Pröpper gaat voor Europees voetbal: "Is absoluut geen tussenjaar"

Robin Propper
Robin Propper Foto: © Pro Shots

Robin Pröpper kende drie succesvolle jaren bij FC Twente. Vervolgens speelde hij een jaar bij Rangers FC in Schotland. Die periode verliep niet zoals de verdediger gehoopt had. 

"Het voetbal in Nederland is verzorgder en past ook beter bij mij. Maar wij kunnen zeker wat leren van de voetbalbeleving in Schotland", zegt Pröpper in gesprek met ESPN. Bij Rangers speelde hij Europees en dat moet zo snel mogelijk weer gaan lukken bij FC Twente. "We haalden drie jaar achter elkaar Europees voetbal. Dat was een topprestatie. Daar willen we ook nu weer naartoe."

Bij Rangers FC was Pröpper slechts een pion, terwijl hij in Enschede een grote meneer is. "Ik draag de band, maar je doet het samen. Ricky van Wolfswinkel is bijvoorbeeld ook een leider. Uiteindelijk moet je het samen doen en ik ga daar absoluut mijn steentje in bijdragen."

Na een valse start tegen PEC Zwolle, speelden de Tukkers aardig tegen PSV. "Tegen PSV was het als vanouds. We legden PSV in delen van de wedstrijd onze wil op, met de hele Grolsch Veste achter ons. We hebben onze rug gerecht, al blijft het een feit dat we met 0 punten uit 2 wedstrijden slecht aan het seizoen zijn begonnen."

Pröpper maakt zich echter geen zorgen. "De puzzel moet nog in elkaar vallen, dat heeft soms wat tijd nodig, maar we hebben weer een hele mooie selectie staan." De traditionele top-3 aanvallen? Dat niet. Maar strijden met FC Utrecht, AZ en NEC moet lukken. "Dit is absoluut geen tussenjaar. We willen zo snel mogelijk weer een voetbalmachine worden en doorstoten richting de Europese voetbal."

Doe mee aan het WK-spel van Twentefans!

Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van Twentefans op Scorito!

Lees meer:
0 reacties