Scholten over transfers FC Twente: "Wij hadden interesse in hem"

Jan Streuer en Dominique Scholten
Jan Streuer en Dominique Scholten Foto: © MTB-Photo

Dominique Scholten is achter de schermen druk bezig met de ambitieuze toekomstplannen bij FC Twente. De algemeen directeur, die de capaciteit van stadion De Grolsch Veste dolgraag verder wil uitbreiden, beseft echter ook dat de salarissen op dit moment nog relatief laag zijn in vergelijking met de omzet. 

"Het spelersbudget zal ergens tussen plek vijf en zeven liggen", vertelt hij in een interview op de website van VI. "Gezien onze ambitie moet dat omhoog. We willen de versnelling gaan vinden", aldus Scholten, die ziet dat FC Twente bij transfers regelmatig moet concurreren met clubs als FC Utrecht en NEC. 

"We hadden interesse in Gjivai Zechiël, Sam Lammers was destijds lang in beeld bij NEC", blikt hij terug. "Dat onze totale begroting best hoog is, betekent niet dat wij automatisch de concurrentie om spelers winnen. Ik kijk vooral naar onszelf. Op basis van ons stadion, sfeer en de etalage die we zijn om de volgende stap te maken, denk ik dat we aantrekkelijk zijn voor spelers. We zijn trots op ons model, we willen geen aandelen verkopen", benadrukt Scholten.

"De kracht is nou juist dat de club wordt gedragen door de regio en niet door één aandeelhouder of eigenaar", vervolgt de bestuurder, die de komende jaren verder wil gaan investeren. "We hebben heel lang op de nullijn gezeten. Nu gaan we dit een beetje loslaten. We zijn nog voorzichtig, omdat we eerst meerdere jaren moeten bewijzen dat we goed kunnen verkopen. Onze nieuwe koers is vooral gebaseerd op het verhogen van de structurele inkomsten.’

Lees meer:
0 reacties