Ørjasæter en 'aanvaller Mats Rots' maken indruk: "Fraaie solo"

Mats Rots in actie
Mats Rots in actie Foto: © BSR Agency

FC Twente speelde dinsdagmiddag een oefenwedstrijd tegen Telstar. De ploeg van trainer John van den Brom liet een goede indruk achter en won met maar liefst 5-1. Clubwatcher Leon ten Voorde bekeek het duel in Apeldoorn.

De journalist van de Tubantia genoot de laatste tijd niet van oefenwedstrijden van FC Twente, maar dat was dinsdag anders. "FC Twente gaf zowaar 90 minuten lang gas. De ploeg was gretig en reeg de kansen aaneen", schrijft Ten Voorde op de website van Tubantia

Er vielen hem een aantal zaken op. Mees Hilgers speelde negentig minuten mee. "Hij vormde een koppel met de tiener Ruud Nijstad, die ook de gehele wedstrijd speelde. Nijstad leidde in de eerste helft de 2-1 in met een prima actie van achteruit", aldus Ten Voorde, die meer spelers zag imponeren. "De nieuwe linksbuiten Sondre Ørjasæter maakte zijn eerste treffer voor FC Twente. De Noor, die bij vlagen hele aardige dingen liet zien, kopte raak uit een voorzet van Daan Rots."

Er was nog een opvallend detail in de tweede helft. Bart van Rooij en Mats Rots begonnen namelijk als buitenspelers. "De 'aanvaller Mats Rots' sierde zijn optreden in de aanval op met een fraaie doeltreffende solo. Een ander 'eigen product' Lucas Vennegoor scoorde ook. De spits benutte een penalty na een overtreding op de Portugees Peixoto. De score werd geopend door Arno Verschueren. De Belg legde in het oefenduel weer de nodige meters af en was ook meerdere keren dreigend aanwezig."

Lees meer:
0 reacties