Ten Voorde over staf van FC Twente: "Die keken allemaal daarop"

Leon ten Voorde
Leon ten Voorde Foto: © Pro Shots

Bij de nabeschouwing van de Eredivisie-zondag ontstond in De Ballen Verstand ook een luchtig gesprek over de manier waarop de staf van FC Twente de tussenstanden elders volgde.

"Ja, want ik volgde niet jou, maar Chris de Graaf", klonk het uit de mond van Leon ten Voorde. "Ik zat trouwens naast Leon en Chris de Graaf zat vooraan", reageerde Fardau Wagenaar. Vervolgens werd er gegrapt over hun voorkeuren. "Nee, Chris is natuurlijk wel interessanter dan je collega die ernaast zit. Daar is geen woord aan gelogen."

Ten Voorde haalde daarna een opvallend moment aan rondom de live-updates uit Groningen. "Chris die loopt stage bij Twente en is trainer van Spakenburg. Maar die kreeg dan een bolletje in beeld wat jij blijkbaar ook in beeld kreeg van: er is gescoord in Groningen, maar hij wist dan op dat moment nog niet voor wie."

Dat leverde meteen hilariteit op bij Wagenaar. "Ben benieuwd welke site hij dan volgt. Maar als je het naar beneden scrolt, dan moet je meteen zien wie er scoort." Waarop lachend werd gereageerd: "Zou Chris niet zo handig zijn? Nee, denk ik niet."

"Die videoanalisten en die assistent-trainers van Twente, die keken allemaal op een iPadje naar de wedstrijd van Twente. Die hadden zo’n beetje drie schermen, want die keken ook nog naar NEC - Groningen en naar Ajax."

Ook de overwinning van FC Utrecht op Ajax kwam uitgebreid ter sprake. "Ik ben begonnen met Ajax-Utrecht", vertelde Ten Voorde over zijn avond. Daarna volgde direct de vraag van Wagenaar: "Heb je genoten?" Vooral trainer Ron Jans maakte indruk met zijn enthousiasme na afloop. "Ik heb Ron Jans al vaak zien lachen, maar die was gisteren ook zo opgetogen blij. Die was zo blij."

Er bleek zelfs nog appcontact te zijn geweest tussen Jans en Ten Voorde. "Ron die appte mij ’s morgens. Dat ging over een stukje in de krant." Vervolgens werd er alvast gehint op een stunt van Utrecht tegen Ajax. "Ik zei: nou Ron, wil je je oude clubje vandaag nog eventjes een plezier doen?"

Het antwoord van Jans liet weinig aan duidelijkheid over: "Met alle liefde." Na de wedstrijd volgde opnieuw contact. "Gisterenavond heb ik hem bedankt. En toen zei hij: man is man, woord is woord." Volgens Wagenaar typeerde dat perfect de band die inmiddels is ontstaan. "Jullie zijn ooit niet zo heel goed begonnen, maar nu zijn jullie toch dikke maten. De cirkel is rond."

Doe mee aan het WK-spel van Twentefans!

Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van Twentefans op Scorito!

Lees meer:
0 reacties