Sondre Ørjasæter zorgt voor onbegrip: "Dat vind ik heel gek"

Taylor Booth en Sondre Ørjasæter tijdens de warming-up
Taylor Booth en Sondre Ørjasæter tijdens de warming-up Foto: © MTB-Photo

FC Twente ging zondagmiddag met 0-2 onderuit tegen FC Utrecht. Clubwatcher Leon ten Voorde heeft zich verbaasd over de ploeg van trainer John van den Brom en vond het ook vreemd dat Sondre Ørjasæter niet in actie kwam, maar wel op de bank zat.

"Iedereen bij FC Twente heeft blijkbaar moeite om na drie wedstrijden en negen punten daar een vervolg aan te geven", begint Ten Voorde kritisch in de podcast De Ballen Verstand. "Dat wil niet zeggen dat je niet een keer een slechte dag mag hebben, maar de manier hoe FC Twente aan die wedstrijd begon... En dat heeft zich eigenlijk de hele middag voortgekabbeld. Dat vind ik wel middenmotergedrag. Je hebt te weinig mensen op het veld staan, die tot de conclusie komen: tot hier en niet verder. Het was voor FC Twente op alle fronten een dramatische middag."

"Het begon eigenlijk al toen de spelers in het stadion kwamen en dat Ørjasæter niet meedeed", vervolgt Ten Voorde, die aangeeft dat de Noorse vleugelaanvaller last van zijn rug had. "Een beetje vaag en wat ik dan ook vaag vind is dat hij dan wel op de bank zit. En je hebt hem niet gebracht. Waarom zit hij dan op de bank? Hij had dus 's morgens wat klachten. Hij zal ongetwijfeld zich verdraaid hebben 's nachts in bed. Dat kan, want de vorige dag was er nog niets aan de hand."

De journalist had Ørjasæter bij een achterstand echter wel in het veld verwacht. "Je hebt hem dan wel bij de selectie, maar je brengt hem niet. Dat vind ik heel gek", reageert Ten Voorde. "Je bent fit om in te vallen of niet. Negentig procent telt niet, want dan gaat het toch bij elk sprintje in je hoofd zitten. Je bent fit of niet. En als je op de bank zit, is hij dus fit om in te vallen, maar blijkbaar dus niet."

Doe mee aan het WK-spel van Twentefans!

Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van Twentefans op Scorito!

Lees meer:
0 reacties