Ricky van Wolfswinkel: "Dat is zoveel meer waard dan wat dan ook"

Ricky van Wolfswinkel
Ricky van Wolfswinkel Foto: © Pro Shots

Ricky van Wolfswinkel kijkt met veel emotie terug op zijn afscheid als profvoetballer. De 37-jarige spits speelde vorige week tegen PSV zijn laatste wedstrijd in het betaalde voetbal en voelde zich daarbij enorm gewaardeerd door FC Twente.

In gesprek met FCUpdate spreekt Van Wolfswinkel vol dankbaarheid over het afscheid dat voor hem werd georganiseerd. "Geweldig", noemt hij het zelf. "Heel veel mensen hebben enorm veel tijd en energie gestoken in mijn afscheid."

Vooral de betrokkenheid vanuit de club maakte indruk op de ervaren aanvaller. "De waardering die ik vanuit de club heb gevoeld, is zoveel meer waard dan wat dan ook. Ik heb met hele mooie mensen mogen werken en die waardering heb ik heel erg gevoeld."

Na het bekendmaken van zijn afscheid stroomden de berichten vanuit de voetbalwereld binnen, ook van mensen uit zijn periode in Portugal. "Ik heb heel veel mooie berichtjes gehad", vertelt Van Wolfswinkel. "Van de technisch directeur die mij ooit naar Sporting haalde tot spelers met wie ik jarenlang heb samengewerkt."

Wanneer hij terugdenkt aan zijn loopbaan, springt één moment er voor hem duidelijk uit. "Als jongen van de club, die de hele jeugdopleiding heeft doorlopen, betekent dat enorm veel. Het museum was leeg, maar nu staat daar toch een prachtige beker. Daar ben ik ontzettend trots op", zegt hij over de bekerwinst met Vitesse.

Doe mee aan het WK-spel van Twentefans!

Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van Twentefans op Scorito!

Lees meer:
0 reacties