Pröpper baalt van ontslag Oosting: "Puur vanuit de directie"

Robin Pröpper
Robin Pröpper Foto: © Pro Shots

FC Twente trainde maandagmiddag voor het eerst zonder Joseph Oosting. De trainer werd afgelopen week ontslagen, na een dramatische start van het seizoen. Robin Pröpper baalt van het ontslag van Oosting.

De verdediger noemt het ontslag 'teleurstellend'. "Het was gewoon een hele fijne trainer. Een heel fijn mens om mee te werken. Hij was emotioneel betrokken bij ons en had het beste met ons voor", zegt Pröpper bij ESPN. "We zijn samen begonnen aan iets en dat wil je zo goed mogelijk afsluiten. Dat je dat niet kan doen, is gewoon ontzettend teleurstellend."

Volgens de captain had het anders gekund. Hij baalt ervan dat dat niet is gelukt. "Dat is puur vanuit de directie geweest. Zij hebben de beslissing genomen om, gezien de resultaten, iets te doen. Wij hadden het gevoel dat we dit konden omzetten. Grotendeels ligt de verantwoordelijkheid bij de spelers op het veld staan. Ik voel de teleurstelling dat we het zover hebben laten komen dat het op deze manier moet."

Hij besluit: "Ik had het graag anders gezien."

Doe mee aan het WK-spel van Twentefans!

Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van Twentefans op Scorito!

Lees meer:
0 reacties