Scholten reageert op vierde plek FC Twente: "Cijfers liegen niet"

Dominique Scholten
Dominique Scholten Foto: © BSR Agency

Dominique Scholten is content met de vierde plek van FC Twente in de Eredivisie. Tijdens het duel met PSV heeft de beleidsbepaler van de Tukkers vaak gedacht dat FC Twente echter geen Europees voetbal in de wacht zou gaan slepen. 

"Ik had absoluut op momenten het idee dat het uit onze handen zou glippen. Toen we door hadden dat we het in Eindhoven niet gingen redden, en dat gebeurde zeker na de 4-1, werden we echt afhankelijk van andere wedstrijden", opent Scholten bij RTV Oost.

"Ik ging toen doemdenken, maar zo ver is het niet gekomen gelukkig", zegt Scholten. "Als je het hele seizoen bekijkt, dan denk ik dat we heel blij mogen zijn met de vierde plek. Sommigen zouden zeggen dat de vierde plek voor het oprapen lag, maar überhaupt vierde van Nederland worden is iets om trots op te zijn."

"We moeten beter worden. Maar cijfers liegen niet. We staan denk ik waar we moeten staan. Ik was ook liever tweede of derde geëindigd, maar als je het heel realistisch moet zijn mogen we hier trots op zijn", besluit Scholten.

Doe mee aan het WK-spel van Twentefans!

Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van Twentefans op Scorito!

Lees meer:
0 reacties