OFFICIEEL | FC Twente neemt tijdelijk afscheid van Besselink

Gijs Besselink tijdens de voorbereiding van FC Twente
Gijs Besselink tijdens de voorbereiding van FC Twente Foto: © Pro Shots

FC Twente heeft het contract van Gijs Besselink verlengd tot medio 2028. De 21-jarige middenvelder wordt dit seizoen verhuurd aan Willem II, zo heeft de club uit Enschede zojuist bekendgemaakt.

In de huurovereenkomst is geen optie tot koop opgenomen. Besselink speelt al sinds de E-jeugd voor FC Twente. In augustus 2023 maakte hij zijn officiële debuut. Afgelopen twee seizoenen speelde Besselink 21 competitieduels voor de club en elf Europese wedstrijden waarin hij een keer scoorde.

Bij Willem II krijgt Besselink meer kans op speelminuten, zo geeft technisch directeur Jan Streuer aan. "Gijs is een talentvolle middenvelder die komend seizoen aan veel speeltijd moet komen. Die kans is bij Willem II groter dan nu bij FC Twente", zegt Streuer. "Bij Willem II kan hij de nodige ervaring op doen."

Doe mee aan het WK-spel van Twentefans!

Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van Twentefans op Scorito!

Lees meer:
0 reacties