Opluchting bij FC Twente: "Hebben dat beetje te zwaar gemaakt"

Na een zware seizoenstart met de nodige kritiek kon FC Twente zondag eindelijk opgelucht ademhalen. In Heerenveen boekte de ploeg een 1-2 overwinning, en de ontlading was voelbaar in alle geledingen van de club.

"Er waren collega's die dachten dat Oosting tien jaar jonger was geworden", werd er gekscherend opgemerkt in De Oosttribune door Tijmen van Wissing. Vooral voor Daan en Mats Rots was het een bijzondere dag. De broers, die beiden in de basis begonnen, waren samen betrokken bij de openingstreffer: Daan scoorde, Mats gaf de assist. 

Het duo was eerder dit seizoen nog terughoudend in mediaoptredens. "Ik had ze in de zomer al aangevraagd voor een verhaal hoe bijzonder het is om als twee broers met elkaar te voetballen. Toen gingen ze dat nog een beetje uit de weg, omdat ze toch een beetje bang zijn voor de kritiek die er toch met name op Daan Rots is", schetst Van Wissing. Zondag kwamen ze wel vol in beeld. "Nu hebben ze een assist en een doelpunt en dan verschijnen ze in één keer goedlachs allemaal voor de camera", werd er geconstateerd door Van Wissing.

"Ik zie dat toch wel een beetje los, want ik vind het een uniek verhaal dat twee broers samen in de Eredivisie spelen", vervolgt Van Wissing. "Spelers hebben dat een beetje te zwaar gemaakt. Als ze zich niet herkennen in de kritiek: prima. Maar als je dan zegt: 'ik ben het er niet mee eens, wijsneus', dan zou ik dat juist hartstikke leuk vinden."

De opluchting bij FC Twente was ook bij het uitvak voelbaar: "De ontlading was enorm. Je merkte het aan het publiek, aan de spelers, aan alles. Het was gewoon een opluchting, laten we daar eerlijk over zijn", zo sluit Jan van Staa af.

Lees meer:
0 reacties