Pröpper: "Heb al gezegd: anders kom je gewoon naar FC Twente"

Robin Pröpper
Robin Pröpper Foto: © Pro Shots

Robin Pröpper is flink aangedaan door de situatie van Vitesse, dat haar proflicentie is kwijtgeraakt. De aanvoerder van FC Twente speelde in de jeugd van de Arnhemmers en zat vroeger ook op de tribune van de Gelredome.

"Ik heb zelf gevoel bij de club. Kom uit Arnhem, zat al vroeg op de tribune bij Vitesse", vertelt Pröpper in Voetbal International. "Ook omdat mijn broer Davy al op zijn vijfde of zesde in de jeugdopleiding kwam. Ik herinner me geweldige Europese wedstrijden, tegen Werder Bremen en Liverpool. Zelf werd ik op mijn tiende ook gescout door Vitesse, maar na een jaartje viel ik af en pikte De Graafschap me op."

"Het is heel triest wat er met de club is gebeurd", vervolgt Pröpper. "Een paar jaar geleden speelde Vitesse nog Europees voetbal. Ik vind het een verlies voor het Nederlands voetbal en voor al die trouwe supporters en medewerkers. Mensen zonder clubhart hadden de leiding en komen weg met de gevolgen. De echte Vitessenaren zitten nu met de ellende."

De FC Twente-verdediger doet een beroep op de voetbalbond. "Ik hoop nu dat de KNVB alles doet, zodat er in Arnhem weer iets opgebouwd kan worden. Dat Vitesse niet helemaal onder aan de piramide hoeft te beginnen. En voor andere Nederlandse clubs zal dit hopelijk een les zijn: een buitenlandse overname is vragen om problemen. Voor Davy is het nu afwachten hoe het verder gaat. Hij liep mee als trainer bij de jeugd van Vitesse, de vraag is nu of de club een doorstart kan maken. En anders kom je gewoon naar Twente, heb ik al gezegd."

Doe mee aan het WK-spel van Twentefans!

Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van Twentefans op Scorito!

Lees meer:
0 reacties