Streuer open: "De vriendschap is nu wel een beetje voorbij, ja"

Jan Streuer
Jan Streuer Foto: © MTB-Photo

Jan Streuer en John van den Brom waren vorige week donderdag in Delden aanwezig bij Voetbalvereniging Rood Zwart. Streuer sprak daarbij uitgebreid over het ontslag van trainer Joseph Oosting, die nu in beeld is om bij Antwerp aan de slag te gaan. 

”Joseph heeft het echt goed gedaan bij FC Twente. In zijn eerste seizoen werden we derde en haalden we Europees voetbal", blikt hij terug. "In het tweede seizoen speelden we een aantal mooie Europese wedstrijden, onder andere tegen Manchester United. Maar na de winterstop was het een stuk minder. De voorbereiding voor dit seizoen was ook niet goed en het begin van de competitie heel slecht", aldus Streuer.

"Uitermate vervelend, maar dan moet je een beslissing nemen. ”Maar de vriendschap is nu wel een beetje voorbij, ja", vervolgt de bestuurder, die eerder dit jaar al werd geconfronteerd met het opstappen van Arnold Bruggink. ”Nee, dat heb ik niet zien aankomen. Maar ik vind het wel verstandig van hem. Arnold voelde de druk, de spanning. Dan kun je het beter niet doen", beseft Streuer, die niet weet of hij volgend jaar nog de 'TD' is bij FC Twente. "Ik ben bijna 75. Het wordt toch een keer tijd om te stoppen. Maar ik weet het echt nog niet", besluit de bestuurder. 

Lees meer:
0 reacties