Perez wijst naar FC Twente: "Dat is een beduidend minder niveau"

"Als je FC Twente de eerste vier wedstrijden hebt zien spelen, dan zeg je dat het een stuk minder is dan toen ze twee jaar geleden derde werden", reageert Kwakman bij Voetbalpraat op ESPN. De analist gelooft niet dat de spelers de boel bewust saboteerden. 

"Van saboteren is geen sprake, het gaat om kunde en onkunde op dit moment", vult Kenneth Perez aan. "Je hebt een altijd spelers belangrijk gemaakt, die dan misschien niet leveren. Hoe je het ook wendt of keert, het is best wel lastig om al die doelpunten van Sem Steijn op te vangen. Arno Verschueren is dan de één-op-één-vervanger die ze al hadden. Dat is gewoon een beduidend minder niveau."

Volgens Perez moet FC Twente juist daar sterkhouders hebben. "Dat zijn wel posities die bepalend zijn van hoe je speelt. Buitenspelers en backs kunnen bepalend zijn, maar je as die bepaalt. Daar heb je Zerrouki die dit jaar geen niveau heeft getoond. Verschueren staat daar. Ricky van Wolfswinkel heeft het moeilijk. Pröpper probeert er in ieder geval van alles en nog wat aan te doen. Dat is natuurlijk niet voldoende om het heel goed te doen als FC Twente zijnde. Ik weet ook niet of het eerlijk is dat de trainer de dupe is, maar dat is meestal de optelsom", aldus de oud-speler van de Tukkers.

Lees meer:
0 reacties