Oosting na 'weekje vrij' weer terug naar FC Twente? "Waarom niet?"

Joseph Oosting bij Excelsior - FC Twente, Bas Kuipers op de achtergrond
Joseph Oosting bij Excelsior - FC Twente, Bas Kuipers op de achtergrond Foto: © Pro Shots

FC Twente heeft nog altijd geen vervanger gevonden voor de ontslagen Joseph Oosting. In een recent stuk van Leon ten Voorde, pleit de journalist ervoor om misschien niet eens te zoeken naar een andere trainer.

"FC Twente zit inmiddels in een situatie waarin alleen diezelfde Arne Slot nog wordt gedoogd, hoewel ik een tikkeltje bevreesd ben voor de reacties van de andere kant van het kanaal", zegt Ten Voorde in Tubantia. "Mourinho? Te weinig ervaring. Pep? Old skool. Ten Hag? Te Oldenzaals, dus te zelfingenomen. Klopp? Te ingetogen. Ronald Koeman? Laat maar... En John Lammers? Die gaat naar het buitenland."

"‘Haal Joseph terug’, luidde de inhoud van een van de 456 appjes met als onderwerp ‘de trainerskwestie van FC Twente’. In Italië is het heel gewoon een trainer op straat te zetten, om hem even later na een ingewikkelde sollicitatieprocedure weer aan te nemen", weet de journalist. 

"Ik moet eerlijk zeggen: aan deze optie had ik nog niet gedacht, maar waarom niet?", vraagt Ten Voorde zich af. "De man is vrij, kent de club, de spelers en de staf, wil hard werken, woont in de buurt, heeft de gunfactor en is na een weekje verplicht verlof weer fris in het hoofd. Soms moet je het allemaal niet moeilijker maken dan het is."

Lees meer:
0 reacties