Succesvolle schnaps bij FC Twente? "Zie het al helemaal voor me"

Julian ter Horst, eigenaar van Tukker Schnaps
Julian ter Horst, eigenaar van Tukker Schnaps Foto: © Tukker Schnaps

Julian ter Horst zijn producten zijn prominent aanwezig in Twentse slijterijen en kroegen. Zijn Tukker Schnaps en Pitstop zijn een groot succes. Het enige wat nog ontbreekt is een samenwerking met FC Twente.

Voor zijn opleiding Ondernemerschap & Retail Management op hogeschool Saxion bedacht hij 'Tukker Schnaps'. Tijdens een wedstrijd van FC Schalke 04 werden er veel schnaps gedronken: voor Julian een realisatiemoment. "Toen besefte ik mij dat wij zoiets niet hadden in onze regio. Je hebt Twents kuiernat, maar mijn likeurtje is wel voor een hele andere doelgroep", zegt hij in de Tubantia.

Op dit moment is zijn likeurtje bij 90 verkooppunten te koop. Ook verkoopt hij al grotere flessen, in plaats van uitsluitend shotjes. "Mensen kunnen zich identificeren met Tukker Schnaps. Ze zien Tukker en het Twentse ros op de fles staan. Daar heb ik echt op ingespeeld. Ook bedrijven kopen de grote flessen in voor een kerstpakket of als relatiegeschenk. Mijn drankje wordt echt gebruikt als promotie voor de regio. Dat is wel heel gaaf."

Met een buitenlandse investeerder spreekt hij al. FC Twente en Ter Horst zijn nu ook in contact met elkaar. "Ik zou mijn shotjes graag verkopen in de businessclub. Dat FC Twente het aan eigenaren van skyboxen kan leveren. Ook bij de supportershomes van De Vriendenkring en Vak-P zou het in plastic verkocht kunnen worden."

Momenteel werkt hij aan een plan van aanpak voor FC Twente, aangezien hij geen sponsoring mag doen vanwege de wetgeving. "Ik werk op evenementen samen met promotiedames. Ik zie het helemaal voor mij dat die dames ook in de rust van een wedstrijd mijn drankjes verkopen op de tribune. Dat zou in Nederland wel echt bijzonder zijn", besluit hij.

Lees meer:
0 reacties