Oosting kritisch: "Gewoon superslecht, dat weten de jongens zelf"

Joseph Oosting
Joseph Oosting Foto: © Pro Shots

FC Twente ging zaterdag pijnlijk onderuit tegen Excelsior. De Tukkers verloren met 2-1, ondanks dat de Rotterdammers al vanaf de 21e minuut met tien man speelden. Het betekende de derde nederlaag van het seizoen voor de ploeg van trainer Joseph Oosting.

De coach reageerde zwaar teleurgesteld na afloop. "Dit was zwaar ondermaats", zei Oosting in gesprek met ESPN. "Tegen tien man weet je dat je de bal snel moet laten gaan, dat je snel op voorsprong moet komen. Anders krijgen die tien alleen maar meer energie."

Volgens de trainer lag het probleem bij zijn eigen ploeg. "Ik heb gezegd dat het gewoon superslecht was. De jongens weten dat zelf ook wel. Tegen een ondertal mag je hier in ieder geval niet verliezen. Dat gebeurt toch omdat we slecht verdedigen, en die gozer schiet de bal geweldig binnen."

Lees meer:
0 reacties