Ten Voorde wijst: "Hij heeft geen toekomst meer bij FC Twente"

Leon ten Voorde
Leon ten Voorde Foto: © Pro Shots

Het seizoen zit erop voor FC Twente. Dat betekent dat de volle focus op de volgende voetbaljaargang kan, inclusief een drukke transferzomer. Zo lijkt Bart van Rooij te gaan vetrekken.

Fardau Wagenaar verwacht dat Van Rooij de club uit Enschede gaat verlaten. "Ik ben er eigenlijk helemaal vanuit gegaan dat hij weg is", zegt ze in De Ballen Verstand. Leon ten Voorde reageert: "Maar dan moet er wel een club komen, binnen nu en een maand. Als de voorbereiding weer begint. Misschien blijft hij wel. Het is ook zo raar. Op de laatste dag van de transferwindow in januari kwam opeens Wolverhampton Wanderers voor hem. Dat kan ook gebeuren, zo'n overval op het laatst."

"Maar hij is nog niet weg. En dat geldt ook voor... Kijk, als Nijstad gaat, hoef je niet meteen een verdediger erbij te halen. Ze hebben best wel veel centrale verdedigers", zegt Ten Voorde. "Stel dat je Pröpper weer aan de praat krijgt, die heeft wel een mentale tik gehad. Die zal in de zomer moeten resetten. Maar met Pröpper en Lemkin... Met een normale Pröpper moet je sowieso wel 23 juli aan die eerste Europese wedstrijd staan, dat mag geen probleem zijn. Los van de tegenstander."

Daarnaast staan ook Alec Van Hoorenbeeck en Max Bruns nog onder contract staan. "Van Hoorenbeeck komt terug. Ik verwacht niet dat hij blijft, die zullen ze proberen te slijten. Dat is logisch. Die heeft geen toekomst meer bij FC Twente. Je hebt Max Bruns nog achter de hand. Of er dan iets bij moet? Ik kan me wel voorstellen dat je niet halsoverkop een centrale verdediger erbij haalt."

Hoe het met Mees Hilgers gaat? "Die heb je ook nog. Dat is ook nog onbekend. Die revalideert natuurlijk. Die zal, als hij bij gaat tekenen, de start van het seizoen niet halen. Maar dat is ook een interessant verhaal. Hoe gaat het daarmee verder?"

Doe mee aan het WK-spel van Twentefans!

Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van Twentefans op Scorito!

Lees meer:
0 reacties