Perez snapt niks van FC Twente: "Dat vind ik best wel bijzonder"

Kenneth Perez begrijpt weinig van de manier waarop FC Twente de vierde plaats in de Eredivisie heeft gevierd. In het programma Voetbalpraat op ESPN reageerde de oud-speler verbaasd op de huldiging die in Enschede werd georganiseerd voor de selectie van trainer John van den Brom.

Door de vierde plek plaatste Twente zich voor de voorrondes van de Europa League, waarna supporters massaal de straat op gingen en de spelers feestelijk werden onthaald. Perez kan daar maar moeilijk bij. "Ze worden vierde in deze Eredivisie en hebben daarvoor een huldiging. Wat? Dat vind ik best wel bijzonder."

De analist trok daarbij de vergelijking met zijn eigen periode bij de club. "Toen wij met Twente tweede werden, was er teleurstelling. Toen hadden we geen huldiging", aldus Perez. "Het jaar erna wel toen we kampioen werden. Dat is logisch."

Toch wil Perez de prestatie van Twente niet volledig bagatelliseren. Hij erkent dat de club zich knap heeft herpakt na een moeizame start van het seizoen. "Maar een huldiging? Het is Twente. Een grote club. Niet heel gek dat ze vierde worden."

Volgens Perez moet er worden gewaakt voor een cultuur waarin iedere prestatie direct groots wordt gevierd. "We moeten er ook voor oppassen dat alles maar gevierd moet worden. Je moet wat kunnen laten zien. Nu is alles maar een feest."

Zet in op Nederland tegen Japan!

Het Nederlands elftal begint zondagavond aan het WK met de poulewedstrijd tegen Japan. Zet € 10 in op de wedstrijd en krijg € 50 aan Free Bets bij BetMGM! (Bonus 24+)

Lees meer:
0 reacties