dat Twente van de subtop ploegen absoluut de beste aankopen heeft gedaan. En Streuer heeft opnieuw top prestatie geleverd. Echt super wat deze man voor elkaar krijgt, laat hem aub nog een paar jaar blijven.
    Wat betreft streuer ik deel je mening. Maar dat zal niet gebeuren kerel. Maar ik ga pol citeren want ik denk dat hij daar een heel goed punt heeft. Ajax en psv zullen de competitie domineren. Maar alles wat daarachter zit ligt dicht bij elkaar. Als we dit jaar de wind een beetje mee hebben kunnen we echt zaken doen op ranglijst en met een beetje tegen sta je onder aan het linkerrijtje bovenkant rechterrijtje.
  • 4 Aug 2021 om 19:37
    • Quote van 4 Aug 2021 om 19:22
      kijk waar we weg komen. gedegradeerd en nu weer terug in de subtop. streuer en jans hebben tot nu toe uitstekend werk geleverd en bouwen weer aan een topploeg. Top!
    Hopen dat ze nog een jaar willen bijtekenen. Maar ik denk dat in ieder geval Streuer aan zijn laatste jaar bezig is.
  • 4 Aug 2021 om 19:36
    • Quote van 4 Aug 2021 om 19:34
      Ik wel als het mee gaat zitten met de blessures, en de puzzelstukjes kan dat zomaar. Ik vindt dat Twente van de subtop ploegen absoluut de beste aankopen heeft gedaan. En Streuer heeft opnieuw top prestatie geleverd. Echt super wat deze man voor elkaar krijgt, laat hem aub nog een paar jaar blijven.
    Precies, vandaar ook mijn beredenatie. Vitesse AZ en zeker Feyenoord is elk seizoen kww. AZ heeft heel veel goede spelers verloren dus dat is ook geen top 3 ploeg meer. Als we niet teveel punten laten liggen tegen ploegen tussen plek 14-18 zie ik ons zeker met wat geluk op de 5e plek eindigen.
  • 4 Aug 2021 om 19:35
    • Quote van 4 Aug 2021 om 19:24
      Hoeveel huurspelers hebben we nu? Vlap ilic, ugalde, pierie, die Griek en?
    Dat is het vooralsnog. 5 in totaal waarbij die Griek alleen maar uit nood geboren is. Een prima stap gezet dus. Volgend seizoen max 3 zou mooi zijn
  • 4 Aug 2021 om 19:35
    • Quote van 4 Aug 2021 om 19:24
      Hoeveel huurspelers hebben we nu? Vlap ilic, ugalde, pierie, die Griek en?
    Dat is het vooralsnog. 5 in totaal waarbij die Griek alleen maar uit nood geboren is. Een prima stap gezet dus. Volgend seizoen max 3 zou mooi zijn
  • 4 Aug 2021 om 19:35
    • Quote van 4 Aug 2021 om 19:24
      Hoeveel huurspelers hebben we nu? Vlap ilic, ugalde, pierie, die Griek en?
    Verder niemand volgens mij.
  • 4 Aug 2021 om 19:35
    • Quote van 4 Aug 2021 om 19:24
      Hoeveel huurspelers hebben we nu? Vlap ilic, ugalde, pierie, die Griek en?
    Jep 5 en 1 kunnen we overnemen na dit seizoen. Heb trouwens eens op YouTube gekeken naar die Griek. Als hij het niveau haalt wat hij bij poak haalde dan mag misidjan ook nog wel aan de bak want hij was bij park een betere versie van menig. Super snel en een heel goed overzicht en daarboven fysiek ook sterk althans zo oogde hij daar en hij heeft echt onwijs veel bal gevoel. Hij neemt een paar ballen aan in die filmpjes. Damnn. Hoop dat hij dat niveau hier weer haalt.
  • 4 Aug 2021 om 19:34
    • Quote van 4 Aug 2021 om 18:51
      Plek 5 durf ik niet te zeggen. Maar als we iedereen straks fit hebben en fit houden uiteraard dan zou een play offs voor de conference league niet zo gek gedacht zijn. Ik zeg niet dat we die winnen maar plek 8 zou zomaar kunnen dan.
    Ik wel als het mee gaat zitten met de blessures, en de puzzelstukjes kan dat zomaar. Ik vindt dat Twente van de subtop ploegen absoluut de beste aankopen heeft gedaan. En Streuer heeft opnieuw top prestatie geleverd. Echt super wat deze man voor elkaar krijgt, laat hem aub nog een paar jaar blijven.
  • 4 Aug 2021 om 19:26
    • Quote van 4 Aug 2021 om 18:24
      Zeker dat vind ik zelf ook een speler van dit kaliber vind je niet snel met de begroting die fctwente handhaaft . Hopelijk kan deze speler weer vlammen in de veste en in elk ander stadion waar fctwente gaat spelen dit seizoen . De selectie met deze 2 nieuwe huursspelers wordt beter en beter nu nog aan de trainers om hier een voetbal machine van te maken . Dan gaan we een prachtig seizoen te gemoed..
    Heerlijk dat we maar 2 huurspelers hebben inderdaad. Ik denk dat Vlap en Limnios beiden van toegevoegde waarde zijn. Limnios zelfs als hij niet speelt is belangrijk voor de breedte van de selectie en concurrentie. Ik heb wel eens getwijfeld over Jans en een mindere spelersgroep, maar ik zie Jans met deze spelersgroep mooie dingen doen. Een centrale verdediger erbij zou ook top zijn
  • 4 Aug 2021 om 19:24
    Hoeveel huurspelers hebben we nu? Vlap ilic, ugalde, pierie, die Griek en?
  • 4 Aug 2021 om 19:23
    • Quote van 4 Aug 2021 om 19:08
      AZ heeft een jas uitgedaan en Feyenoord ben ik ook niet van onder de indruk. Ik denk dat achter Ajax en PSV een hele lading ploegen zit die elkaar heel weinig ontlopen. Een club die komend seizoen het geluk aan de kont heeft hangen kan zo derde worden, met een beetje tegenwind wordt datzelfde team tiende.
    Ik denk dat je het daar goed zegt/ziet.
  • 4 Aug 2021 om 19:22
    kijk waar we weg komen. gedegradeerd en nu weer terug in de subtop. streuer en jans hebben tot nu toe uitstekend werk geleverd en bouwen weer aan een topploeg. Top!
  • 4 Aug 2021 om 19:20
    • Quote van 4 Aug 2021 om 19:08
      AZ heeft een jas uitgedaan en Feyenoord ben ik ook niet van onder de indruk. Ik denk dat achter Ajax en PSV een hele lading ploegen zit die elkaar heel weinig ontlopen. Een club die komend seizoen het geluk aan de kont heeft hangen kan zo derde worden, met een beetje tegenwind wordt datzelfde team tiende.
    ik denk niet dat we de 1e helft van de competitie net zo goed zijn als dd 1e helft van het vorige seizoen.. .
  • 4 Aug 2021 om 19:12
    • Quote van 4 Aug 2021 om 19:02
      Playoffs halen neem ik aan. Als je echt Europees voetbal wilt halen moet je bij de eerst 4 eindigen of de playoffs winnen. Zeg niet dat is onmogelijk is, maar het is een hele stevige doelstelling
    Dat bedoel ik ook. En dan met play offs Europees voetbal halen.
  • 4 Aug 2021 om 19:10
    • Quote van 4 Aug 2021 om 19:00
      Oosterwolde centraal achterin ben ik geen voorstander van
    Hangt ook af van het presteren van small. Zal me niks verbazen als die dit seizoen ook gaat vlammen. Pieri is misschien wat sterker in de opbouw maar over het algemeen bouwde vorig seizoen toch de def mid op. Ik vond pieri daar ook geen leider in. Oosterwolde kan nog een keer verrassend indribbelen. Zolang small het lekker doet zou ik het zeker proberen met oosterwolde op centraal.
  • 4 Aug 2021 om 19:08
    • Quote van 4 Aug 2021 om 18:51
      Plek 5 durf ik niet te zeggen. Maar als we iedereen straks fit hebben en fit houden uiteraard dan zou een play offs voor de conference league niet zo gek gedacht zijn. Ik zeg niet dat we die winnen maar plek 8 zou zomaar kunnen dan.
    AZ heeft een jas uitgedaan en Feyenoord ben ik ook niet van onder de indruk. Ik denk dat achter Ajax en PSV een hele lading ploegen zit die elkaar heel weinig ontlopen. Een club die komend seizoen het geluk aan de kont heeft hangen kan zo derde worden, met een beetje tegenwind wordt datzelfde team tiende.
  • 4 Aug 2021 om 19:06
    • Quote van 4 Aug 2021 om 19:00
      Oosterwolde centraal achterin ben ik geen voorstander van
    En het alternatief is dumic en tegen ajax als het vanuit de counter gebeuren moet met de linies kort op elkaar wil dat wel. Maar dumic is veel en veel te langzaam om met ruimte in de rug te spelen. Propper oosterwolde is ideaal. De 1 voor de opbouw en het organisatie de ander voor het dicht lopen van gaten van zowel propper als het middenveld of een foutje van smal. Gooit ook af en toe lekker de beuk erin zoals Douglas dat ook deed. Heerlijk. Oosterwolde kan dus ook beter met ruimte in z'n rug verdedigen dan dumic. Persoonlijk vind ik hilgers zelfs beter dan dumic. Maar dat is mijn mening die is irrelevant.
  • 4 Aug 2021 om 19:02
    • Quote van 4 Aug 2021 om 18:48
      Intern hebben ze uitgesproken om minimaal Europees voetbal te halen. Dan is het seizoen geslaagd.
    Playoffs halen neem ik aan. Als je echt Europees voetbal wilt halen moet je bij de eerst 4 eindigen of de playoffs winnen. Zeg niet dat is onmogelijk is, maar het is een hele stevige doelstelling
  • 4 Aug 2021 om 19:00
    • Quote van 4 Aug 2021 om 18:40
      Misschien heel gek wat ik nu zeg, maar als we een volledige fitte selectie hadden gehad zie ik ons meedoen om plek 5. Helaas denk ik dat Cerny, Brama en en verdediging nog niet optimaal is en hoop ik op een playoff plek.
    Oosterwolde centraal achterin ben ik geen voorstander van
  • 4 Aug 2021 om 18:57
    • Quote van 4 Aug 2021 om 18:51
      Plek 5 durf ik niet te zeggen. Maar als we iedereen straks fit hebben en fit houden uiteraard dan zou een play offs voor de conference league niet zo gek gedacht zijn. Ik zeg niet dat we die winnen maar plek 8 zou zomaar kunnen dan.
    Abwarten KWW
  • 4 Aug 2021 om 18:51
    • Quote van 4 Aug 2021 om 18:40
      Misschien heel gek wat ik nu zeg, maar als we een volledige fitte selectie hadden gehad zie ik ons meedoen om plek 5. Helaas denk ik dat Cerny, Brama en en verdediging nog niet optimaal is en hoop ik op een playoff plek.
    Plek 5 durf ik niet te zeggen. Maar als we iedereen straks fit hebben en fit houden uiteraard dan zou een play offs voor de conference league niet zo gek gedacht zijn. Ik zeg niet dat we die winnen maar plek 8 zou zomaar kunnen dan.
  • 4 Aug 2021 om 18:48
    Wat kost een speler aan huur voor onze club?Zijn salaris dat hij blijft ontvangen van de Belgen is 1 miljoen plus.Flap in vorm is een enorme aanwinst maar is die top vorm hem nooit meer gelukt na Heerenveen
  • 4 Aug 2021 om 18:48
    • Quote van 4 Aug 2021 om 18:45
      Niet zo ver op de zaken vooruit lopen! Maar volgens mij hebben we een goede selectie voor het linkerrijtje! Alles wat meer is is meegenomen
    Intern hebben ze uitgesproken om minimaal Europees voetbal te halen. Dan is het seizoen geslaagd.
  • 4 Aug 2021 om 18:45
    • Quote van 4 Aug 2021 om 18:40
      Misschien heel gek wat ik nu zeg, maar als we een volledige fitte selectie hadden gehad zie ik ons meedoen om plek 5. Helaas denk ik dat Cerny, Brama en en verdediging nog niet optimaal is en hoop ik op een playoff plek.
    Niet zo ver op de zaken vooruit lopen! Maar volgens mij hebben we een goede selectie voor het linkerrijtje! Alles wat meer is is meegenomen
  • 4 Aug 2021 om 18:45
    • Quote van 4 Aug 2021 om 18:40
      Misschien heel gek wat ik nu zeg, maar als we een volledige fitte selectie hadden gehad zie ik ons meedoen om plek 5. Helaas denk ik dat Cerny, Brama en en verdediging nog niet optimaal is en hoop ik op een playoff plek.
    Niet zo ver op de zaken vooruit lopen! Maar volgens mij hebben we een goede selectie voor het linkerrijtje! Alles wat meer is is meegenomen
  • 4 Aug 2021 om 18:44
    Off topic: het zou zonde zijn als jenoah markelo als back word gebracht. Dit is nou echt een talentvolle jonge voor de posities voor in. Wendbaar technisch en een goede traptechniek. Hopelijk werd hij alleen gebruit als back uit nood afgelopen wedstrijd.
  • 4 Aug 2021 om 18:40
    Misschien heel gek wat ik nu zeg, maar als we een volledige fitte selectie hadden gehad zie ik ons meedoen om plek 5. Helaas denk ik dat Cerny, Brama en en verdediging nog niet optimaal is en hoop ik op een playoff plek.
  • 4 Aug 2021 om 18:36
    Flip flap fliperdie flipflap ole Ben dr blij mee :-)))
  • 4 Aug 2021 om 18:36
    Flip flap fliperdie flipflap ole Ben dr blij mee :-)))
  • 4 Aug 2021 om 18:34
    • Quote van 4 Aug 2021 om 18:33
      Ik hoop toch zo dat deze TD ook in toekomst wat blijft betekenen voor de club.
    Daar sluit ik me bij aan.
  • 4 Aug 2021 om 18:33
    Ik hoop toch zo dat deze TD ook in toekomst wat blijft betekenen voor de club.
  • 4 Aug 2021 om 18:31
    • Quote van 4 Aug 2021 om 18:25
      hopelijk huur met koopoptie...m.i.nog betere mogelijkheden dan Ekkelenkamp. Echt top van de TD...
    Mee eens. Deze type aanvallende middenvelder past volgens mij veel beter dan de lopende Ekkelenkamp. Hij moet dan natuurlijk wel het niveau halen zoals destijds bij Heerenveen.
  • 4 Aug 2021 om 18:30
    • Quote van 4 Aug 2021 om 18:25
      hopelijk huur met koopoptie...m.i.nog betere mogelijkheden dan Ekkelenkamp. Echt top van de TD...
    Ga daar maar niet van uit. Den Belg wil nog wat van z’n geïnvesteerde centjes terugzien. En als hij in Enschede een goed seizoen draait zal dat in de buurt van de 8 miljoen komen. Daar moeten heel wat ‘ik mis oe’ pakketten aan te pas komen.
  • 4 Aug 2021 om 18:30
    • Quote van 4 Aug 2021 om 18:25
      hopelijk huur met koopoptie...m.i.nog betere mogelijkheden dan Ekkelenkamp. Echt top van de TD...
    Ga daar maar niet van uit. Den Belg wil nog wat van z’n geïnvesteerde centjes terugzien. En als hij in Enschede een goed seizoen draait zal dat in de buurt van de 8 miljoen komen. Daar moeten heel wat ‘ik mis oe’ pakketten aan te pas komen.
  • 4 Aug 2021 om 18:25
    SAPPER DE FLAP zou PIPO zeggen .....wat een stunt !! Bedankt Jan !!
  • 4 Aug 2021 om 18:25
    • Quote van 4 Aug 2021 om 18:10
      Goede speler en ik denk de missing link
    hopelijk huur met koopoptie...m.i.nog betere mogelijkheden dan Ekkelenkamp. Echt top van de TD...
  • 4 Aug 2021 om 18:24
    • Quote van 4 Aug 2021 om 18:07
      hier zou ik zooo blij mee zijn. Laatst was een discussie op dit forum of je het aantrekken van Vlap een stunt zou mogen noemen. Uit emotie zeg ik nu: als we vlap echt hebben aangetrokken dan is dat een stunt
    Zeker dat vind ik zelf ook een speler van dit kaliber vind je niet snel met de begroting die fctwente handhaaft . Hopelijk kan deze speler weer vlammen in de veste en in elk ander stadion waar fctwente gaat spelen dit seizoen . De selectie met deze 2 nieuwe huursspelers wordt beter en beter nu nog aan de trainers om hier een voetbal machine van te maken . Dan gaan we een prachtig seizoen te gemoed..
  • 4 Aug 2021 om 18:18
    • Quote van 4 Aug 2021 om 18:10
      Goede speler en ik denk de missing link
    Klopt. Een echte goalgetter. Al is Cerny er ook 1 natuurlijk.
  • 4 Aug 2021 om 18:10
    Goede speler en ik denk de missing link