Streuer lyrisch over FC Twente-held: "Dat was óók een toptransfer"

Jan Streuer
Jan Streuer Foto: © BSR Agency

Jan Streuer is lyrisch over Ricky van Wolfswinkel. De spits van FC Twente speelde afgelopen weekend zijn laatste wedstrijd als profvoetballer. 

Streuer en Van Wolfswinkel gaan ver terug. "Ik ken hem al vanaf zijn elfde. Toen haalde ik hem van Woudenberg naar Vitesse", blikt de bestuurder terug in Voetbal International. "En twintig jaar later naar Twente, waar we nu samen hebben afgesloten. Dat vind ik mooi. Ik heb Ricky altijd een geweldige jongen gevonden. Toen hij jong was, was hij al een brutaaltje. Heel open en leuk in de omgang."

Volgens Streuer is de komst van Van Wolfswinkel naar FC Twente vijf jaar een geweldige zet geweest. "Denk je na over de beste transfers, kom je snel bij Sem Steijn. Kwam voor niks, deed het geweldig hier, ging voor veel geld naar Feyenoord. Ricky was, op een andere manier, óók een toptransfer", benadrukt hij. "Voor FC Twente is hij van grote waarde geweest."

Van Wolfswinkel was zowel binnen als buiten het veld goud waard voor de Tukkers. "De afgelopen jaren is de sfeer in de groep altijd goed geweest, daarin had hij een heel belangrijke rol", weet Streuer. "Hij was altijd bezig met andere jongens, bracht ze bij elkaar, bedacht leuke dingen. Liet-ie zomaar een foodtruck naar de club komen. Vond iedereen geweldig natuurlijk."

Zondag nam Van Wolfswinkel afscheid als profvoetballer. Streuer sluit niet uit dat de spits nog terugkeert in de voetballerij. "Later zie ik hem zeker nog mooie dingen doen in het voetbal. Het ligt aan zijn eigen ambities, maar ik denk dat hij de kwaliteiten heeft om een goede technisch directeur te worden", aldus Streuer. "Slimme jongen, kent het wereldje. Zaakwaarnemer, dat zou ook kunnen. Maar goed, dat moet Ricky zelf maar rustig gaan bekijken. Twente zal hem gaan missen. Een prachtpersoon."

Doe mee aan het WK-spel van Twentefans!

Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van Twentefans op Scorito!

Lees meer:
0 reacties