Rots, Panneflek en Vennegoor pakken EK-titel met Oranje Onder 19

Oranje Onder 19 met rechts Mats Rots
Oranje Onder 19 met rechts Mats Rots Foto: © BSR Agency

Oranje Onder 19 is donderdagavond Europees kampioen geworden in Roemenië. In Boekarest wonnen de Nederlandse talenten met 0-1 van hun leeftijdsgenoten uit Spanje.

Bij Oranje Onder 19 begonnen drie spelers van FC Twente op de bank: Lucas Vennegoor of Hesselink, Owen Panneflek en Mats Rots. Zij stonden dus niet in de basis, maar zagen wel dat Oranje in de 63ste minuut op voorsprong kwam. Feyenoord-verdediger Givairo Read gaf een voorzet, die door de Spaanse doelman Raul Jimenez in eigen doel werd gewerkt: 0-1 voor Oranje.

FC Twente-verdediger Mats Rots mocht in de 81ste minuut invallen voor Mark Verkuijl. Panneflek kwam in de 95ste minuut het veld in voor Konadu. Vennegoor of Hesselink bleef op de bank, maar ook hij heeft zeker zijn aandeel gehad tijdens dit EK voor Oranje Onder 19.

Uiteindelijk waren de Nederlandse talenten met 0-1 te sterk voor Spanje en zijn ze Europees kampioen geworden!

Opstelling Oranje Onder 19: Heerkens, Read, Ugwu, Janse, Dijkstra, Land (77' Boogaard), Oufkir, Verkuijl (81' Rots), Konadu (94' Panneflek), Smit en Sliti. 

Doe mee aan het WK-spel van Twentefans!

Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van Twentefans op Scorito!

Lees meer:
0 reacties