Sibum over ontslag Oosting: "Daar heb ik ook wel een mening over"
Bas Sibum kent met Heracles Almelo een bijzonder moeizame start in de Eredivisie. De Heraclieden verloren onlangs de derby van FC Twente en staan na acht wedstrijden stijf onderaan met slechts drie punten. Trainer Sibum krijgt de kritiek van supporters op sociale media niet mee — en hecht daar naar eigen zeggen ook weinig waarde aan.
"Ik hecht heel veel waarde aan wat de spelers en de mensen binnen de club van mij vinden. Die samenwerking verloopt uiterst prettig," zegt Sibum bij De Oosttribune. "Ik ben het er wel mee eens dat we onderweg wedstrijden moeten gaan winnen, want dáár word je op afgerekend. Het is niet zo dat we nu minder goed werk leveren dan in de voorbereiding. Er wordt nog steeds goed werk geleverd, maar we moeten wel punten gaan pakken — zeker voor het zelfvertrouwen van de jongens."
FC Twente-watcher Tijmen van Wissing benadrukt dat sentiment in het voetbal toch een belangrijke factor blijft. "Joseph Oosting, een provinciegenoot van jou, is bij FC Twente deels gesneuveld op het sentiment. Dat kan bij Heracles over een paar maanden ook gebeuren — ik praat je dat niet aan, hoor." Sibum reageert daarop: "Nee, dat weet ik. Maar ik heb daar ook wel mijn mening over, over hoe dat met Joseph is gegaan."
Van Wissing neemt het vervolgens op voor de rol van een technisch directeur, zoals Nico-Jan Hoogma bij Heracles. "Het is makkelijk praten als je nooit verantwoordelijkheid hebt gehad over een club. Je moet stoïcijns blijven en je eigen plan trekken. Als technisch directeur moet je kijken: hoe gaan de spelers om met Bas Sibum?"
"Maakt hij ze nog beter? Neemt hij nog heldere beslissingen? Is het draagvlak onder de staf nog aanwezig? Dat zijn allemaal ingrediënten die je moet toetsen. En je moet je zo veel mogelijk afsluiten van het Umfeld — maar vroeg of laat gaat dat toch een rol spelen", aldus Tijmen van Wissing.

Erik ten Hag niet in spanning: "Ik heb niet zoveel met lotingen"

Samenvatting: Marko Arnautovic scoort op zijn 37ste op het WK

LOTING | FC Twente ontloopt Benfica in voorronde Europa League

Bruggink wijst naar dribbelaar: "Je hebt zulke jongens nodig"

Zerrouki met Algerije onderuit tegen Argentinië, hoofdrol voor Messi

Adelgaard blij: "Ik wil bijdragen aan de ambities van FC Twente"

Ten Hag: "We zijn blij dat hij de keuze voor Twente heeft gemaakt"

OFFICIEEL | FC Twente presenteert Adelgaard; contractduur bekend

"Fred Rutten de enige die heel tevreden was over het resultaat"

FC Twente-doelwit Perr Schuurs tekent bij Eredivisie-concurrent

FC Twente in Europa League-loting: twaalf mogelijke tegenstanders

Kritiek rondom het Nederlands elftal: "Welkom in Allochtonië"

'FC Twente haalt 18-jarige linksback met 6 interlands achter naam'

FC Twente-huurlingen krijgen een nieuwe kans: "In geïnvesteerd"

Bas Nijhuis schrikt van salaris Gerard Joling: "Ik ga ook zingen"

Mulder kritisch op Nederlands elftal: "Iedereen heeft het erover"

Wout Brama krijgt nieuwe rol bij FC Twente: "Bovenop zitten"

Definitief schema Eredivisie bekend: duels FC Twente nog met potlood

FC Twente weet woensdag tegenstander in voorronde Europa League

Voormalig FC Twente-speler krijgt nieuwe functie bij NAC Breda

Johan Derksen haalt uit: "Waarom neem je Wout Weghorst dan mee?"

Van der Meijde bikkelhard voor Oranje-verdediger: "What the fuck"

'Pjaca verliest in één seizoen bijna helft aan transferwaarde'

Ten Hag verklaart huurtransfer FC Twente: "Hij moet minuten maken"

Weghorst de dupe: "Zo'n moment dat Oranje schreeuwde om Weghorst"

Perez lyrisch: "Hij was de beste speler van het Nederlands elftal"

Ramiz Zerrouki alsnog terug naar FC Twente? "We zijn in gesprek"

'FC Twente betaalt flink meer dan één miljoen euro voor Adelgaard'

Uneken vindt nieuwe club in Eredivisie: "Dat spreekt mij aan"

Sam Karssies maakt huurtransfer en gaat ervaring opdoen in KKD

Samenvatting: Marko Arnautovic scoort op zijn 37ste op het WK

Zerrouki met Algerije onderuit tegen Argentinië, hoofdrol voor Messi

Nederland speelt gelijk tegen Japan: Nakamura doet Oranje pijn

Ron Jans eerlijk: "Wout Brama had daar nooit moeten spelen"

Eerlijke Ron Jans: "Kijk, mijn kracht zit ook echt wel daar in"

Jans blikt terug: "Er is één enorme uitschieter in mijn carrière"












