Van Bergen voelt vertrouwen: "Als de trainer dat dan al zegt..."

Mitchell van Bergen en Michel Vlap tegen elkaar
Mitchell van Bergen en Michel Vlap tegen elkaar Foto: © Pro Shots

Mitchell van Bergen heeft bij Sparta Rotterdam zijn vorm teruggevonden. Hij hoopt dit seizoen op een tweede kans bij FC Twente. 

Assistent-trainer Jeffrey de Visscher nam hem al apart. "Jef vertelde me dat het er allemaal wat vrijer uitziet", zegt Van Bergen zegt hij bij Tubantia. "Ik schiet wat makkelijker en bij ballen in de diepte ga ik direct op de goal af, terwijl ik hiervoor te veel nadacht en andere keuzes maakte. Als de trainer dat op de derde dag van de voorbereiding al zegt, dan is dat wel lekker."

Toch denkt Van Bergen niet dat hij 'zijn wapens' kwijt was in de eerste helft van het seizoen. "Ik was die wapens niet kwijt", zegt Van Bergen daarover. "Maar op een gegeven moment gaan bepaalde dingen wel in het hoofd zitten. Ik ben hartstikke blij dat het er bij Sparta is uitgekomen. Die lijn moet ik nu doortrekken."

"Ik heb nooit het gevoel gehad dat ik vastzat. Het heeft me alleen niet altijd meegezeten", vervolgt de buitenspeler. "Tegen NAC en RKC ranselden de keepers de ballen uit de kruising en tegen Heerenveen maakte ik een prachtige goal, maar stond ik een millimeter buitenspel."

Een andere omgeving hielp om de ban te doorbreken. "Het was goed om in een andere omgeving te komen. Ik moest even over een drempel. Ik ben er vrij in gaan staan. Die eerste goal bij Sparta was natuurlijk lekker. Maar ik was misschien wel blijer met de tweede en de derde. Dat was de bevestiging dat het niet eenmalig was."

Lees meer:
0 reacties