Sem Steijn na overstap: "Ik moet die bicep wat meer trainen"

Sem Steijn als aanvoerder bij Feyenoord
Sem Steijn als aanvoerder bij Feyenoord Foto: © BSR Agency

Feyenoord heeft een nieuwe aanvoerder: de van FC Twente overgekomen Sem Steijn. Trainer Robin van Persie heeft besloten om de aanvoerdersband over te dragen van Quinten Timber aan Steijn, dat werd woensdagavond bekend.

Steijn zelf was verrast door het besluit, zo laat hij weten tegenover ESPN: "Ik was in eerste instantie wel verrast. Hier spreekt heel veel vertrouwen uit. Het is een enorme eer om aanvoerder te zijn van deze prachtige club", aldus de middenvelder.

De 23-jarige middenvelder geeft aan dat hij zichzelf blijft in zijn nieuwe rol: "Ik moet zijn wie ik ben. Daarom ziet de trainer een aanvoerder in mij. Hij ziet in mij een speler die de clubcultuur omarmt. Hij ziet dat ik trots ben om hiervoor te spelen." Met een knipoog voegde hij eraan toe: "Ik moet die bicep wat meer trainen, want de band zakte steeds af."

Doe mee aan het WK-spel van Twentefans!

Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van Twentefans op Scorito!

Lees meer:
0 reacties