Pröpper kent pijnpunt: "Vind dat daar heel vaak de sleutel ligt"

Robin Propper geeft een pass
Robin Propper geeft een pass Foto: © Pro Shots

Robin Pröpper vindt dat er structureel dingen misgaan bij zijn FC Twente. De verdediger zag zijn ploeg niet weten te imponeren tegen Excelsior en trekt daarbij zelf het boetekleed aan. 

"We geven niet genoeg druk, we klappen er niet vol op. En daar mogen we elkaar zeker op aankijken. Als je wat wil bewerkstellingen met elkaar, dan moet het zoveel beter. Je had zo anders in de bus kunnen zitten. Je had de supporters met een mooie overwinning naar huis kunnen sturen, maar nu heb je weer twee weken lang een klotegevoel", zegt Pröpper bij RTV Oost.

"We hebben zoveel kwaliteit en die komt eruit als alle neuzen dezelfde kant op staan. Dat doen we bij vlagen heel goed en bij vlagen ook totaal niet. En het totale niet moet eruit en dat moet zo snel mogelijk", weet Pröpper. 

"Het zit erin, maar we moeten niet hoe langer we niet scoren met minder energie gaan spelen, maar juist met meer. En ik vind dat daar heel vaak de sleutel ligt. Ik weet dat het erin zit, dat voel ik ook en dat zei ik ook na PSV. Maar de omschakeling moet vanuit daar komen", besluit de verdediger. 

Doe mee aan het WK-spel van Twentefans!

Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van Twentefans op Scorito!

Lees meer:
0 reacties