Pröpper: "Die hadden door dat FC Twente en ik contact hadden"

Robin Propper in Glasgow
Robin Propper in Glasgow Foto: © Pro Shots

Robin Pröpper mag zich weer speler van FC Twente noemen. De 31-jarige verdediger werd al enige tijd in verband gebracht met een terugkeer naar Enschede, maar het duurde lang voordat zijn komst werd afgerond.

"Dat komt omdat de media er vroeg bij waren", legt Pröpper uit in gesprek met Tubantia. "Die hadden door dat Twente en ik contact hadden gehad. Ik wilde alleen eerst zien wat er bij Rangers ging gebeuren. Daar kregen we een nieuwe eigenaar, trainer, staf en spelers. Nieuwe ronde, nieuwe kansen, zeg maar. En ik wilde zien of ik daarin mijn plek kon veroveren in de voorbereiding."

Dat lukte de centrumverdediger niet bij Rangers. "Al snel ontdekte ik dat ook in nieuwe centrale verdedigers werd geïnvesteerd", geeft hij aan. "Ik heb toen tegen Twente gezegd: als het moment daar is, wil ik meteen in onderhandeling. We hebben dat moment samen afgewacht. Ik ben Twente hartstikke dankbaar dat het zo kon. Zo leek het heel lang te duren. Maar dat kwam vooral doordat ik voor mijn kans wilde gaan."

Pröpper had deze maand in de gaten dat hij niet veel ging spelen in Glasgow. "Toen ze me twee weken geleden niet meenamen op trainingskamp. Ze dachten ook dat ik weg zou gaan, omdat ze al een akkoord hadden met Twente. Toen besefte ik dat ik wel eens weinig speelminuten kon krijgen en ben ik gaan kijken of ik terug kon."

Lees meer:
0 reacties