Bert Nijboer getipt bij FC Twente: ''Hij is gepokt en gemazeld''

17
Bert Nijboer getipt bij FC Twente: ''Hij is gepokt en gemazeld''

Nico-Jan Hoogma is naar verluidt bij FC Twente in beeld om de nieuwe algemeen directeur te worden. De oud-speler van de Tukkers is nu nog werkzaam bij de KNVB en bekleedde eerder dezelfde functie bij Heracles Almelo.

"Nico is wel een optie, maar het ligt natuurlijk ook weer gevoelig hoe dat met de technisch directeur gaat", zegt spelersmakelaar René Wagelaar bij VoetbalTijd. "Jan (Streuer, red.) gaat ook een keer afscheid nemen, maar wil Nico weer op die plek komen? Als een algemeen directeur een echte voetbalman is, dan gaat hij ook vaak weer op die andere stoel zitten. Dat zou niet moeten."

Wagelaar heeft ook nog een andere optie. "Ik weet wel een hele goede die dat niet zou doen, dat is Bert Nijboer", oppert Wagelaar. "Hij is regionaal en kent heel Overijssel, zo niet nog meer provincies. Hij is goed ingevoerd in de voetballerij. Bert heeft eigen bedrijven en heeft gewerkt voor Dik Wessels z'n bedrijf. Hij heeft het glasvezelbedrijf (Reggefiber, red.) helemaal opgezet. Bert is zakelijk gepokt en gemazeld."

In het bedrijfsleven heeft Nijboer niet veel met voetbal te maken gehad. "Maar hij heeft daarnaast bewezen dat hij heel veel verstand heeft van voetbal door bij HHC Hardenberg de hele club zo neer te zetten. Ze hebben het daar prima voor mekaar. Ook qua visie en hoe hij erover praat, dat heeft hij goed gedaan", aldus Wagelaar.

"Hij kent ook het hele bedrijfsleven in Overijssel, dus hij weet wel precies hoe de hazen lopen", vervolgt hij. "Dat is een groot voordeel. Dat wist Brüggenwirth niet. Maar ik weet ook niet of hij het wil, maar ik zou het een goede vinden. Er lopen er nog wel meer... Het is wel heel belangrijk dat je gesteund wordt door de achterban."

Foto: screenshot HHC TV

17 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 24 Nov 2021 om 22:55
    • Quote van 24 Nov 2021 om 22:09
      Idd keuze aan Schippers en cs ...zullen ook zeker fam. Wessels informeren..
    Wie weet is hij Nijboer als AD de linking pin om straks Fam Wessels als nog over de streep te kunnen trekken om grootaandeelhouder te worden van de club.
  • 24 Nov 2021 om 22:55
    • Quote van 24 Nov 2021 om 22:09
      Idd keuze aan Schippers en cs ...zullen ook zeker fam. Wessels informeren..
    Wie weet is hij Nijboer als AD de linking pin om straks Fam Wessels als nog over de streep te kunnen trekken om grootaandeelhouder te worden van de club.
  • 24 Nov 2021 om 22:09
    • Quote van 24 Nov 2021 om 18:27
      Wat een voordeel is, is dat hij landelijk heeft gewerkt met Reggefiber en daarbij de bedrijven in Overijssel kent. HHC doet al jaren goed en dat allemaal onder bewind van Bert Nijboer. Maar zouden ze deze gok aan durven. Ik ben van mening dat Twente eerder een ervaren bestuurder moet hebben. Grote club en grote achterban. Maar goed Schippers moet er mee kunnen werken. Nijboer lijk me wel iemand die uit dat stuk hout gesneden en die dat wel zou kunnen. De keus is aan de bestuurders.
    Idd keuze aan Schippers en cs ...zullen ook zeker fam. Wessels informeren..
  • 24 Nov 2021 om 18:27
    Wat een voordeel is, is dat hij landelijk heeft gewerkt met Reggefiber en daarbij de bedrijven in Overijssel kent. HHC doet al jaren goed en dat allemaal onder bewind van Bert Nijboer. Maar zouden ze deze gok aan durven. Ik ben van mening dat Twente eerder een ervaren bestuurder moet hebben. Grote club en grote achterban. Maar goed Schippers moet er mee kunnen werken. Nijboer lijk me wel iemand die uit dat stuk hout gesneden en die dat wel zou kunnen. De keus is aan de bestuurders.
  • 24 Nov 2021 om 18:27
    Wat een voordeel is, is dat hij landelijk heeft gewerkt met Reggefiber en daarbij de bedrijven in Overijssel kent. HHC doet al jaren goed en dat allemaal onder bewind van Bert Nijboer. Maar zouden ze deze gok aan durven. Ik ben van mening dat Twente eerder een ervaren bestuurder moet hebben. Grote club en grote achterban. Maar goed Schippers moet er mee kunnen werken. Nijboer lijk me wel iemand die uit dat stuk hout gesneden en die dat wel zou kunnen. De keus is aan de bestuurders.
  • 24 Nov 2021 om 17:57
    De achterban steunt niemand als je de reakties ziet op Hoogma. Niemand is goed genoeg denk ik. Het blijft nog lang onrustig in de Veste verwacht ik helaas.
  • 24 Nov 2021 om 16:33
    Zeker vriendje van hem oprottenn Wagelaar of je lult in het straatje van jou spelers en nu wil je zeker vriendje aan baantje helpen. Laat ze dat lekker zelf doen bij Twente.
  • 24 Nov 2021 om 14:08
    Ik kijk elke week naar Voetbaltijd en vorige week met Issy ten Donkelaar zei hij dat hij geen spelers meer aanneemt. Alleen zijn huidige spelers begeleidt hij nog. Volgens mij alleen nog uit de jeugd. In elk geval geen spelers uit de A-selectie. Op zijn website is hij druk met het YouTube programma Voetbaltijd en forumavonden las ik.
  • 24 Nov 2021 om 14:08
    Ik kijk elke week naar Voetbaltijd en vorige week met Issy ten Donkelaar zei hij dat hij geen spelers meer aanneemt. Alleen zijn huidige spelers begeleidt hij nog. Volgens mij alleen nog uit de jeugd. In elk geval geen spelers uit de A-selectie. Op zijn website is hij druk met het YouTube programma Voetbaltijd en forumavonden las ik.
  • 24 Nov 2021 om 13:19
    • Quote van 24 Nov 2021 om 09:49
      Wagelaar heeft meermaals in de media zijn eigen spelers de hemel in geprezen of gezegd dat een concurrent maar even op de bank moest gaan zitten. Als je pretendeert objectief te zijn gaat dat wringen. Hij heeft nu zo vaak voor eigen parochie gepreekt dat hij de schijn tegen heeft.
    Wie zijn ‘zijn’ spelers bij Twente? Heeft iemand daar zicht op?
  • 24 Nov 2021 om 10:52
    • Quote van 24 Nov 2021 om 09:49
      Wagelaar heeft meermaals in de media zijn eigen spelers de hemel in geprezen of gezegd dat een concurrent maar even op de bank moest gaan zitten. Als je pretendeert objectief te zijn gaat dat wringen. Hij heeft nu zo vaak voor eigen parochie gepreekt dat hij de schijn tegen heeft.
    Schijnt idd zo te zijn ..
  • 24 Nov 2021 om 09:49
    • Quote van 24 Nov 2021 om 09:02
      Wie advocaat van de duivel speelt, doet zich voor als een zwartkijker bij een overleg of discussie: hij stelt kritische vragen en maakt op- en aanmerkingen vanuit een zo negatief mogelijk standpunt. ... Het is een manier om de discussie te verlevendigen of om de discussiepartners te leren argumenteren.
    Wagelaar heeft meermaals in de media zijn eigen spelers de hemel in geprezen of gezegd dat een concurrent maar even op de bank moest gaan zitten. Als je pretendeert objectief te zijn gaat dat wringen. Hij heeft nu zo vaak voor eigen parochie gepreekt dat hij de schijn tegen heeft.
  • 24 Nov 2021 om 09:02
    • Quote van 24 Nov 2021 om 07:49
      Idd die waggellaar praat mooi voor zich zelf! Advocaat van de duivel
    Wie advocaat van de duivel speelt, doet zich voor als een zwartkijker bij een overleg of discussie: hij stelt kritische vragen en maakt op- en aanmerkingen vanuit een zo negatief mogelijk standpunt. ... Het is een manier om de discussie te verlevendigen of om de discussiepartners te leren argumenteren.
  • 24 Nov 2021 om 08:54
    wat een schreeuwerd is die zakke wasser toch !wagelaar hou is een keer op met dat opstoken want jij meent het altijd beter te weten eikel
  • 24 Nov 2021 om 07:49
    • Quote van 24 Nov 2021 om 07:46
      Ik snap nog steeds niet dat een spelersmakelaar die heel andere belangen heeft dan fctwente in zo’n programma op het podium wordt gehesen. Het eerste wat ik denk is; ben jij vriendjes met Bert? Kun je daardoor beter een spelertje slijten? Misschien niet helemaal fair naar Waggelaar, maar alles wat die man zegt bekijk ik met argwaan. Die hoort niet in de publieke media.
    Idd die waggellaar praat mooi voor zich zelf! Advocaat van de duivel
  • 24 Nov 2021 om 07:49
    • Quote van 24 Nov 2021 om 07:46
      Ik snap nog steeds niet dat een spelersmakelaar die heel andere belangen heeft dan fctwente in zo’n programma op het podium wordt gehesen. Het eerste wat ik denk is; ben jij vriendjes met Bert? Kun je daardoor beter een spelertje slijten? Misschien niet helemaal fair naar Waggelaar, maar alles wat die man zegt bekijk ik met argwaan. Die hoort niet in de publieke media.
    Idd die waggellaar praat mooi voor zich zelf! Advocaat van de duivel
  • 24 Nov 2021 om 07:46
    Ik snap nog steeds niet dat een spelersmakelaar die heel andere belangen heeft dan fctwente in zo’n programma op het podium wordt gehesen. Het eerste wat ik denk is; ben jij vriendjes met Bert? Kun je daardoor beter een spelertje slijten? Misschien niet helemaal fair naar Waggelaar, maar alles wat die man zegt bekijk ik met argwaan. Die hoort niet in de publieke media.
Sunday 5 December 2021
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›