Wagelaar is klaar met basisklant FC Twente: "Hij moet op de bank"

FC Twente versterkte zich onlangs aan de linkerkant met Sondre Ørjasæter, maar volgens René Wagelaar is dat niet genoeg. De analist is klaar met Daan Rots en ziet hem het liefst zo snel mogelijk op de bank belanden.

"We moeten ook aan de rechterkant iets hebben. Het begint gewoon zielig te worden met Daan Rots daar. Dat kan niet," zegt Wagelaar bij VoetbalTijd. Jan Streuer heeft gezegd dat een nieuwe aanvaller momenteel een hogere prioriteit heeft dan een nieuwe middenvelder. "Daar ben ik het honderd procent mee eens," reageert Wagelaar.

"Je hebt aan de linkerkant Taylor Booth, die deed het nu prima. Die zou ik tijdelijk aan de rechterkant zetten als je nog niks anders hebt. Dan laat je de Noor vanaf links spelen." En wat moet er met Rots gebeuren? "Die moet op de bank. Daar komt niks uit. Balletje aannemen, gelijk weer terug… Hij verliest elk duel. In de omschakeling is hij altijd vijf seconden te laat. Hij wint geen mannelijke duels. Je hebt er helemaal niks aan."

Heeft Rots echt zijn kans gehad bij FC Twente? "Al twee jaar. Hij heeft al twee jaar kansen gehad. Hij had een hele goede periode, zo’n anderhalf jaar geleden. Toen deed hij het zes maanden echt goed. Maar die jongen gaat weg, daar kun je op wachten. Die gaat een transfer maken."

"Intern is er toen ook gezegd door één persoon: 'we moeten hem nu wegdoen'. Maar er was ook iemand die zei: 'nee, we moeten hem nog een jaar houden, want hij wordt nog beter'. Diegene heeft het mis gehad. Hij is eigenlijk alleen maar minder geworden. Er moet echt een kanon komen aan de rechterkant," aldus René Wagelaar.

Lees meer:
0 reacties