Van den Belt met opvallend commentaar: "Stond tactisch niet goed"
Thomas van den Belt bezorgde FC Twente tegen Fortuna Sittard de drie punten door de 3-1 binnen te schieten. een klap die Fortuna niet meer te boven kwam. Voor Van den Belt een geweldig moment.
"Dit voelt heel lekker en ik denk dat dat voor iedereen in het stadion geldt. Eindelijk weer eens gescoord, en ook eindelijk weer drie punten in eigen huis", opent Van den Belt in gesprek met de clubkanalen van FC Twente. "En zelf scoren, dat is extra lekker."
De eerste helft zag hij vanaf de kant. "Ik vond Fortuna niet heel gevaarlijk, maar tactisch stond het niet heel goed. Ik kwam er in de tweede helft in en ik heb veel energie geleverd. De tweede helft vond ik ons wel iets beter en dat zag je ook wel in de score uiteindelijk."
Welke taken kreeg hij mee? "Ik moest vast aan de bal zijn. We waren ongelukkig aan de linkerkant, waar we vaker balverlies leden. We wilden meer vastigheid creëren en vanuit daar tot meer kansen komen en ik denk dat dat wel prima ging."
In de 78ste minuut was het voor Van den Belt zelf raak. "Er kwam een hoop ontlading los. De afgelopen maanden ging het niet zoals ik gewild had. Dat kwam ook door dingen die bij mezelf liggen. Maar er is een streep onder gezet."
"Ik heb nu een paar goede invalbeurten gehad, ik ben ook tegen Sparta Rotterdam al dichtbij geweest en vandaag thuis maak ik een belangrijke goal waar een hoop ontlading vrijkomt. Ik had het wel even nodig", besluit de middenvelder.
Doe mee aan het WK-spel van Twentefans!
Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van Twentefans op Scorito!

Sem Steijn onder de indruk: "Weergaloos, een heel complete speler"

VIDEO | Schrikmoment op Oranje-training na harde charge op Noa Lang

Jans duidelijk: "Als Barça nu belt, zeg ik: sorry, nu even niet"

Veurink over FC Twente-tijd: "Ik dacht dat ik er klaar voor was"

'Eagles blundert op WhatsApp voor komst Oosting': "Dit is niet fijn"

Rini Coolen gaat per direct weg bij NEC Nijmegen: "Veel succes"

'Erik ten Hag verkiest Noorse goalgetter boven Wout Weghorst'

'Oosting sprak in Rome met club': "Antwerp FC zet hakken in zand"

Theo Janssen ziet Playboy-shoot: "Zou hij die wel klemvast hebben?"

Gullit haalt uit naar Eredivisieclubs: "Gaan ze slecht mee om!"

Erik ten Hag: "Hij was in mijn FC Twente-periode heel erg goed"

Sam Lammers ziet eigen transferwaarde met een miljoen euro stijgen

DEAL! 'FC Twente profiteert mee bij miljoenentransfer Benfica'

BREAKING | FC Twente heeft beet en presenteert nieuwe rugsponsor

John van den Brom vreest: "Kijk ertegenop dat Erik ten Hag belt"

FC Twente-transfer in de maak? "Dan gaat PSV zich melden, denk ik"
Doe mee aan het Twentefans.nl WK 2026-spel en win mooie prijzen!

Oud-speler FC Twente haalde Oranje: "Dat zegt wel genoeg..."

Daan Rots ziet eigen transferwaarde opnieuw met een miljoen stijgen

'Feyenoord maakt vraagprijs Zechiël bekend': "Als er clubs komen..."

VIDEO | Stav Lemkin middelpunt bij opstootje na goal van Israël

'FC Twente bezet positie in financiële subtop van Eredivisie'

FC Twente deelt geheimzinnige video: "Nou Erik, we hebben een deal"

Ajax zet Regeer op TransferRoom: "Dat is een soort Marktplaats"

"De invalbeurt van Wout Weghorst onderstreept wat Nederland mist"

Driessen kritisch: "Vraag me af waarom hij bij de selectie zit"

Polak enthousiast: "Alsof je een beetje opnieuw verliefd wordt"

Van den Brom: "Kan me niet heugen dat ik ooit zó boos ben geweest"

'Kassa bij FC Twente rinkelt bij miljoenentransfer WK-ganger'

'Oosting neemt oud-Tukker mee naar Eagles': "Deze week afgerond"

Gullit haalt uit naar Eredivisieclubs: "Gaan ze slecht mee om!"

Erik ten Hag: "Hij was in mijn FC Twente-periode heel erg goed"

Driessen kritisch: "Vraag me af waarom hij bij de selectie zit"

Bruggink pleit voor verandering: "Ik geloof er wel in dat..."

Arnold Bruggink memoreert: "Dan snap ik dat de trainer een lul is"

Arnold Bruggink: "De spelers mogen kiezen: FC Twente of Heracles"









