Oosting over versterkingen: "Bij een topclub misschien nog iets"

Joseph Oosting in gesprek met ESPN
Joseph Oosting in gesprek met ESPN Foto: © Pro Shots

Jan Streuer is achter de schermen druk bezig met de samenstelling van de selectie bij FC Twente. Trainer Joseph Oosting hoopt dat de Tukkers er ook nog in slagen om een middenvelder te halen, want de oefenmeester kan de komende maanden geen beroep doen op Mathias Kjølø. 

"Mathias is iemand die op de winkel past, het is zuur dat hij nu wegvalt. Als er nog een vervanger komt, moet het een plus zijn", vertelt hij op website van Voetbal International. "Het is niet zo makkelijk die te halen. Of er moet bij een topclub misschien nog iets gebeuren", aldus Oosting, die begrip toont voor de situatie bij de club uit Enschede. Hij zag in de afgelopen weken veel spelers, waaronder Michel Vlap en Mitchell van Bergen, vertrekken.

Bovendien wil ook Mees Hilgers graag nog een transfer maken. Oosting toont zich realistisch. "Wij zijn een topzesclub, die spelers moet verkopen en dan weer nieuwe spelers kan halen en die weer ontwikkelen om te kunnen verkopen", legt hij uit. "De laatste acht weken zijn er zes jongens vertrokken. Dat is heel erg veel. We begonnen met acht nieuwe jongens in de basis", blikt Oosting terug.

"Het publiek wil dat we winnen, en daar hebben ze gelijk in. Die mensen houden van hun club, zielsveel zelfs", vervolgt hij. Er is daardoor ook veel druk op de spelers en staf van FC Twente. "Die druk leg ik mezelf ook iedere dag op. Ik doe er álles aan. Probeer een spelopvatting erin te krijgen die past bij hetgeen we nu doen. En die puzzel gaat vallen, daarvan ben ik heilig overtuigd." 

Doe mee aan het WK-spel van Twentefans!

Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van Twentefans op Scorito!

Lees meer:
0 reacties