Van Stee: ''Een speler gaat liever naar een club als FC Twente''

19
Van Stee: ''Een speler gaat liever naar een club als FC Twente''

Sparta bungelt onderaan de Eredivisie en zoekt versterkingen. Maar de juiste spelers vinden is moeilijk, stelt Henk van Stee. Hij wijst naar FC Twente, waar voetballers liever heengaan dan naar de Rotterdamse club.

"Afgelopen maanden ben ik druk geweest met het zoeken naar versterking. Grootste uitdaging wordt om die spelers daadwerkelijk naar Sparta te halen, zelfs wanneer ik een flink bedrag kan besteden. De Europees spelende Nederlandse clubs laten in de winterstop geen spelers gaan, terwijl de toppers uit de eerste divisie financieel onhaalbaar zijn voor ons", vertelt de technisch directeur in het Algemeen Dagblad.

"En áls er al zo'n speler is, gaat hij liever naar een club als FC Twente waar geen kunstgras ligt en gewoonlijk 25.000 mensen op de tribune zitten", vervolgt Van Stee, die weet dat het een moeilijke zoektocht is om kwaliteit te halen in de winterstop. "Je komt dus automatisch uit op de buitenlandse markt of de jeugdopleiding. Alleen: ook daar haal je niet zomaar '20 doelpunten'. Het wordt zoeken naar die ene speld in de hooiberg."

19 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 26 Nov 2021 om 19:58
    • Quote van 25 Nov 2021 om 20:53
      Waarom zou hij weggaan bij Brugge?
    Geen idee? Wellicht eerder perspectief op minuten in het eerste?
  • 25 Nov 2021 om 20:53
    • Quote van 25 Nov 2021 om 18:07
      Twente zou werk moeten maken van Cisse Sandra die bij Club Brugge U19 speelt. Mark my words. Dat word een grote.
    Waarom zou hij weggaan bij Brugge?
  • 25 Nov 2021 om 18:32
    Nou wij zoeken ook al jaren naar doelpunten!
  • 25 Nov 2021 om 18:22
    • Quote van
      Deze quote is verwijderd.
    Doorlopend contract bij een club met meer geld dan Twente. Er zijn een hoop Nederlandse talenten met een aflopend contract, alleen al bij Oranje onder 19 lopen er een stuk of 6/7 met een aflopend contract.
  • 25 Nov 2021 om 18:07
    Twente zou werk moeten maken van Cisse Sandra die bij Club Brugge U19 speelt. Mark my words. Dat word een grote.
  • 25 Nov 2021 om 15:21
    • Quote van 25 Nov 2021 om 15:02
      Door de staat van onze financiën hoef je ook maar een paar klappers te maken. Dat verstandig investeren en je groeit weer door. Moet die ellende met lege stadions dit seizoen niet weer een hele tijd gaan duren.
    Precies.
  • 25 Nov 2021 om 15:04
    • Quote van 25 Nov 2021 om 14:48
      Als Sadilek definitief overgenomen kan worden zeker.
    Het is wat die jonkies in de toekomst nog kunnen brengen. Misschien dat bruns of staring die stap kunnen maken en markelo Misschien nog. Daarbij kijken wat rots kan brengen. Is ook nog jong. Dus opzich kan er wel wat waarde gecreëerd worden.
  • 25 Nov 2021 om 15:02
    • Quote van 25 Nov 2021 om 14:59
      Hilgers oosterwolde cerny is ook z'n potentiële klapper en als we sadilek overnemen is dat ook z'n potentiële klapper. Maar we hebben momenteel meer spelers waarde kunnen gaan vertegenwoordigen. Misschien niet de klappers. Limnios en sadilek zijn de enige 2 huurlingen waar we niet direct op verdienen en die optie van sadilek zou normaal haalbaar zijn.
    Door de staat van onze financiën hoef je ook maar een paar klappers te maken. Dat verstandig investeren en je groeit weer door. Moet die ellende met lege stadions dit seizoen niet weer een hele tijd gaan duren.
  • 25 Nov 2021 om 14:59
    • Quote van 25 Nov 2021 om 13:34
      Maar noem één speler uit de huidige selectie die een klapper zou kunnen maken, ja Zerrouki misschien, maar voor de rest??
    Hilgers oosterwolde cerny is ook z'n potentiële klapper en als we sadilek overnemen is dat ook z'n potentiële klapper. Maar we hebben momenteel meer spelers waarde kunnen gaan vertegenwoordigen. Misschien niet de klappers. Limnios en sadilek zijn de enige 2 huurlingen waar we niet direct op verdienen en die optie van sadilek zou normaal haalbaar zijn.
  • 25 Nov 2021 om 14:48
    • Quote van 25 Nov 2021 om 14:32
      Sadilek, Oosterwolde en Hilgers.
    Als Sadilek definitief overgenomen kan worden zeker.
  • 25 Nov 2021 om 14:37
    • Quote van 25 Nov 2021 om 14:35
      Unnerstall en Rots in de toekomst.
    Unnerstal als die bejaard is?
  • 25 Nov 2021 om 14:37
    • Quote van 25 Nov 2021 om 14:35
      Unnerstall en Rots in de toekomst.
    Unnerstal als die bejaard is?
  • 25 Nov 2021 om 14:35
    • Quote van 25 Nov 2021 om 13:34
      Maar noem één speler uit de huidige selectie die een klapper zou kunnen maken, ja Zerrouki misschien, maar voor de rest??
    Unnerstall en Rots in de toekomst.
  • 25 Nov 2021 om 14:32
    • Quote van 25 Nov 2021 om 13:34
      Maar noem één speler uit de huidige selectie die een klapper zou kunnen maken, ja Zerrouki misschien, maar voor de rest??
    Sadilek, Oosterwolde en Hilgers.
  • 25 Nov 2021 om 13:34
    • Quote van 25 Nov 2021 om 13:24
      Sjesusmina ik las dat bedrag voor hun keeper (echt een goede keeper overigens) en ik dacht: man iedere club vangt meer geld voor zijn spelers dan Twente.... als wij nou eens een paar van die klappers zouden kunnen maken dan kan het hier rap gaan! AZ heeft al zo'n HONDERD MILJOEN(!!!) binnen geharkt de afgelopen jaren, niet normaal gewoon.
    Maar noem één speler uit de huidige selectie die een klapper zou kunnen maken, ja Zerrouki misschien, maar voor de rest??
  • 25 Nov 2021 om 13:24
    • Quote van 25 Nov 2021 om 12:44
      Henk koekkebakker, je kunt wel een paar spelers van ons huren of kopen ( De Lange, bosch , Roemeratoe en Dumic. Jullie krijgen aan het eind van het seizoen toch zeven (7) miljoen voor jullie doelman verkocht aan een Engelse club.
    Sjesusmina ik las dat bedrag voor hun keeper (echt een goede keeper overigens) en ik dacht: man iedere club vangt meer geld voor zijn spelers dan Twente.... als wij nou eens een paar van die klappers zouden kunnen maken dan kan het hier rap gaan! AZ heeft al zo'n HONDERD MILJOEN(!!!) binnen geharkt de afgelopen jaren, niet normaal gewoon.
  • 25 Nov 2021 om 12:44
    Henk koekkebakker, je kunt wel een paar spelers van ons huren of kopen ( De Lange, bosch , Roemeratoe en Dumic. Jullie krijgen aan het eind van het seizoen toch zeven (7) miljoen voor jullie doelman verkocht aan een Engelse club.
  • 25 Nov 2021 om 12:07
    Kerel is meer bezig met Twente dan Sparta hahaha
  • 25 Nov 2021 om 11:33
    Daar is ie weer.
Sunday 12 December 2021
12:15
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›